اخبار بکوجا 1399.01.24

به نام خدا

  1. صبح روز شنبه 1399/01/23 جلسه ای با حضور آقای حسام خادم صداقت درخصوص مطالعات حوزه دارو برگزار شد. در حال حاضر آمار 4700 داروی تولیدی در جهان و 2434 قلم داروی مصرفی ایران در سال 1396 تهیه و در قالب 51 موضوع مصرفی دسته بندی و برای آنها 265 ماده موثره شناسایی گردیده است. مواد اولیه موردنیاز جهت تولید این مواد موثره 12 قلم بوده و درصدد شناسایی پایه های طبیعی تولید این مواد اولیه هستیم. همچنین مقدار مصرف هر نوع دارو در ایران و هزینه های آن نیز تهیه گردیده است. مقدار مواد موثره موردنیاز برای تولید هر دارو و نیز مقدار ماده اولیه موردنیاز جهت تولید هر واحد ماده موثره داروها نیز شناسایی و تدوین گردیده و تجهیزات موردنیاز تولید مواد موثره و داروها نیز شناسایی گردیده است. در حال حاضر شناسایی مواد طبیعی برای تولید مواد اولیه و امکان و میزان تولید فعلی و ظرفیت افزایش تولید آن ها در دست بررسی می باشد.
  2. درخصوص "طراحی مدل اقتصاد ایران"، فرم برآورد هزینه های هر شخص در طول دوره زندگی از جنینی تا مرگ با استخراج مصارف پایه (به صورت دسته بندی شده)، براساس نقطه نظرات تکمیلی جناب آقای مهندس امیرعباس هاشمی در ارتباط با موضوعات هزینه ای اصلاح گردید.
  3. مقاله "مسکن، موتور محرکه اقتصاد ایران در سال جهش تولید" تدوین و انشاءالله منتشر خواهد شد. این مقاله به با استفاده از نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، به تبیین وجود بیش از 3 میلیون زن مجرد که سن آنها از متوسط سن ازدواج در سال 1395 (23 سال) عبور نموده و بعضا تا 45 سال نیز سن داشته ولی مجرد می باشند پرداخته و با اشاره به اینکه هر سال در حدود 600هزار نفر به سن ازدواج می رسند، پیش بینی می نماید که در صورت فراهم شدن امکانات و شرایط لازم از قبیل شغل و تسهیلات قرض الحسنه، می توان انتظار داشت که در 6 سال آینده در هر سال شاهد یک میلیون ازدواج جدید باشیم که این تعداد ازدواج می تواند موجب همین تعداد تقاضای جدید در بازار مسکن شده و در نتیجه بالغ بر 600 هزار واحد مسکونی علاوه بر حدود 400هزار واحدی که به طور معمول در کشور ساخته می شود در دست احداث قرار گیرد که با فرض زمان یک سال برای ساخت هر واحد، در این صورت لااقل 400هزار شغل مستقیم و 600 هزار شغل غیرمستقیم برای در سال اول اجرای طرح ایجاد و حداقل تا 6 سال پایدار خواهد بود. در این مقاله پیش بینی اعطاء وام قرض الحسنه 200میلیون تومانی برای ساخت هر واحد مسکونی و با ظرفیت 400هزار وام در هر سال گردیده و به منظور صفر نمودن هزینه زمین در آنها، به طرح "خانه های پیش ساخته و شهرک خودکفا" اشاره گردیده است. ویژگی این طرح در عدم وابستگی به خدمات زیربنایی و روبنایی دولت می باشد و بدین جهت امکان ساخت آنها، خارج از مناطقی که در حال حاضر به عنوان مناطق سکونتی (شهر، شهرک و روستا) شناخته می شوند را فراهم می نماید. دیگر ویژگی مهم این طرح، باز نمودن مسیر ورود بخشی از نقدینگی موجود در کشور به بخش تولید است.
  4. برگزاری جلسه از طریق تماس ویدیویی برای بررسی پیشرفت انجام ردیف های 3 و 9 شرح خدمات طرح "خانه پیش ساخته و شهرک خودکفا" از دیگر فعالیت ها روز شنبه 1399/01/23 بوده است. در این تماس، آقایان مهندس سیدامیرعباس هاشمی، علی متقی پور و سید محمد سیف الله زاده حضور داشتند و گزارشی از پیشرفت کار خود ارائه نمودند. مهلت اتمام مطالعات این دو ردیف از شرح خدمات، 1399/02/18می باشد. در این جلسه بر بازدید از پروژه 1000 واحدی صنعتی سازی شرکت مپسا در شهر جدید پرند (که نمونه هایی از واحدهای مسکونی با روش های مختلف صنعتی‌سازی که از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مجوز دریافت نموده اند ساخته شده و در حال بهره برداری می‌باشد) و دریافت اطلاعات ساختمانی که شرکت مبنا مدعی مصرف صفر انرژی در آن است مورد تاکید قرار گرفت.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *