یکشنبه بیست و پنجم خردادماه1399-خانه پیش ساخته و شهرک خودکفا- مسکن استیجاری- سامانه های بکوجا- استعدادیابی- آغاز ثبت آزمایشی اطلاعات مکانی اراضی

به نام خدا

1- جلسه ویدیویی "بررسی سایت bekooja.com، اتوماسیون اداری، سامانه های بکوجا" با حضور جنابان آقایان مهندسین جواد رادسعید، علیرضا میرزایی و سرکار خانم مهندس فرشته لاله از ساعت 18:00 روز شنبه مورخ 1399/03/24 برگزار شد که خلاصه مطالب مطرح شده به شرح زیر است:

همکار افتخاری بکوجا- آقای مهندس علیرضا میرزایی

 1-1) کارهای انجام شده بر روی سایت

1-1-1) با همکاری مدیران محترم شرکت آی کن، لینک سایت bekooja.com بر روی سایت شرکت آی کن قرار گرفت.

1-1-2) لینک سایت شرکت بهینه ایران (https://www.behinehiran.com/) در لیست همیاران بکوجا در صفحه اصلی سایت اضافه گردید.

1-1-3) خطای صفحه اختصاصی که برای خطای 404 لحاظ گردیده بود برطرف گردید.

1-1-4) با توجه به محدودیت تعداد معرفی همیاران در صفحه اصلی (4 مورد)، وضعیت این بخش به صورت اسلایدشو تغییر یافت.

1-1-5) در زمانی که نشانگر موس بر روی تب گوگل در صفحه "زمینه های همکاری" قرار می گیرد، عبارت "زمینه های همکاری" نمایش داده می شود لیکن در سایر صفحات چنین عنوانی نمایش داده نمی شد که بجز دو مورد بقیه موارد اصلاح شد.

1-1-6) پیشنهادات جناب آقای مهندس برخوردار درخصوص seo که در طول هفته برای جناب آقای مهندس میرزایی ارسال شده بود اعمال گردید.

همکار افتخاری بکوجا- آقای مهندس جواد رادسعید

 1-2) کارهایی که بایستی بر روی سایت انجام شود

1-2-1) تلاش برای ایجاد لینک سایت bekooja.com از برخی سایت های دیگر و ترجیحا پربیننده که در این راستا مقرر شد تا لینک سایت بر روی سایت دیرین دیرین و برگچه هم اضافه و خانم لاله نیز با تعدادی از سایت های مربوط به دوستانشان مذاکره داشته باشند.

1-2-2) برای مقالات schima اضافه شود و مقالات مرتبط با این موضوع ظرف روز جاری از سوی آقای مهندس فرخی راد برای آقای مهندس میرزایی ارسال گردد.

1-2-3) موانع موجود برای تعریف صفحه در ویکی پدیا توسط سرکار خانم مهندس لاله برطرف و صفحه مربوطه تا دوهفته آینده (مورخ 1399/03/29) فعال گردد.

1-2-4) موضوع in line بررسی و حتی الامکان برطرف گردد.

1-2-5) موضوع optimize images در GTmetrix توسط خانم مهندس لاله انجام تا خطاهای مربوطه برطرف گردد.

1-2-6) در قسمت درباره ما با محوریت جناب آقای مهندس رادسعید و همکاری خانم لاله قسمتی برای معرفی همکاران از جمله همکاران افتخاری بکوجا درنظر گرفته شود.

1-2-7) برای ثبت درخواست همکاری از سوی همکاران افتخاری بکوجا، فرم و محل مناسبی برای دریافت حداقل اطلاعات این افراد شامل نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه و رشته تحصیلی و میزان تحصیلات و زمینه مورد نظر برای همکاری و مقدار همکاری مورد نظر اضافه گردد.

1-2-8) با توجه به اضافه شدن حالت اسلایدشو در بخش همیاران در صفحه اصلی، وضعیت این بخش به صورت اسلایدشویی که به صورت خودکار هر چند ثانیه یکبار گردش داشته باشد تغییر یابد تا امکان مشاهده تعداد بیشتری از همیاران فراهم گردد.

1-2-9) در زمانی که نشانگر موس بر روی تب گوگل در صفحه "زمینه های همکاری" قرار می گیرد، عبارت "زمینه های همکاری" نمایش داده می شود لیکن در دو صفحه "صفحه اصلی" و "پروژه ها" چنین عنوانی نمایش داده نمی شود که نیازمند اصلاح است.

1-2-10) علت عدم نمایش عنوان مقاله در هنگام جستجو در گوگل و نمایش عنوان درج شده برای مقاله در صفحه اصلی که منجر به لینک به صفحه اصلی به جای مقاله می شود توسط جناب آقای رادسعید پیگیری و راه حل آن ارائه گردد.

1-2-11) امکان ایجاد لینک در متن مقالات و اخبار فراهم گردد.

1-2-12) فرم تقاضای همکاری برای داوطلبان افتخاری اضافه گردد.

1-2-13) همکاران افتخاری هم همچون همیاران توسط سرکار خانم مهندس لاله در سایت معرفی گردند.

1-2-14)با توجه به اینکه در قسمت شماره تلفن در فوتر صفحه اصلی، با دوبار کلیک نمودن، کد +98 انتخاب نمی شود و این موضوع سبب پیام خظا در شماره گیری می گردد، نسبت به اصلاح آن اقدام گردد.

1-2-15) برای دریافت نقطه نظرات کاربران در ذیل مقالات و مطالب فکری بشود.

1-2-16)علت عدم نمایش تصویر همکاران در جستجوی گوگل، علیرغم اینکه نام ایشان در قسمت description عکس آمده است، توسط جناب آقای مهندس رادسعید بررسی و راه حل آن ارائه گردد.

همکار افتخاری بکوجا- خانم مهندس فرشته لاله

 1-3) اتوماسیون اداری

1-3-1) بنا به اعلام جناب آقای مهندس رادسعید، مدیران محترم شرکت آی کن با واگذاری نسخه کامل نرم افزار اتوماسیون اداری این شرکت به بکوجا موافقت نموده و براساس گفته سرکار خانم لاله، تغییرات لازم نیز بر روی سرور ایجاد گردیده است و اکنون امکاناتی نظیر فرم ساز، گزارش ساز، کاربر شهروند و پروتکل دسترسی به آنها نیز در اختیار بکوجا می باشد.

1-3-2) با توجه به توضیحات خانم مهندس لاله مبنی ضرورت آشنایی بیشتر ایشان با نرم افزار SQLServer مقرر شد تا آموزش های مجازی برای دستیابی به تسلط موردنیاز از سوی ایشان دنبال گردد.

1-4) سامانه مدل اقتصاد ایران

با توجه به برگزاری جلسه روز پنج شنبه مورخ 1399/03/22 مقرر شد تا مراحل مقدماتی تولید سامانه همزمان با تولید فلودیاگرام ها توسط سرکار خانم هاشمی آغاز گردد.

1-5) سامانه بازار

1-5-1) با توجه به اینکه شرکت بهینه ایران آمادگی خود برای واگذاری سامانه تا پایان شهریور 1399 را اعلام نموده و در عین حال اعمال هرگونه تغییر مورد نظر بکوجا در این بازه زمانی را متعهد گردیده است، مقرر شد تا سرکار خانم هاشمی و جناب آقای مهندس مینایی ضمن بررسی فایل پاورپوینت ارسالی از سوی شرکت بهینه ایران، تغییرات مورد نظر را به مرور و با سرعت اعلام نمایند.

1-5-2) با عنایت به پذیرش مسئولیت اجرای سامانه بازار توسط جناب آقای مینایی، مقرر شد تا جلسات هماهنگی در این ارتباط طی روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 16:00 تا 18:00 با حضور ایشان و جناب آقای مهندس رادسعید، سرکار خانم هاشمی و جناب آقای محمدمهدی لطفی زاده برگزار و جناب آقای تیموری نیز برای موضوع برندینگ از ساعت 18:00 تا 20:00 روزهای سه شنبه به این جلسه ملحق شوند.

1-6) سامانه استعدادیابی

1-6-1) جناب آقای مهندس میرزایی پیش نیاز تولید سامانه استعدادیابی را وجود فلودیاگرام های سطح3 که توسط خانم هاشمی تهیه می گردد دانستند و به همین جهت مقرر شد تا سرکار خانم هاشمی در تولید این فلودیاگرام ها تسریع نمایند.

1-6-2) جناب آقای مهندس میرزایی زمان مورد نیاز جهت تولید سامانه با استفاده از دونفر کارشناس نرم افزار بین دو تا سه ماه برآورد نمودند.

همکار افتخاری بکوجا- آقای دکتر ابراهیم امیدی

 1-7) سامانه بانک اطلاعات مکانی زیرساخت های تولید

1-7-1) با تلاش جناب آقای دکتر امیدی مدیرعامل محترم شرکت نوآوران فرانگار و همکاران محترم ایشان، نصب و راه اندازی کلیه مراحل سامانه اطلاعات مکانی در  تاریخ 1399/03/22 به پایان رسید و تست سامانه نیز در دفتر تهران و دفتر استان مازندران بکوجا با موفقیت انجام شد و مقرر شد تا اصلاحات مورد نیاز به شرح مندرج در اخبار روز شنبه مورخ 1399/03/24 توسط جناب آقای دکتر امیدی صورت پذیرد.

1-7-2) سه ویدیوی آموزشی در سطح مدیر سیستم، کابر روستا برای تعریف محدوده روستا و کاربر روستا برای تعریف اراضی با کاربری های مختلف توسط جناب آقای دکتر امیدی تهیه و در اختیار همکاران بکوجا قرار گرفت.

1-7-3) برنامه زمانبندی اعمال اصلاحات موردنیاز در سامانه به شرح زیر توسط جناب آقای دکتر امیدی ارائه گردید:

بکوجا - سامانه اطلاعات مکانی

1-8) تهیه فلودیاگرام ها توسط سرکار خانم هاشمی

مقرر شد تا فلودیاگرام مربوط به بازار، تامین منابع بکوجا و نیز مدل اقتصاد ایران و بانک های اطلاعات زیرساخت ها و منابع انسانی تولید و همچنین استعدادیابی تا روز پنجشنبه 1399/03/29 از سوی سرکار خانم هاشمی تهیه و ارائه گردد.

2- در ساعت 16:00 روز شنبه مورخ 1399/03/24 جلسه هماهنگی موضوع احداث "مسکن استیجاری" و نمونه سازی "خانه پیش ساخته و شهرک خودکفا" در دفتر جناب آقای مهندس حبیب اله طاهرخانی معاون محترم وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و با حضور جناب آقای یدالله رحمانی، عضو محترم هیئت مدیره و معاون توسعه مدیریت و منابع این شرکت برگزار و مطالب زیر مطرح گردید:

2-1) جناب آقای رحمانی به عنوان نماینده و هماهنگ کننده تام الاختیار شرکت عمران شهرهای جدید برای همکاری با بکوجا معرفی گردیدند.

2-2) مقرر شد تا پایلوت طرح "خانه پیش ساخته و شهرک خودکفا" با محوریت بکوجا در یکی از شهرهای جدید اطراف تهران احداث گردد.

2-3) مقرر شد تا با همکاری معاونت برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی و دفتر سرمایه گذاری این معاونت، مدل اقتصادی و روش تامین منابغ برای احداث مجموعه های مسکونی استیجاری تهیه و با اولویت تامین زمین توسط شرکت عمران شهرهای جدید به صورت پایلوت در شهرهای مهم تابعه این شرکت از جمله شهرهای جدید پرند و پردیس و هشتگرد و بهارستان و صدرا اجرایی گردد.

2-4) ملاحظه مهم پیشگیری از ایجاد مناطق با بافت اجتماعی ضعیف در ایجاد واحدهای استیجاری مطرح و مقرر شد تا در تهیه طرح مربوطه به این نکته نیز توجه لازم صورت پذیرد.

همکار افتخاری بکوجا- آقای مهندس محسن سلطانی

 3- جلسه هماهنگی برای آغاز مرحله پایلوت در پیاده سازی اطلاعات مکانی اراضی زراعی و دام پروری و باغی در روستای اریکا از توابع شهرستان بابل در استان مازندران به صورت ویدیویی و با حضور آقایان مهندسین رادسعید، قدیم، سلطانی و حاجی زاده از ساعت 21:30 شامگاه شنبه مورخ 1399/03/24 برگزار گردید. در این جلسه ضمن معرفی جناب آقای حاجی تباری به عنوان نماینده بکوجا در روستای اریکا توسط جناب آقای مهندس سلطانی، جناب آقای مهندس مهدی حاجی زاده به جهت تسلط بر کامپیوتر و امکان پیاده سازی موقعیت اراضی موردنظر در روستای اریکا بر روی نقشه، معرفی گردیدند و سپس مطالب زیر مطرح گردید:

3-1) شرح کلی انتظارات از انجام این کار برای حاضرین در جلسه توضیح داده شد.

3-2) نام کاربری و کلمه عبور برای دسترسی آزمایشی به سامانه در اختیار آقایان مهندس سلطانی و مهندس حاجی زاده قرار گرفته بود و خوشیختانه دوستان هم موفق به برقراری اتصال به سامانه و انجام کار آزمایشی شده بودند.

3-3) فایل های ویدیویی آموزش نحوه ترسیم محدوده روستا و نیز نحوه ترسیم اراضی با کاربری های مختلف برای دوستان ارسال گردید.

3-4) به دوستان توضیح داده شد که نام کاربری و کلمه عبور اصلی تا عصر فردا (یکشنبه مورخ 1399/03/25) در اختیار دوستان قرار خواهد گرفت و کلیه اطلاعات وارد شده تاکنون از روی سیستم حذف خواهد شد.

3-5) جناب آقای مهندس حاجی زاده تعداد خانوار ساکن در روستای اریکا را حدود 100 خانوار عنوان نمودند که انتظار می رود مراحل ورود اطلاعات اولیه اراضی آن ها حدود سه روز و اطلاعات تکمیلی ظرف یک هفته در سامانه درج گردد.

3-6) سرکار خانم مهندس لاله به عنوان مدیر سامانه اطلاعات مکانی معرفی و شماره ایشان جهت برقراری ارتباط و رفع اشکالات و ابهامات احتمالی دراختیار آقای مهندس حاجی زاده قرار گرفت.

3-7) جناب آقای مهندس قدیم به عنوان مسئول ایجاد شبکه ملی- مردمی بکوجا به حاضرین در جلسه معرفی کردیدند.

3-8) مقرر شد تا هماهنگی های اداری لازم در سلسله مراتب صورت پذیرد و جناب آقای مهندس سلطانی به عنوان نماینده بکوجا در استان مازندران در این ارتباط نقش محوری ایفا نمایند.

3-9) مقرر شد تا جناب آقای مهندس سلطانی، زمینه سازی لازم جهت اجرای آزمایشی این مرحله را در چند نقطه دیگر نیز فراهم و در عین حال به مرور سازمان مدیریتی بکوجا در استان را با هماهنگی آقای مهندس قدیم ایجاد و فعال نمایند.

4- مقاله " از دولت سیزدهم چه می خواهیم؟" در روز شنبه مورخ 1399/03/24 توسط سیدعلی لطفی زاده تهیه و جهت اخذ نظرات مشورتی در اختیار تعدادی از همکاران قرار گرفت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *