پنجشنبه-پنجم تیرماه1399-ترویج گردشگری- شبکه ملی- مردمی بکوجا

به نام خدا

1- پیرو جلسه تلفنی مورخ 1399/03/28و با توجه به حضور جناب آقای محمد تاروردی زاده نماینده محترم بکوجا در استان گیلان  در دفتر بکوجا در شهرتهران، از ساعت 14:30 روز چهارشنبه مورخ 1399/04/04 جلسه ای با حضور ایشان، ابوی محترمشان جناب آقای هوشنگ تاروردی زاده و جناب آقای مهندس قدیم در خصوص بررسی آخرین وضعیت ایجاد شبکه ملی-مردمی بکوجا در استان گیلان و نیز چگونگی اجرای آزمایشی طرح تهیه بانک اطلاعات زیرساخت های تولیدی در یکی از روستاهای این استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و نتایج زیر حاصل شد:

همکار افتخاری بکوجا- محمد تاروردی زاده

1-1) جناب آقای محمد تاروردی زاده آمادگی خود جهت اجرای آزمایشی طرح تهیه بانک اطلاعات زیرساخت های تولید در یکی از روستاهای این استان را اعلام نمودند و مقرر شد تا با توجه به تجربیاتی که از اجرای آزمایشی این طرح در استان مازندران در حال کسب می باشد، تاریخ آغاز این کار در استان گیلان متعاقبا به ایشان اعلام گردد.

1-2) موضوع انتخاب نمایندگان بکوجا در شهرستان های استان نیز مورد گفتگو قرار گرفت و با توجه به وجود

• 16 شهرستان
• 43 بخش
• 109 دهستان
• 52 شهر
• 2567 روستا

در این استان، اقدامات لازم جهت شناسایی نمایندگان بکوجا در شهرستان های استان از سوی جناب آقای تاروردی زاده انجام و اسامی و مشخصات افراد مورد نظر در اولین فرصت برای جناب آقای مهندس قدیم ارسال گردد.

همکار افتخاری بکوجا- مهندس عقیل قدیم

1-3) بر استفاده از ظرفیت ارزشمند دبیران و معلمان و مربیان برای فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ کار و تلاش و ایجاد امید و نشاط در دانش آموزان کشور و عندالزوم استفاده در شبکه ملی- مردمی بکوجا بویژه در روستاها تاکید شد.

1-4) به موضوع معرفی بکوجا به افراد مختلف و تلاش بکوجا برای ایجاد یک وفاق عمومی برای هم پیمان شدن مردم در مسیر اصلاحات اقتصادی و ساختن اقتصاد غیرمتکی به نفت و در عین حال قوی و بالنده با تکیه بر توانایی های داخلی و بویژه سرمایه ارزشمند نیروی انسانی موجود در کشور تاکید شد.

2- پیرو جلسه مورخ چهارشنبه 1399/03/21، چهارمین جلسه حضوری با جناب آقای مهندس عسگری و سرکار خانم دکتر فکری در ارتبا ط با موضوع " ترویج گردشگری" از ساعت 17:00 روز چهارشنبه مورخ 1399/04/04 در دفتر بکوجا برگزار شد و موارد زیر مطرح شد:

2-1) مقرر شد تا وضعیت موجود گردشگری داخلی در ایران تهیه و ارائه گردد.

2-2) مقرر شد تا برآوردی از تعداد سفر قابل پیش بینی در صورت رونق بیشتر گردشگری داخلی و نیز تعداد سفری که در حال حاضر صورت می پذیرد با ارائه علت سفرها ارائه گردد.

2-3) مقرر شد تا برنامه ریزی لازم برای شناسایی ظرفیت های گردشگری اعم از جاذبه های تاریخی و طبیعی و صنایع دستی و نحوه زندگی سنتی در هریک از شهرها و روستاهای کشور از طریق شبکه ملی- مردمی بکوجا صورت پذیرد.

همکار افتخاری بکوجا- خانم فکری

2-4) مقرر شد تا ماتریس استان ها و شهرها و آبادی های مهم کشور تهیه و میزان گردشگرپذیری فعلی و قابل پیش بینی آنها ارائه گردد.

2-5) مقرر شد تا با دست اندرکاران گردشگری داخلی در بخش خصوصی که به صورت حرفه ای در این رشته فعالیت می نمایند مذاکره و موانع پیش روی گردشگری داخلی و راه کارهای پیشنهادی برای رفع آنها دریافت و در جلسه بعدی مورد بررسی قرار گیرد.

2-6) مقرر شد تا از ظرفیت مجلس و دولت برای رفع موانع احتمالی استفاده گردد.

2-7) مقرر شد تا محور تلاش ها بر ایجاد هم افزایی و استفاده حداکثری از نقاط اشتراک عوامل ذیربط در بخش گردشگری داخلی متمرکز گردد.

2-8) مقرر شد تا سرکار خانم دکتر فکری شش مقاله برای تبیین جایگاه اقتصادی و اجتماعی گردشگری داخلی تهیه و در طی دو هفته آتی (هر هفته سه مقاله)، جهت درج در سایت بکوجا ارائه نمایند.

2-9) با توجه به اینکه تبیین جایگاه گردشگری برای مسئولین کشور، نیازمند وجود اعداد و ارقام صحیح و معرفی نقش گردشگری در اقتصاد کشور و تاثیر آن بر درآمد خانوار، بویژه خانواده های ساکن در مناطق کم برخوردار می باشد، لذا مقرر شد تا مطالبی از این دست نیز تهیه و بر روی سایت bekooja.com بارگذاری گردد.

2-10) با توجه به ظرفیت شبکه ملی- مردمی بکوجا برای ترویج فرهنگ گردشگری هدفمند داخلی، مقرر شد تا نمایندگان محترم بکوجا در استان های مازندران و گیلان، نسبت به بازدید از شهرستان های استان خود و تهیه و ارائه گزارشی از ظرفیت های گردشگری، صنایع دستی، غذاهای محلی، سوغات و امثالهم اقدام و در هر محل فردی را که واجد حداقل شرایط برای ایجاد ارتباط با گردشگران باشد شناسایی و عکس، تلفن، موقعیت منزل یا محل کار وی بر روی نقشه را به همراه خدماتی که قادر به ارائه آن می باشد را ارسال تا در محل مناسبی که توسط سرکار خانم مهندس لاله بر روی سایت bekooja.com ایجاد خواهد شد نسبت به معرفی ایشان با عنوان همیاران ترویج گردشگری اقدام و صفحه ای  را به معرفی مشخصات و جاذبه های گردشگری این مناطق اختصاص دهند.

2-11) مقرر شد تا در خصوص گردشگران هدفمند که برای ترویج فرهنگ گردشگری داخلی و تقویت روابط اجتماعی میان افراد جامعه با قومیت های مختلف پیشنهاد گردیده است بررسی و در جلسه بعدی جزئیات بیشتری مطرح گردد.

2-12) با توجه به بعد مسافت برخی از نقاط کشور نسبت به قطب های استقرار جمعیت (به طور مثال مناطق جنوب شرقی کشور نسبت به غرب کشور که محل استقرار عمده جمعیت کشور می باشد)، پیشنهاد شد تا با شرکت های هواپیمایی خصوصی و هتل های خصوصی مستقر در این مناطق ارتباط برقرار گردیده و تسهیلاتی برای افزایش تعداد گردشگر در این مناطق با هدف حمایت از صنایع دستی و اقتصاد خانوار ساکن در این مناطق و برقراری روابط اجتماعی میان قومیت های مختلف و ایجاد پیوستگی در جغرافیای جمعیتی و اجتماعی کشور صورت پذیرد و نتیجه این بررسی ها و مشورت ها در جلسه بعدی مطرح گردد.

2-13) مقرر شد تا جلسات منظم در ارتباط با ترویج گردشگری از ساعت 17:00 تا 18:30 روزهای چهارشنبه هر هفته برگزار گردد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *