جمعه-28آبان 1400-استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان.

به نام خدا

استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان

جمعه 1400/08/28


روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از برگزاری دومین دیدار مسئولین بکوجا با رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در ظرف دو ماه اخیر خبر داد.

براساس این گزارش، این دیدار از ساعت 14:00 روز سه شنبه 1400/08/25 و در محل دفتر ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان و با حضور افراد زیر برگزار شد:

  1. سید علی لطفی زاده موسس بکوجا
  2. قربانعلی روشنی رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان
  3. عیدمحمد فاروقی نماینده بکوجا در استان گلستان
  4. محمد حیدری نماینده بکوجا در شهرستان بندرگز

سی-قربانعلی روشنی - عیدمحمد فاروقی-محمد حیدری


در ابتدای این دیدار مهندس لطفی زاده موسس سازمان مردم نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از دیدار مجدد با آقای دکتر روشنی رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان اظهار خوشوقتی نمود و با اشاره به همکاری های مشابه با سازمان متناظر در استان مازندران، خواستار همکاری های عملی میان بکوجا و سازمان در استان گلستان شد.

لطفی زاده با اشاره به اینکه اولویت فعالیت های بکوجا در استان گلستان، تحقق خودکفایی در تولید دانه های روغنی، افزایش تولید پنبه و بهبود تولید گوشت گوسفندی از طریق استفاده از دانش و فناوری در تولید و بهبود بهره وری می باشد، به نقش شبکه داوطلبان ملی-مردمی بکوجا در ارتباط مستقیم با کشاورزان و دامداران به منظور تبیین این موضوعات و نقش شبکه نخبگان بکوجا به عنوان دارنده دانش و فناوری روز کشور اشاره کرد و از دکتر روشنی خواست تا برای نقش آفرینی کارشناسان تحت پوشش سازمان نظام کشاورزی در استان به منظور دریافت دانش و فناوری از شبکه نخبگان و انتقال آن به تولیدکنندگان نقش آفرینی نماید.

موسس بکوجا همچنین از دکتر روشنی خواست تا برای تحقق اهداف بکوجا شخصا و خارج از ساختار سازمان تلاش بیشتری داشته باشد.

سی-قربانعلی روشنی - عیدمحمد فاروقی-محمد حیدری


در ادامه این جلسه مهندس عیدمحمد فاروقی نماینده بکوجا در استان گلستان با اشاره به مشکلات ناشی از درگیری های سیاسی در این استان و آثار مخرب آن بر اقدامات کارشناسی در استان، از حذف و جلوگیری از رشد و ارتقای افراد متخصص و متعهد موجود در استان به دلیل عدم تطابق نگاه های سیاسی انتقاد کرد.

مهندس فاروقی با اشاره به افت همه شاخص های اقتصادی در استان به دلیل رویکرد صرفا سیاسی در انتخاب مدیران، از ظرفیت های دکتر روشنی به عنوان فردی کشاورززاده و دارای پتانسیل های بالا برای پذیرش مسئولیت های تخصصی در استان سخن گفت و اظهار امیدواری کرد که از توانمندی های ایشان استفاده  بهتری برای خدمت به مردم صورت پذیرد.

عیدمحمد فاروقی بر ظرفیت بالای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع بیغی استان برای کمک به تحقق اهداف بکوجا سخن گفت و خواستار نقش آفرینی دکتر روشنی در شکل گیری این ارتباط شد.

سی-قربانعلی روشنی - عیدمحمد فاروقی-محمد حیدری


آقای محمد حیدری نماینده بکوجا در شهرستان بندرگز نیز از ضرورت حمایت از سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان گلستان، علیرغم همه ظرفیت های آقای دکتر روشنی سخن گفت و خواستار ارتباط مستقیم خط مقدم فعالیت های اجرایی با مدیران کلان ملی شد.

در ادامه این جلسه دکتر قربانعلی روشنی رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان نیز با ابراز خرسندی از ملاقات مجدد با مسئولان بکوجا، بر همکاری کامل این سازمان برای تحقق اهدف بکوجا تاکید کرد و با اشاره به سوابق خود در یشنهاد طرح "همگام با کشاورز" در سازمان جهاد کشاورزی، از مشابهت فراوان این طرح با طرح شهید ساجدی که در یکی دوسال اخیر و با همکاری بسیج مهندسین کاورزی و منابع طبیعی در حال اجرا می باشد سخن گفت.

دکتر روشنی تشکیل هسته های علمی به منظور انتقال دانش از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی به مزرعه و دامداری را ایده ای بسیار خلاقانه و مبتنی بر نیاز روز جامعه ارزیابی کرد و خواستار تشکیل هرچه سریعتر این هسته ها شد.

وی با اشاره به حضور 1420 کارشناس از سازمان نظام مهندسی کشاورزی در طرح شهید ساجدی که توسط بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در حال اجرا می باشد، از ضرورت آموزش های عملی هدفمند و مستمر برای کارشناسان عضو سازمان سخن گفت.

در پایان این دیدار طرفین بر همکاری نزدیک و سریع برای شکل گیری شبکه نخبگان بکوجا در سه موضوع دانه های روغنی، پنیه و دام سبک در استان گلستان تاکید نمودند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *