چهارشنبه-12خرداد1400-بازدید از کارخانه تولید ادوات خاک ورزی هادی در شهرستان جویبار.

 به نام خدا

بازدید از کارخانه تولید ادوات خاک ورزی هادی در شهرستان جویبار

1400/03/11

 

روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از بازدید مهندس سیدعلی لطفی زاده و هیات همراه از کارخانه تولید ادوات خاک ورزی در کشاورزی "هادی" در شهرستان جویبار خبر داد.

براساس این گزارش در این بازدید که صبح روز دوشنبه 1400/03/10 و با حضور آقای مهندس سید علی اسد فرماندار جویبار، آقای بهرام عبدالله‌ پور رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جویبار، مهندس محسن سلطانی نماینده بکوجا در استان مازندران و مهندس حشمت الله سبطی نماینده بکوجا در شهرستان بابل انجام شد، آقای محمد چلنگری جویباری سرمایه گذار اصلی و مدیرعامل کارخانه ماشین آلات و قطعات صنعتی و کشاورزی هادی" توضیحاتی را درخصوص خطوط تولید و محصولات تولیدی کارخانه که از سال 360پایه گذاری شده است ارائه نمود.

محمد چلنگریسید علی اسدبهرام عبدالله پور
سید علی لطفی زاده
محسن سلطانی
حشمت الله سبطی
سیدعلی لطفی زادهمحسن سلطانیحشمت الله سبطی


 

آقای چلنگری از قابلیت ساخت 150 دستگاه خاک ورزی که 21 مورد آن به تایید وزارت جهاد کشاورزی رسیده خبر داد و ظرفیت تولید اسمی کارخانه خود را 5000 دستگاه انواع مختلف ادوات کشاورزی در سال اعلام و تولید واقعی سالیانه خود در سال های اخیر را حدود 3000 دستگاه اعلام کرد. وی حداقل قیمت ادوات تولیدی را حدود 8 میلیون و حداکثر آنرا حدود 300 میلیون تومان اعلام کرد.


آقای چلنگری که به همراه دو پسر و تنها دختر خود و با بکارگیری تعدای از اقوام و همشهریان خود اقدام به کارآفرینی در شهرستان و استان نموده است، از بازسازی و نوسازی دستگاه های ماشین کاری فرسوده به عنوان یکی از تخصص های مجموعه خود نام برد. چلنگری تولید کامل گیربکس ادوات تولیدی و ساخت تمامی قطعات آن را از دیگر مزیت های مجموعه چلنگری دانست و قطعات وارداتی مورد نیاز برای تولیدات خود را محدود به بلبرینگ و تعداد کمی از دیگر قطعات اعلام کرد.


محمد چلنگری با اشاره به سابقه 4 نسل خود در ساخت ادوات کشاورزی، وجود کارخانه ریخته گری و فولادسازی چلنگری در بابلسر را با دو کوره القایی به ظرفیت دوتن، از دیگر نقاط قوت مجموعه خود اعلام کرد. وی از مصرف بین 30 تا 40 درصد تولیدات کارخانه های ریخته گری و تولید فولاد خود برای تولید ادوات کشاورزی و الباقی برای ساخت قطعات مورد نیاز ناوگان حمل و نقل ریلی خبر داد.



بازدید از کارخانه ادوات کشاورزی هادی



چلنگری برنامه آینده خود را احداث واحدهای تولید کمباین و تراکتور اعلام کرد و از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی عملیات ساختمانی فاز اول این پروژه به وسعت حدود 6000 مترمربع سوله خبر داد و تکمیل آن را نیازمند ارائه تسهیلات از سوی سیستم بانکی دانست. چلندری سرمایه گذاری برای این مجموعه را حدود 3.4 میلیون دلار و ظرفیت تولید آن را 1500 دستگاه کمباین و 1500 دستگاه تراکتور پیش بینی کرد و گفت که در سال اول بهره برداری 500 دستگاه کمباین و 500 دستگاه تراکتور تحویل خواهد داد و در طی 10 سال کارخانه را به این ظرفیت خواهد رساند. وی از واردات سالیانه 3000 دستگاه کمباین با قیمت متوسط 15000 دلار گلایه کرد و با توجه به امکان ساخت این تجهیزات با دوسوم قیمت در داخل کشور، خواستار حمایت از وی برای راه اندازی هرچه سریعتر خطوط تولید کمباین و تراکتور شد.



سیدعلی لطفی زاده- چلنگری- سیدحشمت الله سبطی



آقای چلنگری از آمادگی کشورهای ترکیه، چین، ایتالیا و کره جنوبی برای ارائه نمایندگی کمباین و تراکتورهای ساخت خود به شرکت هادی خبر داد و گفت که در صورت تامین منابع لازم، آمادگی دارد تا ظرف 1.5 سال کارخانه های مذکور را آماده بهره برداری با ظرفیت 500 دستگاه از هریک از ماشین های کمباین و تراکتور نماید.

در این بازدید مهندس  لطفی زاده پیشنهاد پیش فروش تراکتور و کمباین بجای دریافت تسهیلات از بانک را مطرح نمود که مورد استقبال آقای چلنگری قرار گرفت. براساس این پیشنهاد، بانک عامل تسهیلات خرید را به نام کشاورز و در قبال دریافت ضمانتنامه معتبر از تولیدکننده در اختیار وی قرار می دهد و کشاورز اقساط تسهیلات را به بانک پرداخت می کند.

 

 

سیدعلی لطفی زاده- چلنگری- سیدحشمت الله سبطی



مهندس  لطفی زاده گفت که با توجه به اعلام آقای چلنگری مبنی بر تحویل هر دستگاه کمباین و تراکتور تولیدی به قیمت دوسوم آن در دیگر کشورها و اعلام متوسط قیمت 15000 دلار برای هر تراکتور و کمباین وارداتی، قیمت فروش آقای چلندری حدود 10000دلار به ازای هر دستگاه خواهد شد و تسهیلات 3.4 میلیون دلاری مورد نیاز ایشان معادل 340 دستگاه کمباین و تراکتور می باشد که توصیه می شود به دلیل حذف اختلافات ناشی از تغییر ارزش پول ملی، تسهیلات به صورت ارزی در اختیار آقای چلندری قرار گرفته و ایشان متعهد به تحویل تراکتور و کمباین در زمان توافق شده و بدون هرگونه ادعایی در قیمت باشند.

لازم به ذکر است که آقای محمد چلنگری عضو اتاق بازرگانی ایران، نایب رییس اتاق بازرگانی استان مازندران و عضو هیات موسس و هیات مدیره تشکل های مختلف صنعتی در شهرستان جویبار و استان مازندران نیز می باشد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *