دوشنبه-10مرداد1401-تاکید بر گسترش همکاری ها در دیدار موسس بکوجا با رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان.

به نام خدا

تاکید بر گسترش همکاری ها در دیدار موسس بکوجا با رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان

دوشنبه 1401/05/10

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مردم نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از دیدار سید علی لطفی زاده موسس بکوجا با قربانعلی روشنی رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان خبر داد.

براساس این گزارش، در این دیدار که از ساعت 12:00 روز یکشنبه 1401/05/09 و در محل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان برگزار شد، عیدمحمد فاروقی نماینده بکوجا در استان گلستان و محمد حیدری نماینده بکوجا در شهرستان بندرگز نیز لطفی زاده  را همراهی می کردند.



موسس بکوجا- سیدعلی لطفی زاده
قربانعلی روشنیعید محمد فاروقیمحمدحیدری
سید علی لطفی زاده قربانعلی روشنی  عیدمحمد فاروقیمحمد حیدری
  

در ابتدای این دیدار دکتر روشنی ضمن خیر مقدم به حاضرین، از دیدار مجدد مسئولین بکوجا اظهار خوشوقتی نمود و اظهار امیدواری کرد تا استمرار همکاری فیمابین موجب بهبود بهره وری در تولیدات کشاورزی استان گردد.

 

دکتر روشنی با اشاره به معرفی سامانه تعیین مشخصات خاک کشاورزی در نقاط مختلف کشور براساس آزمایشات انجام شده بر روی نمونه های مختلف به معاون اول رییس جمهور، اظهار امیدواری کرد تا با فراگیر شده استفاده از این سامانه، تحول چشمگیری در مصرف کود و میزان تولید محصولات کشاورزی صورت پذیرد.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان از تلاش هایی که به منظور تامین مستقیم نهاده های کشاورزی برای کشاورزان و دامداران و در عین حال فروش محصولات تولیدی آنان به صورت بدون واسطه در دست اقدام است سخن گفت و اظهار امیدواری کرد تا این اقدامات موجب سود بیشتر کشاورزان و دامداران و دسترسی عموم مردم به محصولات کشاورزی با قیمت مناسب تر گردد.

 در ادامه این جلسه مهندس لطفی زاده موسس بکوجا نیز با اظهار خوشحالی از دیدار مجدد دکتر روشنی، بر نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در بهبود بهره وری در تولید محصولات کشاورزی در استان تاکید کرد و گفت: بکوجا به دنبال افزایش درآمد هریک از تولیدکنندگان استان گلستان از طریق بهبود بهره وری و عملکرد در واحد سطح به علاوه معرفی فعالیت های موازی و یا مکمل برای پر کردن وقت تولیدکنندگان و رساندن درآمد سالیانه آنان به 100هزار دلار می باشد.

 

سیدعلی لطفی زاده- قربانعلی روشنی- عید محمد فاروقی


 

بسته های شغلی 100هزار دلاری و افزایش تولید ناخالص داخلی

موسس بکوجا فلسفه بسته های شغلی 100هزار دلاری در بکوجا را هدف گذاری برای دستیابی به تولید ناخالص داخلی 2000 میلیارد دلاری در سال 1410 دانست و افزود: اگر بخواهیم با حدود 20میلیون نیروی کار موجود در کشور که در بخش غیر دولتی مشغول به کار هستند به تولید ناخالص داخلی 2000 میلیارد دلار در سال برسیم، در این صورت متوسط تولید ناخالص داخلی هر نیروی کار در کشور باید به 100 هزار دلار در سال افزایش یابد و این مستلزم فرهنگ سازی برای کار جهادی و پر بازده از سوی تولیدکنندگان و ارائه آموزش های لازم به آنان از سوی سازمان های تخصصی ذیربط می باشد.


سرانه تولید ناخالص داخلی کشور آلمان

لطفی زاده  به اقتصاد کشور 84 میلیون نفری آلمان که به لحاظ جمعیت با کشور ما برابری می کند و سالیانه حدود 4000 میلیارد دلار تولیدناخالص داخلی دارد اشاره نمود و گفت: اگر اراده جدی و برنامه ریزی مناسب وجود داشته باشد و باور مسئولین بر نقش آفرینی مردم در عرصه اقتصاد باشد، در این صورت با حذف مقررات دست و پاگیر و میدان دادن به مردم و خروج دولت و نهادها از تصدی گری مطمئنا می توان به تولید ناخالص داخلی 2000 میلیارد دلاری در سال 1410 دست یافت.

سیدعلی لطفی زاده- قربانعلی روشنی- محمد حیدری


 

همکاری با سازمان نظام مهندسی کشاورزی در ارائه بسته های 100هزاردلاری

سید علی لطفی زاده  از رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خواست تا زمینه مناسب برای آموزش متخصصین کشاورزی در جهت ارائه بسته های شغلی 100هزار دلاری به مردم استان گلستان را فراهم نماید لطفی زاده به عنوان نمونه از نگهداری 250 میش مولد و سه دوره چهارماهه پرواربندی 250 راسی به عنوان یک بسته 100هزار دلاری یاد کرد و حضور کارشناسان و متخصصین مختلف اعم از دامپزشک، متخصص تغذیه، متخصص اصلاح نژاد، متخصص بهداشت و بارداری، متخصص تاسیسات و ساختمان دامداری را لازمه تحقق این مهم دانست که می تواند با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان محقق گردد.

در پایان این دیدار دکتر روشنی رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان با استقبال از پیشنهاد افزایش سرانه تولید ناخالص داخلی نیروی کار استان، آمادگی کامل خود برای همکاری در این زمینه را اعلام کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *