اخبار بکوجا 1399.03.13


به نام خدا

1) جلسه مذاکره با آقایان مهندسین گوران و دباغ از اعضاء محترم هیئت مدیره انجمن LSF (سازه های سبک فولادی) ایران برای بررسی ظرفیت بالعفل و بالقوه 42 شرکت عضو این انجمن در ساخت واحدهای مسکونی مورد نیاز کشور و همچنین احداث یک واحد نمونه از خانه پیش ساخته و خودکفا در قالب "خانه پیش ساخته و شهر خودکفا" از ساعت 08:00 صبح روز دوشنبه مورخ 1399/03/12 با حضور جناب آقای مهندس هاشمی سهی در دفتر بکوجا برگزار شد و نتایج زیر حاصل گردید:
1-1) اعضاء محترم هیئت مدیره انجمن LSF ایران، آمادگی بالفعل 42 عضو این انجمن را برای ساخت 50هزار واحد مسکونی یک تا 5 طبقه با سیستم LSF و آمادگی بالقوه برای ساخت 100هزار واحد مسکونی با این سیستم را در سال اعلام نمودند که دستیابی به این ظرفیت ظرف یک سال میسر می باشد.
1-2) اعضاء محترم هیئت مدیره انجمن LSF ایران، آمادگی کنسرسیومی متشکل از 4 شرکت از اعضاء انجمن برای ورود به ساخت تعدادی واحد مسکونی استیجاری در اطراف کلان شهرها را با استفاده از مدل ایجاد شرکت پروژه و تامین منابع مالی موردنیاز برای ساخت پروژه از طریق فروش سهام در بازار سرمایه و بهره برداری از واحدهای استیجاری از طریق شرکت کارگزاری و تامین زمین رایگان از سوی دولت را اعلام نمودند و مقرر شد تا با توجه به استقبال معاونت محترم امور عمرانی وزارت کشور از احداث واحدهای استیجاری و همچنین ظرفیت مناسب شهرهای جدید موجود در اطراف کلان شهرها برای تامین زمین این پروژه ها، هماهنگی لازم با جناب آقای دکتر جمالی نژاد و نیز جناب آقای مهندس طاهرخانی برای همکاری و مساعدت در اجرای این پروژه ها صورت پذیرد.
1-3) آقایان مهندسین گوران و دباغ آمادگی خود برای ساخت یک واحد نمونه از خانه پیش ساخته و خودکفا در زمینی که از طریق وزارت راه و شهرسازی تامین خواهد شد را اعلام نمودند و مقرر شد تا پلان مورد نظر ایشان (برای یک واحد دوخوابه ویلایی) طرف چند روز آینده جهت تصمیم گیری در اختیار بکوجا قرار گیرد. همچنین مقرر شد تا مشخصات فنی و ابعاد تجهیزاتی که به منظور تحقق خودکفایی در نیازهای زیربنایی این واحد مورد استفاده قرار خواهد گرفت طرف روز سه شنبه 1399/03/13 از سوی آقای مهندس هاشمی به ایشان تحویل گردد.
1-4)اعضاء محترم هیئت مدیره انجمن LSF ایران،  اقتصادی ترین وضعیت ساخت ساختمان با سیستم LSF را در احداث ساختمان های 3 طبقه فاقد آسانسور اعلام نمودند.

2) جناب آقای دکتر ابراهیم امینی مدیرعامل محترم شرکت فرانگاشت نوآور طی پیامی از اتمام نصب "سامانه داده های مکانی" بر روی سرور بکوجا خبر دادند که از زحمات ایشان و همکارانشان قدردانی می نماید.


3) سومین و آخرین جلسه آموزش بهره برداری از "سامانه اتوماسیون اداری" شرکت آی کن در روز دوشنبه 1399/03/12 برگزار شد و قابلیت ایجاد فرم تقاضای همکاری داوطلبانه از سوی مردم در این سامانه نیز معرفی گردید که دسترسی به آن نیازمند هماهنگی جناب آقای مهندس رادسعید با مدیران محترم شرکت آی کن می باشد.


4) با توجه به استقرار سامانه داده های مکانی و آماده شدن شرایط برای ورود اطلاعات در چند روز آینده، جلسه ای در رابطه با سازماندهی شبکه ملی – مردمی بکوجا و انتخاب نمایندگان استانی و ویژگی های نمایندگان بکوجا در شهرستان ها و بخش ها و دهستان ها و روستاها با حضور جناب آقای مهندس قدیم برگزار شد و مقرر شد تا برای تبیین دقیق تر این موضوعات جلسه دیگری برای فردا سه شنبه 1399/03/13 برگزار گردد.

5) جلسه توافق در ارتباط با استفاده بکوجا از "سامانه بازار" تولیدی شرکت بهینه ایران از ساعت 18:00 روز دوشنبه 1399/03/12 با حضور آقایان مهندسین رادسعید و فرخی راد از طرف بکوجا و آقایان مهندسین لطیفی و شهران از طرف شرکت بهینه ایران در دفتر بکوجا برگزار گردید. خلاصه مطالب مطروحه در این جلسه به شرح زیر است:
5-1) شرکت بهینه ایران پیشنهاد مالی خود برای استقرار سامانه بازار تولیدی این شرکت بر روی سرور بکوجا و بهره برداری از آن توسط بکوجا را شامل رقمی از بابت لیسانس سامانه، هزینه های سالیانه یک نفر متخصص برای پشتیبانی سامانه و هزینه های سالیانه دونفر متخصص برای توسعه و شخصی سازی سامانه و اعمال ضریب 1.3 بابت بالاسری و نرخ تورم 25% در برآورد هزینه سال های بعد اعلام نمودند.
5-2) نحوه دریافت رقم برآوردی در ردیف اول از محل تراکنش های مالی که از سال 1400 بر روی این سامانه صورت حواهد گرفت پیشنهاد گردید که بر این اساس دریافت 2% از مبلغ هر تراکنش با برآورد متوسط رقم هر تراکنش 500هزار تومان منجر به پیش بینی 88 تراکنش در هر روز در سال اول و تراکنش های روزانه بیشتری در سال های بعد برای پوشش هزینه های مورد درخواست شرکت بهینه ایران گردیده بود.
5-3) مالکیت source برنامه در اختیار شرکت بهینه ایران خواهد بود.
5-4) با توجه به مالکیت شرکت بهینه ایران بر source برنامه، نقش بکوجا عملا به یک بهره بردار محدود خواهد بود و هرگونه توسعه و شخصی سازی که با هزینه بکوجا انجام شود عملا منجر به ایجاد قابلیت های بیشتر برای سامانه تحت مالکیت و اختیار شرکت بهینه ایران خواهد شد، لذا پیشنهاد بکوجا عدم دریافت و احتساب هزینه های توسعه به پای بکوجا بود.
5-5) با توجه به ماهیت غیر انتفاعی خدمات بکوجا، پیشنهاد بکوجا واگذاری حق بهره برداری از سامانه بازار شرکت بهینه ایران بدون دریافت هزینه بوده است.
5-6) با توجه به حساسیت های موضوع سرور و برقراری ارتباط همیشگی شبکه ارتباطی با سرور و نیز backup گیری مستمر از اطلاعات سامانه و تجربیات و ظرفیت ارزشمند شرکت بهینه ایران در این ارتباط، پیشنهاد بکوجا استقرار سامانه بر روی سرور شرکت بهینه ایران بوده است.
5-7) به منظور تامین هزینه های پشتیبانی، پیشنهاد بکوجا، در وحله اول عدم دریافت و در وحله دوم تامین این هزینه ها از محل ایجاد برخی بازارهای اختصاصی توسط شرکت بهینه ایران و با استفاده از طرفیت مشتریان بکوجا می باشد.
5-8) شرکت بهینه ایران آمادگی خود مبنی بر نصب نسخه ای از سامانه بازار موجود برای بکوجا را باهدف آغاز فعالیت های مرتبط با بخش بازار بکوجا اعلام نمود، لیکن نمایندگان بکوجا ضمن تشکر از حسن نیت جناب آقای مهندس لطیفی مدیرعامل محترم شرکت بهینه ایران، اجرای این پیشنهاد را مستلزم تعیین تکلیف نحوه ادامه کار دانستند تا خدای ناکرده زحماتی که برای جذب مشتری کشیده می شود در میانه راه دچار نوسان و گسستگی نگردد.
5-9) در پایان با توجه به مطالب مطرح شده در جلسه، مقرر شد تا جلسه دیگری در هفته آینده برای تصمیم گیری در ارتباط با موضوعات مطرح شده برگزار گردد.. زمان این جلسه با محوریت جناب آقای مهندس رادسعید هماهنگ خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *