دوشنبه-31مرداد1401-حضور موسس بکوجا در جلسه شورای مدیران کمیته امداد استان بوشهر- ضرورت تعریف بسته های شغلی بیش از 20 هزار دلاری برای مددجویان.

به نام خدا

حضور موسس بکوجا در جلسه شورای مدیران کمیته امداد استان بوشهر- ضرورت تعریف بسته های شغلی بیش از 20 هزار دلاری برای مددجویان

دوشنبه 1401/05/31

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مردم نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از حضور سیدعلی لطفی زاده  موسس بکوجا در شورای مدیران اداره کل کمیته امداد استان بوشهر خبر داد.

به موجب این گزارش این دیدار از ساعت 9:45  صبح روز چهارشنبه 1401/05/26 و با حضور دکتر سید مهرداد آل احمد از همکاران افتخاری بکوجا، دکتر محمدرضا میری مدیرکل کمیته امداد و معاونین و مدیران اداره کل کمیته امداد استان بوشهر برگزار شد.


سید علی لطفی زاده- موسس بکوجاسید مهرداد ال احمد
محمدرضا میری
سیدعلی لطفی زادهسید مهرداد آل احمد
محمدرضا میری


در ابتدا دکتر محمدرضا میری به معرفی موسس بکوجا پرداخت و با اشاره به اقدامات کمیته امداد استان بوشهر، از جمله خدمت به 48000 خانوار تحت پوشش که 20000 خانوار در روستاها و 28000 خانوار در شهرها ساکن می باشند، از وجود 215 مرکز نیکوکاری در این استان که با محوریت مردم اداره می شود به عنوان بازوی اجرایی 320 نفر کارکنان این اداره کل اشاره نمود و افزود: هر مددکار کمیته امداد استان مسئولیت رسیدگی به بیش از 400 پرونده را بر عهده دارد و بیش از 10000 دانش آموز جزو خانواده بزرگ امداد استان می باشند و استعدادسنجی و هدایت شغلی افراد تحت پوشش جزو وظایف کمیته امداد استان می باشد. وی در خاتمه آمادگی کامل اداره کل کمیته امداد استان بوشهر برای هرگونه همکاری به منظور تحق اهداف بکوجا را اعلام کرد.


سیدعلی لطفی زاده- محمدرضا میری- سید مهرداد ال احمد- ملیت عبدالهی- جمعی از معاونین کمیته امداد بوشهر


در ادامه این جلسه تعدادی از معاونین کمیته امداد استان نیز به ارائه گزارش مختصری از فعالیت های خود پرداختند.

آقای واعظ معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان با اشاره به وجود 1800 فرزند یتیم و 5000 فرزند نیازمند در بین مددجویان استان، از وجود 20.000 حامی فعال مردمی که به صورت ماهیانه کمک های خود را در اختیار کمیته امداد قرار می دهند سخن گفت و از پرداخت ماهیانه 800.000 تومان به هر فرزند یتیم و 350.000 تومان به هر کودک نیازمند از محل این کمک ها خبر داد.

وی همچنین از تاسیس 6 خانه امداد محله و همکاری 1200 نفر از داوطلبان مردمی در 215 مرکز نیکوکاری و 6 خانه امداد در سطح استان خبر داد و گفت: قریب به 90.000 نفر از مردم استان تحت پوشش کمیته امداد می باشند و 43.000 صندوق صدقه در سطح استان برای دریافت کمک های مردمی وجود دارد.


سیدعلی لطفی زاده- محمدرضا میری- سید مهرداد ال احمد- ملیت عبدالهی- جمعی از معاونین کمیته امداد بوشهر


 

آقای ملیت معاون کارآفرینی و اشتغال کمیته امداد استان نیز با اشاره به نرخ بیکاری 9.7درصدی در استان از مقام هفدهم این استان در نرخ بیکاری در کشور سخن گفت و نرخ مشارکت اقتصادی در استان را 38.4% و نسبت اشتغال را 32.6% عنوان کرد و از شناسایی ظرفیت های اشتغال استان در مطالعات آمایش سرزمین که با محوریت استانداری انجام شده است خبر داد و گفت: از ارائه آموزش های مهارتی و فنی که موجب اشتغال در استان شود استقبال می نماییم.

آقای عبدالهی معاون فرهنگی کمیته امداد استان نیز با اشاره به ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی به جامعه هدف بر ضرورت بسترسازی مناسب در خانواده ها برای نتیجه گیری از توانمندی و پایداری توانمندی مالی خانوار سخن گفت و بر ضرورت باورمند نمودن خانواده ها با توانمندی های خود برای ایفای نقش فعال در حوزه اقتصادی کشور تاکید کرد.

عبدالهی میل به چسبندگی خانواده ها به استفاده از خدمات کمیته امداد را از مهمترین عوامل در بی انگیزگی آنها برای ورود به بازار کار عنوان کرد.


سیدعلی لطفی زاده- محمدرضا میری- سید مهرداد ال احمد- ملیت عبدالهی- جمعی از معاونین کمیته امداد بوشهر



در پایان این جلسه، مهندس لطفی زاده موسس سازمان مردم نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) نیز ضمن اظهار خوشوقتی از حضور در جمع مدیران کمیته امداد استان بوشهر و با تشکر از ابراز محبت های دکتر محمدرضا میری، بر ضرورت توجه به نقش هر نیروی کار در تولید ناخالص داخلی در کشور تاکید کرد و گفت: برای بهبود اقتصادی در کشور چاره ای جز افزایش نقش هریک از نیروهای کار در افزایش تولید در کشور وجود ندارد و از این رو کمیته امداد هم بایستی به جای تمرکز بر توانمندسازی خانواده های تحت پوشش در اندازه ای که قادر به کسب درآمد برای اداره امور خود باشند، بر ضرورت نقش آفرینی حداکثری اعضای تحت پوشش کمیته امداد در اقتصاد کشور تاکید نمود و خواستار استعدادسنجی از کلیه افراد تحت پوشش و هدایت آنان به سمت دریافت آموزش ها و مهارت های مورددنیاز به منظور نقش آفرینی حداکثری آنان در عرصه اقتصاد ملی شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *