چهارشنبه-22اردیبهشت 1400-استفاده از ظرفیت دانشجویان رشته کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس

به نام خدا

استفاده از ظرفیت دانشجویان رشته کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس


چهارشنبه 1400/02/22

 

به گزار ش روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا)، به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس، جلسه تصویری با دانشجویان رشته کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس از ساعت 17:00  الی 18:30 روز دوشنبه مورخ 1400/2/6  برگزار شد.

براساس این گزارش در این جلسه که با حضور سید علی لطفی زاده موسس بکوجا و مدیریت حجت الاسلام والمسلمین مصطفی مرشدسلوک معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه تربیت مدرس و ده نفر از دانشجویان (عمدتا) رشته کشاورزی این دانشگاه و با هدف آشنایی با اهداف و برنامه های بکوجا و استفاده از ظرفیت دانشگاه تربیت مدرس در تحقق این اهداف برگزار شد افراد زیر نیز حضور داشتند:

۱_خانم منصوره بایرام - دانشجوی دکترای آبیاری و زهکشی

۲_ خانم سکینه عباسی-  دانشجوی دکترای بیماری شناسی گیاهی

۳- خانم سویل محرم نژاد- کارشناس فلسفه - مدیر عامل شرکت تولید دفتر و لوازم التحریر جانان

۴_ خانم مژگان هاشمی-  دانشجوی دکتری ژنتیک و به نژادی گیاهی

۵- آقای حمید خادم دانشجوی دکتری رشته حشره شناسی

۶ - آقای خداوردی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته کشاورزی- گرایش علوم دامی

۷- خانم اسبقیان سر گروه تیم تبلیغات

۸.- خانم صادقی سرگروه تیم تخصصی

۹- خانم برهان پناه سرگروه تیم آموزش

۱۰- آقای دکتر حامد حبیبی  عضو تیم تخصصی

در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین مرشدسلوک به تشریح دلایل برگزاری این جلسه و نقش نهاد رهبری در کمک به اشتغال و ازدواج و پیشرفت دانشجویان پرداختند و با تبیین موضوعات ذیربط، خواستار به کارگیری همه ظرفیت ها برای شکوفایی جوانان و بهره برداری کشور از ظرفیت بی بدیل آنان شدند.

در ادامه این جلسه آقای مهندس لطفی زاده به تشریح اهداف و برنامه های بکوجا و جایگاه بالا و ارزشمند سرمایه انسانی در کشور و بویژه نیروهای جوان و متخصص برای شکوفایی اقتصادی کشور پرداخت و با اشاره به ضرورت اجتناب ناپذیر بهره گیری از دانش و فناوری در تولید از حاضرین در جلسه دعوت نمود تا دو نقش متفاوت را در همکاری با بکوجا بر عهده بگیرند.

لطفی زاده نقش اول را نقش مروج و مبلغ برای اهداف بکوجا در میان دانشجویان و اعضاء خانواده و افراد جامعه دانست و نقش دوم را استفاده از دانش خود برای بهبود کمی و کیفی تولید در کشور برشمرد و از حاضرین در جلسه خواست تا در هر دو مورد همکاری فعالانه داشته باشند.

مهندس لطفی زاده توجه به فرهنگ کار و تلاش و خروج جامعه و بویژه جوانان از انتظارات نابجا و ناصحیح که عموما ناشی از برداشت نادرست از اقتصاد می شود را مهمترین وجه نقش تبلیغی برای اهداف بکوجا دانست و با اشاره به ظرفیت های منابع طبیعی و زیرساختی کشور به عامل انسانی به عنوان مهمترین عامل در پیشرفت و توسعه کشور و نقش دوم مورد انتظار از متخصصین کشور اشاره نمود.

موسس بکوجا با اشاره به تجربیات شخصی خود به عنوان یکی از اعضاء جامعه در ورود به بازار کار و تشکیل خانواده، از جوانان خواست تا در طول زندگی بر خدای متعال توکل و تکیه داشته باشند و با ایمان به رزاقیت و تحقق وعده های او، گام های مهم زندگی را در چارچوب احکام الهی و آنچه موجب رضای خداوند می باشد بدون واهمه بردارند و در همه حال خدای بزرگ را حاضر و ناظر و پشتیبان بندگان مخلص بدانند.

لطفی زاده با اشاره به آینده روشن و درخشان پیش رو، از نقش جوانان در شکل گیری این آینده سخن گفت و از حاضرین در جلسه خواست تا در تحقق اهداف بکوجا به صورت رسمی و غیر رسمی همت داشته باشند.

براساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بکوجا، لطفی زاده ضمن پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی حاضرین از آنان درخواست نمود تا با مراجعه به پایگاه اینترنتی بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی به نشانی Bekooja.ir با اهداف و برنامه های بکوجا بیشتر آشنا شده و در صورت تمایل درخواست های خود برای همکاری با بکوجا را در بخش همکاری در سایت بکوجا ارائه نمایند.

در خاتمه این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین مرشدسلوک ضمن تشکر از حاضرین در جلسه، اظهار امیدواری نمود تا با استمرار اینگونه جلسات و همکاری نزدیکتر دانشجویان با بکوجا، زمینه های مناسبی برای اشتغال دانشجویان و ایفای مسئولیت های اجتماعی ایشان فراهم و در عین حال از ظرفیت جوانان تحصیل کرده برای پیشرفت روزافزون کشور استفاده گردد.



 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *