جمعه-26 شهریور1400-معرفی بکوجا به نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری.

به نام خدا

معرفی بکوجا به نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری

جمعه 1400/06/26

روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از دیدار سید علی لطفی زاده موسس بکوجا و هیات همراه با آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری خبر داد.

به موجب این گزارش در این دیدار علاوه بر لطفی زاده، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی معلمی، محسن سلطانی نماینده بکوجا در استان مازندران و سید حشمت الله سبطی نماینده بکوجا در شهرستان بابل نیز حضور داشتند.

سیدعلی لطفی زاده-آیت الله محمدباقر محمدی لائینی- محسن سلطانی

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین دکتر معلمی با تشکر از وقتی که در اختیار قرار داده شده است، به معرفی اجمالی مهندس لطفی زاده موسس سازمان مردم نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی و برنامه های وی در استان مازندران پرداخت و سپس لطفی زاده موسس بکوجا، ضمن اظهار خوشوقتی از دیدار آیت الله محمدی لائینی و تشکر از آقای دکتر معلمی به جهت هماهنگی و حضور در این دیدار، به بیان اهداف و برنامه های بکوجا پرداخت و گفت: مجموعه مردم نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی که اختصارا بکوجا نامیده می شود، با هدف بهبود در وضعیت اقتصادی کشور از طریق مردمی نمودن اقتصاد و استفاده از ظرفیت های موجود در بخش مردمی با هدف بهبود بهره وری در تولید و افزایش تولید ثروت در کشور تاسیس گردیده است و پایلوت فعالیت های خود را در استان مازندران متمرکز نموده است.

لطفی زاده اولویت فعالیت های بکوجا در بخش کشاورزی را خوداتکایی پایدار در تولید گندم، برنج، دانه های روغنی، خوراک دام و طیور، پنبه و گوشت گوسفندی عنوان کرد و اولویت های بکوجا در بخش صنعت را مبتنی بر نیازهای روزمره و اولیه زندگی مردم شامل پوشاک، مسکن، لوازم خانگی، خودرو، دارو و حوزه صنایع فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) عنوان کرد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی- مصطفی معلمی

مهندس لطفی زاده رویکرد بکوجا در تحقق اهداف و برنامه های خود را تشکیل شبکه ملی-مردمی بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی متناظر با تقسیمات کشوری در تمامی استان ها، شهرستان ها، بخش ها، دهستان ها و روستاها برای دسترسی مستقیم به تولیدکنندگان از یک طرف و تشکیل شبکه ملی نخبگان بکوجا متشکل از پژوهشگران و متخصصین و اساتید کشور از سوی دیگر برای ارائه خدمات علمی و فناوری به تولیدکنندگان از سوی دیگر عنوان نمود.

لطفی زاده همچنین به فعالیت استعدادسنجی به عنوان مهمترین عامل در معرفی استعدادها و توانایی های افراد به خود و جامعه به منظور پیشگیری از بروز مشکلات اجتماعی آتی و کمک به تصمیم گیری درست توسط عموم مردم از طریق دریافت خدمات مشاوره عنوان کرد و از همکاری سازمان بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی برای پیاده سازی این موضوع در سطح کشور سخن گفت.

سیدعلی لطفی زاده از انتخاب استان مازندران به عنوان پایلوت فعالیت های بکوجا در کشور خبر داد و گفت: آقای مهندس سلطانی که از نیروهای جهادی و ایثارگر قدیمی استان مازندران می باشند، به عنوان نماینده بکوجا در استان مازندران انتخاب شده اند و از اوایل سال 1399 فعالیت خود در این مسئولیت را آغاز نموده و به لطف الهی امروز در سطح استان شاهد انتخاب نماینده بکوجا در تمامی شهرستان ها و اکثر قریب به اتفاق بخش ها و دهستان های می باشیم و اکنون در تلاش برای تکمیل شبکه نمایندگان بکوجا در روستاهای استان هستیم.

وی افزود: برای انتخاب نمایندگان بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی در استان، از ظرفیت عموم سازمان ها و نهادهایی که به نوعی فعالیت های ترویجی انجام می دهند استفاده شده است و در همین راستا، از ظرفیت جمعیت هلال احمر، سازمان جهاد کشاورزی استان، سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، آستان قدس رضوی و دیگر مجموعه هایی که در این حوزه ها فعالیت می نمایند استفاده شده است.


مصطفی معلمی- سید حشمت الله سبطی


لطفی زاده همچنین از انتخاب خانم صدیقه خیرخواهان از بازنشستگان و فعالان پیش کسوت در حوزه آموزش و پرورش استان برای هدایت موضوع استعدادسنجی در استان مازندران سخن گفت و ضمن اشاره مختصر به سوابق ایشان، از تلاش برای برقراری ارتباط میان سازمان بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی در استان مازندران به منظور مشارکت حداکثری متخصصان استان در ارائه خدمات مشاوره به مردم سخن گفت.

وی گفت: آزمون های استاندارد شخصیت شناسی، هوش، رضایتمندی شغلی، سلامت روانی و  امثال آن که قابلیت مکانیزاسیون را داشته است، توسط بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی در بستر وب پیاده سازی گردیده و امکان دسترسی از طریق اینترنت در تمامی نقاط کشور به آن وجود دارد و در عین حال پس از انجام استعدادسنجی، خدمات مشاوره تحصیلی، شغلی و ازدواج نیز توسط کارشناسان و متخصصین ذیربط در اختیار آزمون دهندگان قرار خواهد گرفت و در صورت نیاز به کسب مهارت و یا دانش در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و ... برای شکوفایی و بهره برداری بهینه از استعدادهای کشور، خدمات لازم در این زمینه نیز ارائه خواهد شد.

لطفی زاده ویژگی مهم خدمات استعدادسنجی بکوجا را تشکیل پروفایل اختصاصی برای هر نفر و استمرار پیگیری و اطمینان از قرارگیری فرد در مسیر شکوفایی استعدادها عنوان کرد.

موسس بکوجا در خاتمه سخنان خود ضمن تشکر از توجه دقیق آیت الله محمدی لائینی به مطالب خود، خواستار حمایت قولی و عملی ایشان در جهت تحقق اهداف و برنامه های بکوجا در استان و اختصاص بخشی از زمان سخنرانی های ایشان به بیان گفتمان بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی در حوزه های بهبود بهره وری و استعدادسنجی شد.

پس از سخنان مهندس لطفی زاده، آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری ضمن خیر مقدم به لطفی‌زاده و هیات همراه، ازدیدار با ایشان و آگاهی از اهداف و برنامه های بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی اظهار خوشحالی نمود.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان محدودیت منابع در کشور، بر ضرورت بهبود بهره وری برای افزایش کمی و کیفی تولید تاکید کرد.

آیت الله محمدی لائینی افزود: از نقش دستگاه های اجرایی در بهبود بهره وری و افزایش تولید در کشور نبایستی غافل شد و بایستی با انتخاب مدیران جهادی و اصلاح مقررات و قوانین، زمینه را برای افزایش تولید در کشور فراهم کرد.

 

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی- مصطفی معلمی


ایشان بر ضرورت اصلاح در دستگاه های اجرایی تاکید نمودند و لازمه موفقیت سازمان های مردم نهادی همچون بکوجا را که نمونه های متعددی از آن در استان فعالیت می کنند را اصلاح وضعیت دستگاه های دولتی دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی معلمی از اعضاء هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه نرم، از تحمیل خواسته های مردم به سازمان های دولتی و وادارسازی آنان به پذیرش خواسته مردم و تهیه قوانین و مقررات موردنیاز برای ساماندهی فعالیت های مرتبط با این تقاضاها از جمله اسنپ و دیجی کالا سخن گفت و بر تاثیر آنان در روند شکل گیری امور در کشور تاکیدکرد.

همچنین مهندس سلطانی با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیاده سازی استعدادسنجی در استان، خواستار عنایت نماینده ولی فقیه در استان مازندران به فعالیت های بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی شد.

در خاتمه این دیدار آیت الله محمدی لائینی برای توفیقات بکوجا در استان دعای خیر نمود و مقرر شد تا پیشرفت کارها به صورت دوره ای به اطلاع ایشان رسانیده شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *