دوشنبه-16خرداد1401-همکاری سازمان نظام روانشناسی استان کرمان با بکوجا برای استعدادسنجی مردم استان.

به نام خدا

همکاری سازمان نظام روانشناسی استان کرمان با بکوجا برای استعدادسنجی مردم استان

دوشنبه 1401/03/16

 

روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از ملاقات مهندس سید علی لطفی زاده موسس بکوجا با دکتر سیدمهدی حسینی فرد رییس سازمان نظام روانشناسی و دکتر کاظم نعمت الله زاده ماهانی معاون این سازمان در شهر کرمان خبر داد.

به موجب ابن گزارش در جریان این ملاقات که غلامحسین رضایی، غلامحسین کوشان و زهرا کوشان نماینده بکوجا در استعدادسنجی از مردم استان کرمان نیز لطفی زاده را همراهی می کردند، طرفین بر ضرورت استعدادسنجی و ارائه خدمات روان شناختی به مردم استان به عنوان پیش نیاز توسعه تاکید نمودند.


کاظم نعمت زاده ماهانی
سید مهدی حسینی فرد
موسس بکوجا- سیدعلی لطفی زاده
غلامحسین رضایی - همکار افتخاری بکوجازهرا کوشان - نماینده استعدادیابی استان کرمان
غلامحسین کوشان
کاظم نعمت زاده ماهانیسید مهدی حسینی فردسید علی لطفی زادهغلامحسین رضایی زهرا کوشان غلامحسین کوشان 

در ابتدای این دیدار آقای سید علی لطفی زاده به تشریح اهداف و برنامه های بکوجا برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور پرداخت و با اشاره به تجربیات به دست آمده در استان های پایلوت، توجه به نقش سرمایه انسانی در تولید و بهبود بهره وری را اجتناب ناپذیر عنوان کرد.

لطفی زاده گغت: اگرچه هدف اصلی بکوجا بهبود بهره وری در تولید با استفاده از دانش و فناوری می باشد، لیکن تجربه نشان می دهد که بدون توسعه انسانی، دانش و فناوری و زیرساخت های تولیدی قادر به بهبود جدی در بهره وری نمی باشند.

موسس بکوجا با اشاره به ضرورت استعدادسنجی از همه مردم و شناسایی توانایی ها و استعدادهای آنان، بر ضرورت کمک به شکوفایی استعدادهای بالقوه تاکید کرد و از نقش متخصصین روان سنجی و روان شناسی در این ارتباط سخن گفت و افزود: امروز به برکت اقداماتی که در سال های گذشته انجام شده است، شاهد حضور تعداد قابل توجه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که در رشته های روانشناسی، علوم تربیتی و مشاوره اقدام به تربیت نیروی متخصص در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می نمایند هستیم و بحمدالله این موسسات نیز با تربیت تعداد قابل توجهی متخصص، زمینه را برای ارئه خدمات روان سنجی و روان شناختی در کشور فراهم نموده اند، لیکن در سطح جامعه شاهد عدم اقبال عمومی به این خدمات و برداشت عمومی از خدمات متنوع رشته روانشناسی به محدوده روان درمانی هستیم.

لطفی زاده افزود: مهمترین درخواست بکوجا از سازمان نظام روانشناسی بسیج متخصصین این رشته برای حضور فعال در عرصه خدمت رسانی به مردم می باشد.

وی در توضیح درخواست خود گفت: امروز شاهد این موضوع هستیم که متخصصین حوزه روان سنجی و روان شناختی در دفاتر کار خود منتظر مراجعه مردم می باشند و مردم هم  به دلیل بی اطلاعی از ارزش کار آنان و نقشی که خدمات آنان می تواند در زندگی ایشان ایفا نماید، از مراجعه به این متخصصین محروم و آسیب های مادی و معنوی ناشی از آن نیز دامن آحاد جامعه را می گیرد.

موسس بکوجا با اشاره به اینکه تعدادی از مهمترین آزمون های موردنیاز برای استعدادسنجی مردم بر روی وبگاه بکوجا در دسترس قرار گرفته است، از سازمان نظام روانشناسی و خدمات مشاوره استان کرمان خواست تا نسبت به برگزاری جلسات توجیهی با حضور نماینده بکوجا و تببین اهداف و برنامه های بکوجا اقدام و از آنان بخواهند تا ضمن حضور پررنگ و فعال در جامعه، نسبت به درج اطلاعات خود در سامانه استعدادسنجی بکوجا در نشانی Bekooja.ir اقدام نمایند تا زمینه برای دریافت خدمات از آنان برای مردم فراهم گردد.

لطفی زاده با اشاره به اینکه هدفذ بکوجا استفاده از ظرفیت های موجود در استان می باشد، خواستار بسیج همه متخصصین این حوزه در استان برای ارائه خدمت به مردم در قالب شخصیت حقیقی و یا حقوقی شد.

وی همچنین به ملاقات خود با آقای دکتر محمد حاتمی رییس سازمان نظام روانشناسی و خدمات مشاوره کشور و استقبال ایشان از فعالیت های بکوجا، خواستار اعمال تخفیف حداقل 20درصدی از سوی متخصین نسبت به تعرفه های مصوب در ارائه خدمت به مخاطبین معرفی شده از سوی بکوجا شد.

لطفی زاده در پایان سخنان خود خانم دکتر زهرا کوشان را به عنوان نماینده بکوجا در حوزه استعدادسنجی در استان کرمان معرفی کرد.

در ادامه این دیدار دکتر سیدمهدی حسینی فرد رییس سازمان نظام روانشناسی و خدمات مشاوره استان کرمان نیز با استقبال از سخنان لطفی زاده بر اهمیت بالای موضوع استعدادسنجی و ارائه خدمات مشاوره به مردم تاکید و آمادگی کامل سازمان نظام روانشناسی و خدمات مشاوره استان کرمان برای همکاری در این موضوع را اعلام کرد.

دکتر حسینی فرد گفت: در روزهای آینده ضمن ارائه لیست متخصصین حقیقی و حقوقی دارای پروانه اشتغال به بکوجا، نسبت به دعوت از متخصصین و معرفی ظرفیت های بکوجا اقدام خواهیم کرد.

در ادامه این جلسه آقای دکتر کاظم نعمت الله زاده ماهانی معاون سازمان نظام روانشناسی و خدمات مشاوره استان کرمان با اشاره به سوابق خود در دانشگاه آزاد اسلامی و ارائه خدمات تخصصی در این رشته، از اقدام بکوجا برای اشاعه این خدمت در بین عموم مردم تقدیر کرد و خواستار استفاده از افراد دارای مجوز و صلاحیت در این زمینه گردید.

در پایان این جلسه نیز خانم زهرا کوشان ضمن ارائه گزارشی از برنامه های بکوجا در استان کرمان، خواستار صدور مجوز برای انجام این فعالیت ها توسط بکوجا در مناطقی که به دلایل مختلف امکان حضور متخصصین دارای پروانه فعلی در آنها میسر نمی گردد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *