دوشنبه-10مرداد1401-بهبود سرانه تولید ناخالص داخلی مردم استان - هدف مشترک بکوجا و استانداری گلستان.

به نام خدا

بهبود سرانه تولید ناخالص داخلی مردم استان - هدف مشترک بکوجا و استانداری گلستان

دوشنبه 1401/05/10

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مردم نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از دیدار مهندس سید علی لطفی زاده موسس بکوجا با دکتر سیدمحمدرضا سیدالنگی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان خبر داد.

به موجب این گزارش، این دیدار از ساعت 19:00 روز یکشنبه مورخ 1401/05/09 و با حضور عیدمحمد فاروقی نماینده بکوجا در استان گلستان و محمدحیدری نماینده بکوجا در شهرستان بندرگز و در محل ساختمان معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان برگزار شد.



موسس بکوجا- سیدعلی لطفی زاده
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستانعید محمد فاروقیمحمدحیدری
سید علی لطفی زادهسیدمحمدرضا سیدالنگی عیدمحمد فاروقیمحمد حیدری
  

  

در ابتدای این دیدار دکتر سید النگی از آشنایی با مهندس لطفی زاده اظهار خوشوقتی نمود و از اینکه افراد شاخص استان همچون مهندس فاروقی و آقای حیدری به عنوان همکاران بکوجا انتخاب گردیده اند اظهار خوشحالی نمود و این را نقطه قوت مهمی در فعالیت های بکوجا دانست.

در ادامه این دیدار مهندس لطفی زاده موسس بکوجا به بیان اهداف و برنامه های بکوجا برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور پرداخت و بهبود تولید ناخالص داخلی کشور را به عنوان شاخص تحقق اهداف بکوجا عنوان کرد.

سیدعلی لطفی زاده-سیدالنگی- عیدمحمدفاروقی- محمدحیدری


 ضرورت افزایش تولید ناخالص داخلی از حدود 200 میلیارد دلار به 2000 میلیارد دلار

لطفی زاده با اشاره به ضرورت افزایش تولید ناخالص داخلی از حدود 200 میلیارد دلار به 2000 میلیارد دلار تا سال 1410، چنین هدفی را کاملا دست یافتنی عنوان کرد و گفت: کشور آلمان با جمعیتی در حدود جمعیت کشور ما دارای تولید ناخالص داخلی حدود 4000 میلیارد دلاری است و برای تحقق اهداف اقتصادی در کشور بایستی به اقتصاد مردمی که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته توجه ویژه نمود و از تصدی گری دولت و نهادها در حوزه های اقتصادی اجتناب کرد.

مهندس لطفی زاده از دانش و فناوری به عنوان مهمترین ارکان توسعه اقتصادی یاد کرد و با اشاره به فراز اول توصیه های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب با عنوان "علم و پژوهش" به نگاه عالمانه و دوراندیشانه ایشان تاکید نمود و تنها راه برون رفت از وضعیت کنونی اقتصادی را عمل به این توصیه حکیمانه برشمرد.

جایگاه علم و فناوری در اقتصاد کشورها

موسس بکوجا گفت: هر کشوری که در دنیا از وضعیت اقتصادی خوب و توسعه مناسب برخوردار است، این وضعیت را مدیون علم و فناوری است و در کشور ما نیز رکن دوم برای جهش اقتصادی پس از باور علمی و عملی به اقتصاد مردمی، دانش بنیان کردن تولید و توجه به واحدهای تحقیق و توسعه می باشد.

سیدعلی لطفی زاده-سیدالنگی- عیدمحمدفاروقی- محمدحیدری



جایگاه ویژه مردم در اقتصاد کشور ها

لطفی زاده گفت: سومین قدم برای تحقق توسعه اقتصادی تبیین نقش یکایک مردم در این مسیر است و با توجه به وجود حدود 20میلیون نفر نیروی کار شاغل در بخش های غیردولتی، برای تحقق تولید ناخالص داخلی 2000 میلیارد دلاری در سال 1410، تبیین سرانه تولید ناخالص داخلی 100.000 دلاری برای هر نیروی کار کشور ضروری می باشد. وی افزود: بکوجا امیدوار است تا با آموزش انبوه نیروهای مستعد کشور و استقرار آنها در مراکز تولید بتواند نسخه پیچی برای بسته های درآمدی 100.000 دلاری در کشور را بزودی آغاز نماید و از پیشگامی استان گلستان در این زمینه استقبال می نماید.

مهندس لطفی زاده گریزی هم به اهداف بکوجا در استان گلستان زد و گفت: در این استان به دنبال کمک به خودکفایی در تولید کلزا- پنبه و دام سبک می باشیم و رویکرد ما در این مسیر بهبود بهره وری با تکیه بر دانش و فناوری است. وی نقش عامل انسانی در تحقق توسعه اقتصادی و بهبود بهره وری را حدود 64% عنوان کرد و گفت: به این دلیل توجه ویژه بکوجا معطوف به استعدادسنجی نیروهای موجود و آینده سازان کشور می باشد و با همکاری عموم دانشگاه های مستعد و توانمند کشور، در حال گفتمان سازی جدی در حوزه ترغیب عموم مردم به استعدادسنجی و ترغیب متخصصین به ارائه خدمات تخصصی در این حوزه و تشویق دانشگاه ها به تولید پرسشنامه های تخصصی برای راهنمایی هرچه دقیق‌تر به مردم کشور هستیم.

 

سیدعلی لطفی زاده-سیدالنگی- عیدمحمدفاروقی- محمدحیدری


در ادامه این دیدار دکتر سید النگی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با استقبال از فعالیت های بکوجا و نگاه ارزشمند این سازمان مردم نهاد به توسعه اقتصادی کشور، از هدف استاندار گلستان برای بهبود سرانه تولید ناخالص داخلی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر سرانه GDP برای مردم استان گلستان حدود نصف این رقم برای مردم کشور است و هدف استانداری گلستان در دولت سیزدهم، رساندن این عدد به متوسط سرانه تولیدرناخالص داخلی کشور می باشد.

سیدالنگی با اشاره به مشکلات متعدد پیش روی مردم برای نقش آفرینی در حوزه اقتصادی، از وجود قوانین و مقررات دست و پاگیر و ناکارآمد در کشور به عنوان مهمترین عامل عقب ماندگی اقتصادی کشور انتقاد کرد و اظهار امیدواری کرد تا با اصلاح و یا حذف این قوانین، مسیر برای نقش آفرینی هرچه بیشتر مردم در اقتصاد ملی هموار گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان از حمایت همه جانبه خود و دیگر مسئولین استانداری گلستان از فعالیت های بکوجا سخن گفت و اظهار امیدواری کرد تا با حضور سازمان های مردم نهاد در این عرصه، شاهد جهش در بخش اقتصادی استان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *