چهارشنبه-29اردیبهشت1400-تلاش بکوجا برای تهیه طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش برای 25 سال آینده .

به نام خدا

تلاش بکوجا برای تهیه طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش برای 25 سال آینده

چهارشنبه 1400/2/29

 


روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از تلاش بکوجا برای تهیه طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش برای 25 سال آینده خبر داد.

براساس این گزارش، سیدعلی لطفی زاده در جلسه تصویری با آقایان علی کیانی و دانشمند که از ساعت 18:00 روز سه شنبه 1400/2/28 برگزار شد، با تاکید بر ضرورت توجه به تربیت نیروی انسانی توسعه یافته از آغاز آموزش در دوره دبستان، توجه به ملاک های انسانی و مهارت های اجتماعی و آموختن چگونگی درست زندگی کردن و برقراری ارتباط صحیح و تاثیرگذار با افراد جامعه با رویکرد توجه به تحولات آینده جهان و مقتضیات زندگی در عصر هوش مصنوعی، خواستار تدوین طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش با این نگرش شد.

مهندس لطفی زاده با اشاره به دغدغه های جامعه امروز نسبت به فرزندان خود و عدم تحقق انتظارات اکثر خانواده ها نسبت به تربیت فرزندانشان و غیر واقعی بودن توقعات و نگاه اغلب جوانان به زندگی، کار و تلاش، معنویات و اخلاق و نوع دوستی، ریشه همه این نابسامانی ها را در آموزش و تربیت عنوان نمود.


آقایان مهندسین سیدعلی لطفی زاده-علی کیانی و آقای دانشمند



در ادامه جلسه آقای دانشمند با اشاره به اشتراکات فراوان در دغدغه های اعلام شده از سوی آقای لطفی زاده با نگرانی های ایشان، از وجود افرادی که به این موضوعات و ریشه های بروز آن توجه می نمایند اظهار خوشنودی نمود و بر ناکارآمدی نظام فعلی آموزش و پرورش در کشور تاکید نمود.

آقای علی کیانی نیز با اشاره به ده ها سال سابقه درخشان آقای دانشمند در آموزش و پرورش و به صورت خاص تدریس درس فیزیک، اظهار امیدواری نمود که با کمک آقای دانشمند، کارگروهی برای تهیه طرح تحول بنیادین 25 ساله آموزش و پرورش که مورد تاکید آقای لطفی زاده می باشد تشکیل و نسبت به رفع این دغدغه جدی و به جا اقدام نمایند.

در خاتمه جلسه آقای لطفی زاده ضمن اظهار خوشوقتی از آشنایی با آقای دانشمند  تشکر از آقای کیانی که زمینه این آشنایی را فراهم نمودند، از آقا دانشمند خواست تا نسبت به بررسی بیشتر اهداف بکوجا اقدام و افرادی را که برای تنظیم پیش نویس طرح تحول بنیادین 25 ساله آموزش و پرورش مد نظر دارند به تدریج معرفی تا ضمن برگزاری جلسات آشنایی جداگانه با آنان، به مرور شاهد تشکیل کارگروهی منسجم و هم سو و آگاه نسبت به آینده آموزش و پرورش در جهان و در نهایت تدوین طرح تحول 25 ساله آموزش و پرورش باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *