شنبه-29آبان1400-همکاری با دانشگاه گنبدکاووس.

به نام خدا

همکاری با دانشگاه گنبدکاووس

شنبه 1400/08/29

 

روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از دیدار مسئولین بکوجا با رییس دانشگاه گنبدکاووس و استفاده از ظرفیت های این دانشگاه برای تشکیل شبکه ملی نخبگان بکوجا خبر داد.

براساس این گزارش، این دیدار از ساعت 8:00 صبح روز چهارشنبه 1400/08/26 و در محل دانشگاه گنبدکاووس و با حضور افراد زیر تشکیل شد:

  1. سید علی لطفی زاده موسس بکوجا
  2. ابوالفضل طهماسبی رییس دانشگاه گنبدکاووس
  3. عیدمحمد فاروقی نماینده بکوجا در استان گلستان
  4. غلامعلی نورا نماینده بکوجا در شهرستان گنبد
  5. حمید اصغری همکار افتخاری بکوجا در شهرستان رامیان

همکاری بکوجا و دانشگاه گنبد کاووس


در ابتدای این دیدار غلامعلی نورا نماینده بکوجا در شهرستان گنبد و مدیر سابق جهاد کشاورزی شهرستان گنبد که به تازگی بازنشسته شده است با اشاره به اینکه خود فارغ التحصیل دانشگاه گنبدکاووس می باشد به معرفی بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی پرداخت و با اشاره به ظرفیت های گسترده این شهرستان در حوزه کشاورزی و دامپروری، از جمله وجود 320.000 هکتار مرتع و کشت زعفران و زیره در این منطقه، اظهار امیدواری نمود تا این دیدار مطلع خوبی برای همکاری های دانشگاه و بکوجا باشد.

در ادامه این دیدار مهندس سید علی لطفی زاده موسس بکوجا ضمن اظهار خوشحالی از دیدار و آشنایی با آقای دکتر ابوالفضل طهماسبی و حضور در دانشگاه گنبدکاووس، به بیان اهداف و برنامه های بکوجا پرداخت و گفت: بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی فعالیت خود را از سال 1397 آغاز و با هدف بهبود وضعیت اقتصادی در کشور که با شاخص تولید ناخالص داخلی قابل اندازه گیری می باشد، به دنبال افزایش تولید ثروت در کشور با استفاده از دانش و فناوری می باشد و به این دلیل اهمیت ویژه ای برای دانشگاه ها و اساتی و پژوهشگران قائل است و امید دارد تا بتواند دانش را به صحنه تولید وارد نماید.

سیدعلی لطفی زاده- ابوالفضل طهماسبی- غلامعلی نورا- حمید اصغری- عید محمد فاروقی

لطفی زاده رویکرد بکوجا برای تحقق این هدف را تشکیل شبکه داوطلبان ملی-مردمی بکوجا که متناظر با تقسیمات کشوری در هر استان و شهرستان و بخش و دهستان و روستا نماینده ای انتخاب می نماید تا ضرورت استفاده از دانش و فناوری را به تولیدکنندگان یادآور شوند، عنوان کرد و گفت: در کنار این شبکه، شبکه ملی نخبگان بکوجا متشکل از محققین و اساتید و متخصصین و صاحب نظران رشته های مختلف نیز تشکیل می گردد تا بتواند دانش و فناوری را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.

موسس بکوجا اولویت فعالیت بکوجا را در بخش کشاورزی دستیابی به خودکفایی پایدار در تولید گندم، برنج، دانه های روغنی، خوراک دام و طیور، پنبه و گوشت گوسفندی و در بخش صنعت افزایش کمی و کیفی تولید منسوجات و پوشاک، مسکنف لوازم خانگی، خودرو، دارو و صنایع مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد و با اشاره به اینکه فعالیت این مجموعه در استان گلستان با سه هدف مهم دانه های روغنی، پنبه و گوشت گوسفندی از تیرماه سال جاری آغاز گردیده، خواستار همکاری نزدیک دانشگاه گنبدکاووس در شکل گیری شبکه ملی نخبگان بویژه در این سه موضوع شد.

در ادامه این جلسه دکتر ابوالفضل طهماسبی رییس دانشگاه گنبدکاووس ضمن خوشامدگویی به میهمانان، از شنیدن اهداف و برنامه های بکوجا اظهار خوشنودی نمود و آمادگی خود و دانشگاه را برای کمک به تحقق این اهداف اعلام کرد.

طهماسبی به سابقه دانشگاه نیز اشاره نمود و گفت: این دانشگاه از سال 1387 از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان مستقل شده و پس از آن اقدام به تاسیس دانشکده های مهندسی و علوم انسانی نموده و هم اکنون با داشتن 140 عضو هیات علمی و حدود 4000 دانشجو بزرگترین دانشگاه در شرق استان گلستان است. وی با اشاره به 3.5 سال ریاست خود در این دانشگاه به وجود دامداری، مرغداری، استخر پرورش ماهی و مزارع وسیع برای انجام کارهای تحقیقاتی در دانشگاه پرداخت و از تجربیات موفق این دوره در جلب مشارکت اساتید و کارکنان دانشگاه برای انجام پروژه های مختلف و سهیم مودن آنها در منافع پروژه ها سخن گفت.

سیدعلی لطفی زاده- ابوالفضل طهماسبی- غلامعلی نورا- حمید اصغری- عید محمد فاروقی

رییس دانشگاه گنبدکاووس با اشاره به حضور قومیت ها و اقوام مختلف در این استان، اتحاد و آرامش حاکم بر دانشگاه را مهم توصیف کرد و از جمله دیگر کارهای انجام شده در دانشگاه به پرورش بیش از 20 رقم انگور و 12 هکتار باغ سیاه ریشه و 1.5 هکتار باغ گلابی متراکم و همچنین تصفیه خانه فاضلاب و استفاده از پساب آن برای کشاورزی و ایجاد کارخانه نوآوری با همکاری پارک علم و فناوری برشمرد.

دکتر طهماسبی گفت: نیت ما از این اقدامات درآمد و کار اقتصادی نبوده بلکه به دنبال ایجاد واحدهای نمونه برای معرفی الگو به مردم هستیم و امیدواریم تا با همکاری با یکدیگر بتوانیم سطح کمی و کیفی تولید در استان گلستان را ارتقا بخشیم.

در خاتمه این دیدار مهندس لطفی زاده با اشاره به حضور آقای مهندس اصغری در جلسه و اینکه محوریت ایجاد دامداری های دانش پایه در شهرستان رامیان توسط ایشان پذیرفته شده است، از حاضرین در جلسه خواست تا در اولین فرصت برای بازدید از دست آوردهای دانشگاه در زمینه به نژادی دام سبک و انتقال این تجربه به دامداران استان اقدام نمایند. وی همچنین از دکتر طهماسبی که دارای دکترای علوم مرتع می‌باشد خواست تا شخصا در موضوع بهبود بهره وری از مراتع و ایجاد مراتع مصنوعی با گیاهانی که قادر به تامین کلیه مواد مغذی برای پرورش دام سبک می باشند همفکری نماید و در عین حال اساتید مرتبط با فعالیت های بکوجا در استان را برای حضور در شبکه ملی نخبگان و نقش‌آفرینی موثر در آن معرفی نماید.

سیدعلی لطفی زاده- ابوالفضل طهماسبی- غلامعلی نورا- حمید اصغری- عید محمد فاروقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *