یکشنبه-15خرداد1401-آغاز هماهنگی برای استعدادسنجی از دانش آموزان استان کرمان.

به نام خدا

آغاز هماهنگی برای استعدادسنجی از دانش آموزان استان کرمان

یکشنبه 1401/03/15

 

روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از ملاقات مهندس سید علی لطفی زاده موسس بکوجا با رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد.

به موجب ابن گزارش در جریان این ملاقات که غلامحسین رضایی از دفتر مرکزی بکوجا، غلامحسین کوشان موسس و مدیر موسسه آموزش عالی رسالت و زهرا کوشان نماینده بکوجا در استعدادسنجی از مردم استان کرمان نیز لطفی زاده را همراهی می کردند، طرفین بر ضرورت استعدادسنجی و ارائه خدمات روان شناختی به دانش آموزان استان تاکید کردند.



رضا رضایی، مدیر کل آموزش و پرورش کرمان
موسس بکوجا- سیدعلی لطفی زاده
غلامحسین رضایی - همکار افتخاری بکوجازهرا کوشان - نماینده استعدادیابی استان کرمان
غلامحسین کوشان
 رضا رضاییسید علی لطفی زادهغلامحسین رضایی زهرا کوشان غلامحسین کوشان 

در آغاز این دیدار آقای غلامحسین کوشان موسس و مدیر موسسه آموزش عالی رسالت با تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، به معرفی سیدعلی لطفی زاده و برنامه های بکوجا برای استعدادسنجی از مردم استان کرمان پرداخت و در ادامه مهندس لطفی زاده به تشریح اهداف و برنامه های بکوجا برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور پرداخت و با اشاره به تجربیات به دست آمده در استان های مازندران و گلستان، بر توجه به نقش سرمایه انسانی در تولید و بهبود بهره وری تاکید کرد.

لطفی زاده گفت: اگرچه هدف اصلی بکوجا بهبود بهره وری در تولید با استفاده از دانش و فناوری می باشد، لیکن تجربه نشان می دهد که بدون توسعه انسانی، دانش و فناوری و زیرساخت های تولیدی قادر به بهبود جدی در بهره وری نمی باشند.

موسس بکوجا با اشاره به ضرورت استعدادسنجی از همه مردم و شناسایی توانایی ها و استعدادهای آنان، بر ضرورت استعدادسنجی از دانش‌آموزان و کمک به شکوفایی استعدادهای بالقوه آنان تاکید کرد و گفت: دانش آموزان آینده سازان کشور می باشند و سن آنها اجازه می دهد تا در صورت شناخت استعدادها و علائقشان، فرصت کافی برای شکوفایی و خدمت به مردم را داشته باشند. وی افزود: ما از برنامه های استعداسنجی و هدایت تحصیلی آموزش و پرورش در مدارس اطلاع داریم ولی به دلایل مختلف این خدمات را برای دانش آموزان کافی نمی دانیم.

لطفی زاده گفت: یکی از دلایل ما برای حضور در استعدادسنجی دانش آموزان، عدم استعدادسنجی دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی و همچنین محدود شدن ارائه خدمات مشاوره به مشاوران آموزش و پرورش و از آن مهمتر قطع رابطه مشاور با دانش آموز پس از انتخاب رشته و در حقیقت رها ساختن دانش آموز پس از انتخاب رشته می باشد در حالی که جامعه بزرگی از متخصصین کشور آمادگی دارند تا این خدمات را به صورت پیوسته در اختیار دانش آموزان و خانواده آنان قرار دهند.

سید علی لطفی زاده با توجه به اقدامات انجام شده در استان های مازندران و گلستان، پیشنهاد کرد تا دو مدرسه دخترانه و پسرانه در هریک از مقاطع نهم و دوازدهم برای اجرای آزمایشی استعدادسنجی از دانش آموزان استان در شهر کرمان معرفی گردد تا پس از استقرار نمایندگان بکوجا در کنار مشاوران مدارس و توجیه دانش آموزان و خانواده های ایشان درخصوص نقش استعدادسنجی در آینده فرزندان و کشور،  انجام آزمون ها در بستر برخط ایجاد شده توسط بکوجا در وبگاه Bekooja.ir  فراهم آید و با رفع اشکالات احتمالی، استعدادسنجی از دیگر دانش آموزان نیز در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه این جلسه خانم دکتر زهرا کوشان نیز با اشاره به برنامه های خود برای ارائه مشاوره تحصیلی به دانش آموزان خواستار همکاری بیشتر آموزش و پرورش در این ارتباط شد.

در پایان این جلسه نیز آقای رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) به برنامه های آموزش و پرورش برای استعدادسنجی از دانش آموزان اشاره نمود و در عین حال از پیشنهاد مطرح شده توسط بکوجا استقبال کرد..

رضایی با اشاره به اینکه موضوع مشاوره در زیرمجموعه وظایف معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل قرار دارد، از خانم دکتر کوشان خواست تا این موضوع را با حجت الاسلام والمسلمین سید علی اصغر سادات حسینی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل و آقای سید منصور مرتضوی سرپرست اداره مشاوره تحصیلی و تربیتی نیز مطرح و با کمک ایشان برنامه های خود در استان را پیگیری نمایند.

این ملاقات با اقامه نماز جماعت در نمازخانه اداره کل آموزش و پرورش استان پایان یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *