چهارشنبه-15تیر1401-جلسه هماهنگی استعدادسنجی با مدیران و بازدید میدانی از سرای محلات منطقه 19 شهرداری تهران.

به نام خدا

هماهنگی  استعدادسنجی با مدیران و بازدید میدانی از سرای محلات منطقه 19 شهرداری تهران

چهار‌شنبه 1401/04/15

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مردم‌نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا)، از برگزاری جلسه‌ای میان نماینده بکوجا برای اجرای تفاهم‌نامه استعدادسنجی از شهروندان منطقه 19 و مدیران سرای محلات این منطقه و با حضور آقای امیر بیگ‌محمدی، رئیس اداره امور آسیب‌های اجتماعی منطقه و نماینده شهرداری منطقه 19 تهران در اجرای تفاهم‌نامه مذکور خبر داد.

به موجب این گزارش، در این جلسه که به صورت حضوری و از ساعت 9 الی 10:30 روز سه شنبه 14/04/ 1401 در سالن جلسات اداره امور آسیب‌های اجتماعی منطقه 19 شهرداری تهران برگزار شد، علاوه بر شیخ الاسلام زاده و بیگ محمدی 12 نفر از مدیران محلات 13گانه منطقه به شرح زیر نیز حضور داشتند.

  1. روح الله فرهنگیمدیر سرای محله بهمنیار
  2. یاسر مددی مدیر سرای محله خانی آبادنو
  3. علیرضا خالصی مدیر سرای محله خانی آباد شمالی
  4. راضیه شرفی مدیر سرای محله خانی آباد جنوبی
  5. اصغر کریمی مدیر سرای محله عبدل آباد
  6. رحیمه ترکاشوند مدیر سرای محله شکوفه
  7. هادی لطف اله نژاد مدیر سرای محله شریعتی شمالی
  8. پریسا رهنما مدیر سرای محله نعمت آباد
  9. رقیه رحیمی مدیر سرای محله دولتخواه شمالی
  10. منور محمودی مدیر سرای محله دولتخواه جنوبی
  11. سمیرا رجبی مدیر سرای محله اسماعیل آباد
  12. مریم معصومی مدیر سرای محله شهید کاظمی

استعدادسنجی،  ضرورت امروز جامعه و زمینه‌ساز تعالی فردا

در ابتدای این نشست، امیرعلی شیخ‌الاسلام‌زاده با تشریح مفاد تفاهم‌نامه و تبیین اهداف استعدادسنجی از کارکنان شهرداری و عموم شهروندانی که از خدمات شهرداری منطقه 19 استفاده می‌کنند، به روند طی شده برای اجرای تفاهم‌نامه اشاره کرد و همکاری سرای محلات منطقه را برای آغاز فرآیند استعدادسنجی خواستار شد. شیخ‌الاسلام‌زاده با اشاره به فواید آزمون‌های استعدادسنجی در شناخت و هدایت افراد متناسب با شخصیت و توانمندی‌های آنان، گفت: سازمان مردم‌نهاد بکوجا، با درک ضرورت ورود دانش به عرصه تولید، دانش‌بنیان کردن اقتصاد کشور را، مستلزم هدایت آحاد جامعه به سمت انتخاب مسیرهای تحصیلی و شغلی خود، متناسب با توانمندی و استعدادهای فردی می‌داند و به همین دلیل، برگزاری آزمون‌های استعدادسنجی و ترویج فرهنگ آن در جامعه را، در اولویت خود قرار داده است.

نماینده بکوجا ادامه داد: ما به همکاری خود با شهرداری منطقه 19 تهران در موضوع استعدادسنجی، نه به چشم یک وظیفه سازمانی، بلکه به صورت یک باور قلبی و حرکت جهادی نگاه می‌کنیم و از مدیران و دست‌اندرکاران اماکن تحت پوشش شهرداری منطقه 19 نیز می‌خواهیم که این نگاه جهادی را، در طی این همکاری داشته باشند.

بازدید نماینده بکوجا از سرای محلات شهرداری منطقه 19 تهران


بکارگیری دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مرتبط ساکن در منطقه 19 در اولویت است

شیخ‌الاسلام‌زاده توضیحاتی در مورد آزمون‌ها و شیوه همکاری نیز ارائه داد و گفت: مطابق زمان‌بندی پیشنهادی از سوی بکوجا، در نظر داریم که با مساعدت کارکنان شهرداری منطقه 19، نمایندگان و کارشناسان ما، با هدف ترویج استعدادسنجی و اقناع کارکنان و مراجعان مراکز زیر نظر شهرداری به شرکت در این آزمون‌ها، به طور موقت و پاره وقت در اماکن تحت پوشش شهرداری منطقه 19 مستقر شوند و برای اجرای این فرآیند، خواستار همکاری سرای محلات منطقه نیز هستیم.

در ادامه جلسه، برخی از مدیران سرای محلات، نقطه نظرات خود را در خصوص اجرای تفاهم‌نامه و تجربه‌های مشابه بیان کردند. همچنین پیشنهادهایی برای اجرای بهتر تفاهم‌نامه از سوی ایشان مطرح شد و مدیران محلات منطقه 19، با اشاره به در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی نسبتاً جامعی از شهروندان هر محله، از فراخوان بکوجا برای جذب کارآموزان مروج استعدادسنجی، از میان شهروندان خود منطقه 19 استقبال کردند. امیرعلی شیخ‌الاسلام‌زاده نیز با تشکر از رویکرد سازنده و پیشنهادهای ارزشمند ایشان، ابراز امیدواری کرد که این امر به اشتغال‌زایی برای جوانان این منطقه نیز منجر شود.


استعدادسنجی بکوجا در سرای محلات


آزمون‌های استعدادسنجی زمینه‌ساز ایجاد بستر برای رونق و شکوفایی توامندی‌های شهروندان منطقه خواهد بود

آقای امیر بیگ‌محمدی، نماینده شهرداری منطقه 19 در اجرای تفاهم‌نامه نیز، اجرای آزمون‌های استعدادسنجی در منطقه را، زمینه‌ساز رونق و آبادانی محلات عنوان کرد و گفت: اطلاع از توانمندی و استعداد افراد، به ویژه کودکان و نوجوانان، گام اول در شکوفایی استعدادهای شهروندان محسوب می‌شود. و در گام‌های بعدی، می‌توان تفاهم‌نامه موجود را مبنا قرار داده و با دعوت از اداره آموزش و پرورش و سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، امکانات لازم برای آموزش و ایجاد امکان شکوفایی استعدادها و هدایت افراد منطقه، به مسیر متناسب با توانمندی‌های آنان دست یافت و بنده چشم‌انداز بسیار روشنی برای اجرای این طرح در منطقه می‌بینم.

مدیران سرای محلات منطقه 19، ضمن تایید کلیات استعدادسنجی از شهروندان منطقه، نبود امکانات لازم برای ظهور و شکوفایی این استعدادها را، موجب ضربه به اعتماد عمومی به شهرداری دانستند. بیگ‌محمدی در پاسخ گفت: به عنوان مثال، در گام اول، با توجه به خروجی آزمون‌های استعدادسنجی، 4 رشته مهارتی خاص در سطح منطقه 19، دارای بیشترین تعداد متقاضی شناخته می‌شوند و شهرداری می‌تواند با جلب همکاری هنرستان‌ها و سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، زمینه شکوفایی متقاضیان را فراهم سازد.

در خاتمه جلسه، شیخ‌الاسلام‌زاده با تقدیر از نظرات و نگاه مثبت آقای بیگ‌محمدی و مدیران محلات منطقه 19، از مدیران سراها خواست تا زمینه و امکانات لازم برای استقرار کارشناسان بکوجا در سرای محلات را فراهم سازند.

بازدید نماینده بکوجا از سرای محلات شهرداری منطقه 19 تهران


بازدید میدانی از سرای محله‌ها و ارزیابی امکانات لازم برای استقرار کارشناسان بکوجا

نماینده بکوجا در اجرای تفاهم‌نامه استعدادسنجی با شهرداری منطقه 19، با حضور در سرای محلات منطقه، از نزدیک با ظرفیت‌ها و امکانات موجود در سرا ها آشنا شد. در طی این بازدید میدانی، که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، 14 و 15 تیر 1401 و با همراهی 3 نفر از پرسنل اداره امور آسیب‌های اجتماعی منطقه 19 انجام شد، اطلاعات مفیدی از برنامه‌های موجود، نقاط ضعف و قوت، تعداد همکاران هر سرا و همچنین تعداد مراجعان روزانه آن جمع‌آوری گردید. این اطلاعات، مبنای تصمیم‌گیری شیخ‌الاسلام‌زاده و بیگ‌محمدی در اولویت‌بندی سراهای محلات، برای حضور کارشناسان بکوجا خواهد بود.

امیرعلی شیخ‌الاسلام‌زاده، پیرو جلسه مورخ 1401/04/06 خود با دکتر هدایت، شهردار منطقه 19 تهران، پیگیر استقرار خانم تینا درخشان در ساختمان مرکزی شهرداری منطقه 19 هم شد که بیگ‌محمدی ابراز امیدواری کرد استقرار خانم درخشان، در طی هفته آینده انجام برسد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *