اخبار بکوجا 1399.03.18


به نام خدا

1- مقاله ای تحت عنوان "سامان فقر" که توسط سرکار خانم روژین کلانتری تهیه و از طریق جناب آقای سید امین توکلانی تقاضای درج آن در سایت بکوجا ارائه گردیده بود، در روز جمعه مورخ 1399/03/16 بر روی سایت bekooja.com بارگذاری گردید.


2- فلودیاگرام شمای کلی روابط موضوعات در بکوجا تهیه و برای اعلام نظر در اختیار 31 نفر از همراهان بکوجا قرار گرفت.




3- جلسه حضوری با جناب آقای علی متقی پور درخصوص طرح "خانه پیش ساخته و شهرک خودکفا" در ساعت 9:00 صبح روز شنبه مورخ 1399/03/17 برگزار شد. در این جلسه توافقات زیر حاصل شد:
3-1) جناب آقای متقی پور کلیه مدارک ارسالی از سوی مسئولین ردیف های 1 تا 11 شرح خدمات را مطالعه و گزارش کلی از مشخصات و قیمت تجهیزات مورد نیاز را به تفکیک خانه و شهرک خودکفا و تعداد واحد بهینه در شهرک های خودکفا تا پایان وقت روز جاری ارائه نمایند.
3-2) مذاکرات لازم با سرکار خانم مهندس متقی پور جهت کمک به موضوع پهنه بندی اقلیمی و تولید احجام کلی از ساختمان های متناسب با هر اقلیم با توجه به حداکثر بهره گیری از تهویه طبیعی و چیدمان پارتیشن ها برای تحقق همین موضوع صورت پذیرد.
3-3) موضوع استفاده از آیروژل برای ایزولاسیون پنجره ها و جزئیات اجرایی آن از آقای سیف الله زاده پیگیری و گزارش نهایی آن دریافت گردد.
3-4) گزارش جمع بندی کلی ردیف های 1 تا 11 شرح خدمات تا پایان هفته جاری تهیه و نحوه تهیه گزارش بندهای 12 و 13 شرح خدمات در جلسه بعدی که انشاءالله از ساعت 9 تا 11 روز شنبه مورخ 1399/03/24 برگزار خواهد شد مشخص گردد.
3-5) ساعات حضور جناب آقای متقی پور در دفتر بکوجا اعلام گردد.

4- جلسه حضوری با جناب آقای مهندس بابائیان و جناب آقای مهندس قدیم در ارتباط با فعالیت های مورد نظر بکوجا بویژه در صنعت خودرو در روز شنبه مورخ 1399/03/17 برگزار شد.رئوس مطالب مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:
4-1) اینگونه فعالیت ها نیازمند صبر و استقامت است و نبایستی انتظار نتایج زودهنگام داشت و در مسیر کار خسته شد. (واستعینوا بالصبر والصلوه)
4-2) توجه به تجربیات برخی نهادها از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در توسعه مناطق محروم.
4-3) توجه و استفاده از تجربه کره جنوبی در سازماندهی اقتصادی آن کشور.
4-4) توجه به تکثر در مدیران کشور و ضرورت ایجاد همگرایی و هم افزایی در حوزه های مختلف بویژه حوزه مدیریت.
4-5) توجه به انجام تکوینی کارها و عدم ماندگاری کارهایی که بدون وجود بستر پذیرفته شده در جامعه تعریف می گردد.
4-6) از ظرفیت همه اقشار جامعه استفاده شود. ظرفیت تحصیل کردگان، صاحبان حرف و مهارت که ممکن است تحصیلات دانشگاهی هم نداشته باشند و ظرفیت هنرمندان یعنی افرادی که دارای هنر هستند و این شامل تولیدکنندگان صنایع دستی و موسیقیدانان و سایر هنرمندان هم می شود.
4-7) توجه به ساختار حقوقی مورد نیاز این فعالیت.
4-8) توجه به ثبت نگارش های مختلف از آنچه در بکوجا تولید می شود.
4-9) مشخص نمودن جامعه هدف و برنامه زمانبندی و تعیین اهداف کمی مورد نظر در هر بازه زمانی.
4-10) موضوعی که به آن توجه شده جزء مغفولات جدی اداره کشور می باشد و طراحی مناسبی برای آن صورت گرفته است.
4-11) از تجربیات افرادی که در گذشته موفق به انجام کارهای بزرگ در حوزه صنعت و کشاورزی شده اند استفاده شود.
4-12) از تجربیات شرکت های بزرگی که لا اقل 40 سال سابقه فعالیت داشته باشند استفاده شود.
4-13) برای بهره گیری از تجربیات آقایان شیخی از پیش کسوتان صنعت خودرو، جلسه دیگری در ساعت 11:00 صبح روز دوشنبه مورخ 1399/03/19 برگزار خواهد شد.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *