دوشنبه-14تیرماه1400-حمایت از صادرات گل و گیاه تولیدی در روستای وازیک در شهرستان محمودآباد

به نام خدا

حمایت از صادرات گل و گیاه تولیدی در روستای وازیک در شهرستان محمودآباد

1400/04/14

 

روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از حمایت بکوجا از صادرات گل و گیاه تولیدی در روستای وازیک از توابع بخش سرخرود در شهرستان محمودآباد در استان مازندران خبر داد.

براساس این گزارش با توجه به بازدید روز چهارشنبه مورخ 1400/04/09 مهندس سیدعلی لطفی زاده موسس بکوجا و مهندس محسن سلطانی نماینده بکوجا در استان مازندران از واحدهای تولیدی گل و گیاه در روستای وازیک از توابع شهرستان محمودآباد و برگزاری جلسه با فعالان اقتصادی این منطقه با محوریت مهندس مصطفی عباسپور در شرکت تعاونی تولیدی خاتم الانبیاء اورطشت که با حضور آقای هادی‌زاده مدیر جهادکشاورزی شهرستان و آقای شهرام طاهرنژاد رییس اداره تولیدات گیاهی ایشان صورت گرفت، موضوع صادرات گل و گیاه تولیدی در این منطقه اعم از گل های شاخه بریده و گل های آپارتمانی و نهال در دستور کار بکوجا قرار گرفت.

نمایندگان روستای وازیک

به موجب این گزارش، متعاقب جلسه فوق، مهندس امیرحسین مینایی که مدیر مجموعه بازرگانی های تاجر که از بازوی صادراتی بکوجا محسوب می گردد، اقدام به برقراری ارتباط با مهندس مصطفی عباسپور عضو شورای روستا و محور فعالیت های تولیدر روستای وازیک نموده و راهنمایی های لازم برای فراهم شده زمینه صادرات محصولات تولیدی در این منطقه را ارائه نموده است.

محسن سلطانی

متعاقب این هماهنگی ها و با توجه به برگزاری نمایشگاه اختصاصی اوراسیا که از روز جمعه 1400/04/18 در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد، آقای مهندس مینایی پیشنهاد حضور نماینده روستای وازیک در نمایشگاه و معرفی محصولات تولیدی در این منطقه به اتحادیه اوراسیا را مطرح و متعاقب آن جلسه تصویری با حضور آقای سید علی لطفی زاده موسس بکوجا، محسن سلطانی نماینده بکوجا در استان مازندران، مهندس امیرحسین مینایی مدیر مجموعه های تاجر، مهندس مصطفی عباسپور عضو هیات مدیره شرکت ونوشه خزر، مهندس محمدرضاعباسپور، آقای احمد کارگران مدیرعامل تعاونی گل و گیاه شهرستان محمودآباد و آقای سعید امانی مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدی خاتم الانبیاء اورطشت از ساعت 15:00 روز یکشنبه 1400/04/13 برگزار شد.

 

امیرحسین مینایی

در این جلسه مقرر شد تا آقای مهندس مینایی نسبت به ارائه یک نمونه از فرمت موردنظر برای معرفی محصولات تولیدی در روستای وازیک به آقای محمدمهدی عباسپور که از سوی آقای مهندس مصطفی عباسپور به عنوان نماینده حوزه رسانه معرفی شده است اقدام نماید، همچنین صفحه اختصاصی برای معرفی محصولات تولیدی این روستا در حوزه گل های شاخه بریده و گیاهان آپارتمانی و نهال را درسایت و اپلیکیشن های تاجر فراهم و بازاریابی برای صادرات این محصولات را آغاز نمایند.

 

همچنین مقرر شد تا آقای مهندس مصطفی عباسپور نسبت به تهیه و ارسال کاتالوگ محصولات برای توزیع در نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در پایان هفته جاری اقدام و همچنین نسبت به تهیه عکس های حرفه ای و مشخصات کلیه محصولات تولیدی اعم از نحوه و شرایط نگهداری و طول عمر و مشخصات فنی و ... اقدام و این اطلاعات توسط آقای محمدمهدی عباسپور بر روی صفحه اختصاصی روستای وازیک در سایت و اپلیکیشن های تاجر بارگذاری گردد.

موسس بکوجا- سیدعلی لطفی زاده


همچنین مقرر شد تا ظرفیت ها و سلایق مشتری در کشورهای همسایه ایران از سوی آقای مهندس لطفی زاده از طریق دوستان وزارت خارجه و سفرا و رایزنان بازرگانی ایران در این کشورها شناسایی و در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.


به منظور پیگیری اقدامات نیز مقرر شد تا جلسه دیگری در ساعت 15:00 روز یکشنبه 1400/04/20 به صورت تصویری و با حضور همین اعضاء برگزار گردد.لازم به ذکر است که اتحادیه اورآسیا یک بلوک اقتصادی متشکل از ۵ کشور ارمنستان، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و بلاروس است که با برخورداری از حدود ۱۸۳ میلیون نفر جمعیت فعال، دارای یک هزار و ۹۰۰ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی، رتبه اول در تولید نفت، رتبه دوم در تولید گاز و رتبه چهارم در تولید برق می باشد که یکی از پر رونق ترین بازارهای سرمایه‌گذاری در جهان به شمار می‌آید.


در دی ماه سال 1399 برای عضویت ایران در این بلوک اقتصادی مجوزهای لازم برای انجام مذاکرات تجارت آزاد با اوراسیا از سوی دولت ایران اخذ شد که در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات، تجارت آزاد با این بلوک اقتصادی، از آبان ۱۴۰۱ آغاز می‌شود که  از این طریق موانع تعرفه‌ای حذف خواهد شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *