چهارشنبه-3آذر1400-حضور مسئولین بکوجا در گردهمایی مشترک جهاد کشاورزی و بسیج مهندسین کشاورزی استان گلستان.

به نام خدا

حضور مسئولین بکوجا در گردهمایی مشترک جهاد کشاورزی و بسیج مهندسین کشاورزی استان گلستان

چهارشنبه  1400/09/03

روابط عمومی سازمان مردم نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از حضور و سخنرانی مهندس لطفی زاده موسس بکوجا در گردهمایی مشترک مدیران استانی و شهرستانی سازمان جهاد کشاورزی و سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان خبر داد.

به موجب این گزارش، در این جلسه مهندس فاروقی نماینده بکوجا در استان گلستان و مهندس اصغری همکار افتخاری بکوجا در شهرستان رامیان نیز لطفی زاده را همراهی نمودند.

سیدعلی لطفی زاده- عید محمد فاروقی - حمید اصغری

مهندس لطفی زاده در این گردهمایی ضمن تبریک و گرامیداشت هفته بسیج و اظهار خوشوقتی از حضور در جمع فعالان حوزه کشاورزی و دامپروری استان گلستان به بیان اهداف و برنامه های بکوجا پرداخت و گفت: سازمان مردم نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی که از ترکیب حروف اول این عبارت به اختصار بکوجا نامیده می شود با هدف بهبود وضعیت اقتصادی در کشور تاسیس گردیده و افزایش تولید ناخالص داخلی را بهترین شاخص برای ارزیابی میزان حقق اهداف خود می داند.

لطفی زاده افزود: برای افزایش تولید ناخالص داخلی در کشور چاره ای جز افزایش تولید وجود ندارد و با توجه به محدودیت های منابع آب و خاک در کشور، بهبود بهره وری در واحدهای تولیدی موجود مقدم و ارجح بر توسعه فعالیت های تولیدی مشابه می باشد و از این رو تمرکز بکوجا بر بهبود کمی و کیفی تولید در واحدهای تولیدی موجود برپایه استفاده از دانش و فناوری موجود در کشور و حرکت به سمت دانش و فناوری روز جهان می باشد.

عید محمد فاروقی- سیدعلی لطفی زاده-حمیداصغری

موسس بکوجا به اولویت های بکوجا در حمایت از بهبود تولید در کشور نیز اشاره کرد و گفت: در بخش کشاورزی برقراری امنیت پایدار غذایی در کشور مهمترین هدف بکوجا می باشد و از این رو خودکفایی پایدار در تولید محصولات استراتژیک گندم، برنج، دانه های روغنی، خوراک دام و طیور، پنبه و گوشت گوسفندی از طریق بهبود بهره وری اولویت بکوجا می باشد و در بخش مسکن نیز تامین نیازهای ضروری زندگی مردم شامل منسوجات و پوشاک، مسکن، لوازم خانگی، خودرو، دارو و مصنوعات مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) مهمترین اولویت های بکوجا می باشند.

مهندس لطفی زاده ایجاد دو شبکه مردمی با عناوین شبکه ملی-مردمی بکوجا و شبکه نخبگان بکوجا را رویکرد بکوجا برای پیاده سازی برنامه های خود عنوان کرد و گفت: ماموریت اصلی شبکه ملی-مردمی بکوجا تشویق تولیدکنندگان به استفاده از دانش و فناوری و تبیین دست آوردهای مهم این کار برای تولیدکننده، مصرف کننده و کشور دارد و ماموریت شبکه نخبگان بکوجا، انتقال دانش و فناوری به تولیدکننده و مشارکت در منافع حاصل از افزایش تولید در قالب درصدی از آن می باشد.

لطفی زاده از استقبال خوب مردم کشور برای همکاری با شبکه های یاد شده سخن گفت و نقش بکوجا در این میان را نقش نخ تسبیح عنوان کرد که تلاش می کند تا در یک گفتمان کاملا مردم نهاد و مردمی، ظرفیت های ارزشمند موجود در کشور را به یکدیگر مرتبط و موجب تحولی جدی در کیفیت و کمیت محصولات تولیدی گردد.

عید محمد فاروقی- سیدعلی لطفی زاده-حمیداصغری

سید علی لطفی زاده به تاریخچه فعالیت این سازمان مردم نهاد از اردیبهشت سال 1398 در استان مازندران اشاره کرد و گفت: اولویت فعالیت های بکوجا در استان مازندران تمرکز بر بهبود بهره وری در تولید برنج و دام سبک می باشد و در استان گلستان هم فعالیت های بکوجا با تلاش های ارزشمند آقای مهندس فاروقی از تیرماه سال 1400 آغاز و تمرکز بکوجا در این استان نیز بر حمایت از افزایش بهره وری در تولید دانه های روغنی، پنبه و دام سبک می باشد.

لطفی زاده به تجربیات بکوجا در استفاده از ظرفیت تمامی سازمان ها و نهادهای فعال و مردمی در کشور اشاره کرد و گفت، بکوجا در تلاش است تا از هرگونه موازی کاری خودداری نموده و صرفا با شناسایی ظرفیت های مستعد هر منطقه فارغ از قومیت و مذهب و بدون توجه به اینکه به کدام سازمان و یا نهاد وابستگی دارند، استفاده مطلوب نماید. وی افزود: بر همین اساس از ظرفیت نیروهای همکار جهاد کشاورزی، سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی، جمعیت هلال احمر، آستان قدس رضوی، دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها برای تشکیل شبکه ملی-مرمی بکوجا و از اساتید و پژوهشگران کلیه دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و متخصصین و صاحب نظران کشور برای تشکیل شبکه نخبگان بکوجا استفاده می گردد تا با هم افزایی این ظرفیت ها، شاهد بهبود بهره وری، افزایش درآمد تولید کننده، کاهش قیمت تمام شده برای مصرف کننده و کاهش وابستگی کشور به واردات باشیم.

موسس بکوجا به ضرورت اصلاح الگوی مصرف برای دستیابی به خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی در کشور نیز اشاره نمود که مورد استقبال حاضرین در جلسه قرار گرفت.

لطفی زاده در پایان سخنان خود از مدیران حاضر در جلسه خواست تا با همکاری یکدیگر، سرعت بهبود در بهره وری در کشاورزی در استان گلستان را افزایش داده و با ایجاد محیطی برادرانه و صمیمی، به دور از هرگونه تفرقه و انحصارگرایی، زمینه را برای حضور آحاد مردم در بهبود وضعیت اقتصادی کشور و ارائه الگوی موفقی از حضور مردم در اقتصاد که همواره مورد درخواست مقام معظم رهبری بوده است فراهم نمایند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *