جمعه-19شهریور1400-شبکه ملی نخبگان بکوجا-ملاقات با رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان.

به نام خدا

شبکه ملی نخبگان بکوجا-ملاقات با رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان

جمعه 1400/06/19

 

روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از ملاقات سیدعلی لطفی زاده موسس بکوجا با ابوالفضل فرجی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان خبر داد.

این دیدار از ساعت 11:00 روز سه شنبه 1400/06/16 و با حضور عیدمحمد فاروقی نماینده بکوجا در استان گلستان و محمد حیدری نماینده بکوجا در شهرستان بندرگز در دفتر رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان انجام شد.

سید علی لطفی زاده-عیدمحمد فاروقی-محمد حیدری-ابوالفضل فرجی


 در ابتدای این دیدار مهندس لطفی زاده به تشریح اهداف و برنامه های بکوجا پرداخت و گفت: بکوجا در تلاش است تا با افزایش نقش مردم در تولید ثروت در کشور، شرایط اقتصادی را بهبود دهد. وی ادامه داد: راه برون رفت از مشکلات اقتصادی در کشور افزایش تولید ثروت و سپس توزیع عادلانه ثروت تولیدی میان اقشار مختلف کشور می باشد.

لطفی زاده آسان ترین و کوتاهترین راه در مسیر افزایش تولید در کشور را بهبود بهره وری در واحدهای تولیدی موجود دانست و با توجه به اینکه استان گلستان یکی از قطب های مهم اقتصادی کشور می باشد، افزایش عملکرد پنبه و دانه های روغنی در این استان را مهمترین هدف بکوجا عنوان کرد.

سید علی لطفی زاده-عیدمحمد فاروقی-محمد حیدری-ابوالفضل فرجی 

سیدعلی لطفی زاده با اشاره به اینکه رویکرد بکوجا برای تحقق اهداف تعیین شده، تشکیل شبکه داوطلبانه ملی-مردمی به منظور دسترسی مستقیم به تولیدکنندگان و نیز تشکیل شبکه ملی نخبگان به منظور فراهم سازی امکان انتقال دانش و فناوری به تولیدکنندگان می باشد، از دکتر فرجی خواست تا در شکل گیری شبکه ملی نخبگان بکوجا در استان گلستان همکاری نماید.


موسس بکوجا با اشاره به تجربیات بکوجا در تشکیل شبکه ملی-مردمی داوطلبانه و نیز شبکه ملی نخبگان در استان مازندران، از برقراری ارتباط با کلیه مراکز پژوهشی و تحقیقاتی و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در آن استان خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان شاهد تکمیل هرچه سریعتر این شبکه در استان گلستان هم باشیم.


در ادامه این جلسه دکتر فرجی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان ضمن خوش آمدگویی و اظهار خوشحالی از آشنایی با مجموعه بکوجا، آمادگی خود برای همکاری نزدیک با این مجموعه را اعلام کرد.


فرجی با اشاره به اینکه در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی برای هر موضوع کلان یک مجری ملی انتخاب شده است، از انتخاب خود به عنوان مجری طرح کلان «ارتقاء کمی و کیفی و بهره وری تولید دانه های روغنی» خبر داد و از ضرورت کاهش مصرف روغن گیاهی و تبعیت از نرم های جهانی در این ارتباط که موجب تسریع در خودکفایی در تولید دانه های روغنی موردنیاز در کشور می شود سخن گفت.

سید علی لطفی زاده-عیدمحمد فاروقی-محمد حیدری-ابوالفضل فرجی 


رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با اشاره به تولید نوعی باقلای اصلاح شده در استان گلستان و با محوریت آن مرکز، که می تواند 30% از نیاز به ذرت و کنجاله سویا در خوراک طیور را پوشش دهد، خواستار حمایت از تولید انبوه این نوع باقلا در کشور شد.


دکتر فرجی وجود 70 عضو هیات علمی و 10 موسسه تحقیقاتی وابسته در سراسر استان را از ظرفیت های بسیار خوب این مرکز برای کمک به تحقق اهداف بکوجا دانست و اظهار امیدواری نمود تا همکاری نزدیک بکوجا با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، موجب تحقق خودکفایی در تولید دانه های روغنی و پنبه در سراسر کشور شود.

 

-اخبار مرتبط:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *