پنجشنبه-6 خرداد1400-دیدار با دکتر مصطفی معلمی و گام دیگر برای تشکیل شبکه نخبگان .

به نام خدا

دیدار با دکتر مصطفی معلمی و گام دیگر برای تشکیل شبکه نخبگان

1400/03/06


روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از دیدار سیدعلی لطفی زاده موسس بکوجا در معیت مهندس محسن سلطانی نماینده بکوجا در استان مازندران و مهندس سید حشمت الله سبطی نماینده بکوجا در شهرستان بابل با حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی معلمی استاد دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد.

براساس این گزارش، این ملاقات از ساعت 14:00 روز یکشنبه 1400/03/02 و به میزبانی آقای دکتر معلمی برگزارشد.


دکتر مصطفی معلمی
موسس بکوجا - سیدعلی لطفی زاده
محسن سلطانی
حشمت الله سبطی
دکتر مصطفی معلمیسید علی لطفی زادهمحسن سلطانیحشمت الله سبطی


در این دیدار که در فضایی بسیار صمیمی صورت پذیرفت، مهندس لطفی زاده ابتدا از میزبانی و پذیرایی گرم و پر محبت آقای دکتر معلمی تشکر و قدردانی نمود و به بیان اهداف و برنامه های بکوجا پرداخت. وی خودکفایی در تولید محصولات راهبردی شامل برنج، گندم، دانه های روغنی، خوراک دام، پنبه و گوشت گوسفندی را اهداف مهم بکوجا در بخش کشاورزی و خودکفایی و صادرات منسوجات و پوشاک، تولید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی، تولید سالیانه 2.5 میلیون خودرو با هدف تامین نیاز داخلی و صادرات، خودکفایی در تولید لوازم خانگی، خودکفایی در تولید دارو و صادرات مواد موثره دارو و تولید محصولات مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) را مهمترین اهداف بکوجا در بخش صنعت برشمرد.

مهندس لطفی زاده افزایش تولید ناخالص داخلی تا سطح 5 برابر میزان فعلی در قالب یک برنامه 10 تا 15 ساله را کمی ترین هدف بکوجا عنوان نمود و با اشاره به محدودیت منابع مختلف از جمله نیروی کار، زمین، آب و منابع مالی در همه دنیا، بر ضرورت بهبود بهره وری و افزایش کمی و کیفی در تولید کشور با استفاده از همین ظرفیت ها تاکید کرد.


دانش و تولید


لطفی زاده لازمه بهبود بهره وری را استفاده از دانش و فناوری و بهبود مدیریت دانست و از ضرورت نقش آفرینی مراکز پژوهشی و دانشگاه ها و از آن مهمتر پژوهشگران و محققین و اساتید دانشگاه و دانشجویان در حال تحصیل در این زمینه سخن گفت.

موسس بکوجا، اشکال فعلی سیستم آموزش عالی در کشور را هدف گذاری برای تربیت استاد و مدرس دانست و این هدف را برای حل مشکلات تولیدکنندگان کافی ندانست و خواستار تغییر رویکرد دانشگاه ها به مسئله محوری و تلاش برای حل مشکلات فنی تولیدکنندگان و بهبود وضعیت تولید با تکیه بر دانش و فناوری شد.

سید علی لطفی زاده از تلاش بکوجا برای شکل دادن شبکه ملی-مردمی بکوجا در کشور با حضور افراد داوطلب از همه اقشار مردم خبر داد و با اشاره به انتخاب استان مازندران به عنوان قطب تولید برنج در کشور و ضرورت خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک، از آخرین وضعیت تشکیل این شبکه در استان مازندران نیز گزارشی ارائه نمود.

مهندس علی لطفی زاده از آقای دکتر مصطفی معلمی خواست تا در شکل گیری شبکه نخبگان در کشور نقش آفرینی نماید و اهداف و برنامه های بکوجا را برای اساتید و دانشجویان و محققین و پژوهشگران مطرح و آنان را برای شکل دادن این شبکه ترغیب نماید.


تولید دانش بنیان



در این دیدار آقای دکتر مصطفی معلمی از اعضاء هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز ضمن خیرمقدم به مهندس لطفی زاده و هیات همراه، از اهداف و برنامه های بکوجا استقبال و آمادگی خود برای هرگونه کمک به تحقق این اهداف را اعلام کرد.

دکتر مصطفی معلمی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه اقتصاد در کشور ایجاد شده است، جهت گیری اقتصادی در اهداف بکوجا را بسیار هوشمندانه و مبتنی بر نیاز کشور و جامعه دانست و عدم اتکاء بکوجا در اجرای برنامه های خود به دولت و استفاده از ظرفیت بی پایان مردمی را از دیگر نقاط قوت اهداف و برنامه های بکوجا برشمرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تکیه بکوجا بر دانش و فناوری برای بهبود کمی و کیفی تولید و توجه به محدودیت منابع در برنامه ریزی ها را موضوع بسیار مهمی دانست که به خوبی مورد توجه بکوجا واقع شده و اظهار امیدواری نمود تا با یاری خداوند اهداف و برنامه های بکوجا محقق گردد.

در خاتمه این دیدار آقای دکتر مصطفی معلمی، آمادگی خود برای حضور فعال در شبکه نخبگان بکوجا و استفاده از همه ظرفیت خود برای ترغیب دیگر افراد توانمند و علاقمند به آینده کشور اعم از دانشجویان و اساتید و پژوهشگران و محققان جهت همکاری با مجموعه بکوجا را اعلام و مقرر شد تا پیگیری های مستمر در این رابطه از سوی آقای مهندس سلطانی نماینده بکوجا در استان مازندران صورت پذیرد.  



 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *