خلاصه دستاوردهای بکوجا در سال 1399-فروشگاه اینترنتی سرسرابازار

به نام خدا

خلاصه دستاوردهای بکوجا در سال 1399
فروشگاه اینترنتی سرسرابازار


یکی از مهمترین دغدغه های تولیدکنندگان فروش محصول می باشد، به نحویکه چنانچه تولیدکننده از فروش محصول خود اطمینان داشته باشد، به راحتی نسبت به اجرای توصیه هایی که منجر به افزایش تولید در واحد سطح و امکانات ثابت خواهد شد استقبال می نماید. بدین جهت بکوجا در اولین گام در راستای حمایت از تولید اقدام به راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی با برند سرسرابازار نموده است تا بتواند اطمینان لازم را به تولیدکنندگان برای فروش محصولات ایجاد و در عین حال به مرور موجبات افزایش تولید با استفاده از دانش و فناوری و کاهش قیمت تمام شده و قیمت فروش محصولات و در نتیجه سه دست آورد مهم افزایش منافع تولیدکننده، کاهش هزینه های مصرف کننده و افزایش تولید ملی با امکانات موجود را رقم بزند.



انتخاب برند و نشان تجاری سرسرابازار


برای انتخاب برند و نشان تجاری فروشگاه اینترنتی بکوجا، از مشورت ها و راهنمایی های فوق العاده ارزنده جناب آقای یوسف شاه تیموری و جناب آقای محمدصالح حجت الاسلامی استفاده شد. آقای شاه تیموری با اشراف در حوزه برندینگ و طی جلسات متعدد، پیشنهادات مختلفی را مطرح و نهایتا نام سرسرابازار برای فروشگاه اینترنتی بکوجا انتخاب گردید. همچنین آقای حجت الاسلامی با هدایت جناب شاه تیموری، نشان تجاری سرسرابازار را طراحی نمودند که از هردو عزیز بزرگوار که داوطلبانه و با نیت خیر، خدمات بسیار ارزشمندی به بکوجا ارائه می نمایند تشکر و قدردانی می نماید.




حمایت از تولید کالای ایرانی




تلاش فروشگاه اینترنتی سرسرابازار بر این است تا ارتباط خود با تولیدکنندگان را از طریق شبکه ملی – مردمی بکوجا در سراسر کشور برقرار نماید و تولیدکنندگان را تشویق نماید تا به مرور خودشان نیز از مشتریان و مصرف کنندگان کالاهای عرضه شده در فروشگاه اینترنتی باشند تا به رونق این فروشگاه کمک نمایند.


چکش بصری سرسرابازار


سامانه فروشگاه اینترنتی سرسرابازار


نسخه اولیه فروشگاه اینترنتی سرسرابازار با هدایت جناب آقای مهندس امیرحسین مینایی مبتکر و صاحب برند "های تاجر" که اولین اپلیکیشن صادراتی سه زبانه برای عرضه بین المللی محصولات تولیدی کشور می باشند و با همراهی جناب آقای مهندس حسینی و در بستر WORDPRESS تهیه و در اواسط سال 1399 امکان بهره برداری پیدا نمود.


با توجه به مذاکراتی که با محوریت جناب آقای مهندس رضا فرخی راد مدیرعامل محترم شرکت تولید نرم افزار "داده پردازان احداث" با شرکت صنایع غذایی پرپروک صورت گرفت و با اخذ نظر موافق ایشان توسط آقای مهندس فرخی راد، امکان استفاده از زیرساخت فروشگاه اینترنتی پرپروک برای بکوجا فراهم شد و بدین ترتیب مقرر شد تا صفحه ورودی مخاطب در این فروشگاه متناسب با اهداف فروشگاه اینترنتی سرسرابازار اصلاح و این سامانه در اختیار بکوجا قرار گیرد و به این ترتیب فروشگاه اینترنتی سرسرابازار بر روی این بستر و در نشانی sarsarabazar.com عملیاتی شد.


حمایت از تولید کننده



با توجه به تغییرات اساسی مورد درخواست شرکت پرپروک در این سامانه فروشگاهی، بارگذاری اطلاعات در این سامانه محدود به شرکت داده پردازان احداث گردید و از این رو و با توجه به افزایش تعداد محصولات عرضه شده در فروشگاه سرسرابازار، تصمیم بر این شد که تا زمان استقرار سامانه جدید پرپروک، از تیم فروشگاه اینترنتی موقت در بستر wordpress  استفاده شود. از این رو جناب آقای احمدرضا نصرتی با همکاری آقای سید محمدمهدی لطفی زاده در زمانی  بسیار کوتاه، اقدام به راه اندازی فروشگاه مذکور در نشانی sarsarabazar.ir  نموده و عرضه محصولات را در بستر جدید آغاز نمودند.



عرضه برنج به عنوان اولین محصول در فروشگاه اینترنتی


از آنجا که اولین فعالیت استانی بکوجا با محوریت جناب آقای مهندس سلطانی در استان مازندران و تحت عنوان شبکه ملی-مردمی بکوجا در استان مازندران شکل گرفت و دسترسی به اولین تولیدکنندگان نیز در همین استان میسر گردید، لذا اولین محصولی که در فروشگاه سرسرابازار عرضه شد، برنج طارم تولیدی توسط کشاورز زحمتکش و متدین جناب آقای ؟؟ حسن پور بود. آقای حسن پور در روستای خُردون کلا در شهرستان بابل مشغول به کار بوده و از بکوجا درخواست نمود تا محصول وی را بدون واسطه در اختیار مصرف کننده قرار دهند و در ویدیویی کوتاه درخواست خود را با مردم درمیان گذاشت. این ویدیو بازتاب بسیار مثبتی در مصرف کنندگان به دنبال داشت.

برنج اولین محصول سرسرابازار


جوانان، هسته مرکزی سرسرابازار


با شکل گیری هسته اولیه سرسرابازار که اینک سید محمدمهدی لطفی زاده با دوستان خود آقایان حسام خادم صداقت، احمدرضا نصرتی و سید امیر علی فروغی، محمدحسن درودگر و صدرا رمضان علی پور و همکاری ارزشمند سرکار خانم فاطمه لاله آن را اداره می نمایند، فروش محصولات آغاز و پس از برنج، تخم مرغ محلی نیز در فروشگاه عرضه شد. انتخاب تخم مرغ محلی با هدف کمک به اقتصاد خانواده های روستایی و در عین حال ارتباط مستمر با مشتریان فروشگاه انجام شد.


همکارافتخاری بکوجا- احمدرضا نصرتی
همکارافتخاری بکوجا- سیدامیر علی فروغی
همکارافتخاری بکوجا- محمد حسن درودگر
حسام خادم صداقت
احمدرضا نصرتی
امیرعلی فروغی
محمدحسن درودگر


عرضه 25 محصول جدید در اسفند 1399


در اواخر سال 1399، در ارتباطی کاملا اتفاقی گروه بکوجا با تولیدکنندگان خرما و مرکبات  در استان هرمزگان و پسته و بادام و گردو در استان های کرمان و یزد متوجه موضوع مشکل در فروش این محصولات بواسطه تحریم های ظالمانه و کاهش قدرت خرید مردم شد. از این رو تمام تلاش خود را برای کمک به کشاورزان این مناطق به کار گرفت و با عرضه محصولات تولیدی این عزیزان و البته برخی محصولاتی که بتواند سبد کالای مشتریان را نیز پاسخگو باشد، گام دوم خود را با عرضه آجیل شب عید(پسته- فندق- بادام- بادام زمینی- تخمه کدو- تخمه جابانی)، حبوبات (نخود- لوبیا قرمز- لوبیا چیتی- لپه- عدس)، زعفران، مغز گردو، عسل، میوه خشک، چای، خرما (پیارم- زاهدی)،  انجیر پرک و زرشک برداشته و در این مسیر از استقبال و حمایت مردم خوب کشور هم بهره مند گردید. ماحصل این اقدام، فروش بیش از 80% محصولات قبل از پایان سال و شادی تولیدکنندگان این محصولات بوده است.


زرشک

فندق

انجیر خشک

بادام 
بادام زعفران 




آغاز عرضه صنایع دستی با پَته تولید روستائیان اطراف کرمان


از مهمترین گروه هایی که مورد نظر بکوجا برای حمایت از تولیداتشان قرار دارند، تولیدکنندگان صنایع دستی می باشند. خوشبختانه با محوریت جناب آقای مهندس غلامحسین رضایی از دوستان عزیز و بزرگوار کرمانی الاصل و با کمک اخوی ایشان، تعدادی از تولیدکنندگان صنایع دستی پَته در روستاهای اطراف شهر کرمان شناسایی و مورد حمای ایشان می باشند که افتخار دیگر فروشگاه سرسرابازار عرضه محصولات تولیدی این عزیزان در فروشگاه خود می باشد. امید است که با اسقبال مردم فهیم کشور، شاهد بهبود اوضاع اقتصادی این گروه از تولیدکنندگان نیز باشیم.



پته کرمان - محصول سرسرابازار



برنامه فروشگاه اینترنتی سرسرابازار در سال 1400


فروشگاه اینترنتی سرسرابازار در نظر دارد تا در سال 1400، ضمن جلب رضایت بیشتر مشتریان خود در عرضه محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب، بخش بیشتری از تولیدکنندگان در کشور را با محوریت شبکه ملی- مردمی بکوجا و شناسایی تولیدکنندگان مورد حمایت قرار دهد. همچنین این فروشگاه تلاش می نماید تا بستر لازم برای عرضه مستقیم محصول توسط تولیدکنندگان (مارکت پلیس market place) را در این سال فراهم تا امکان حمایت از تولیدکنندگان بیشتری فراهم آید.



 مقاله مرتبط:

  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *