اخبار بکوجا 1399.02.04

به نام خدا

مقاله ای تحت عنوان " جهش در تولید خودرو، تولید ثروت ملی، ایجاد اشتغال و ترغیب فرزندآوری " که از سوی سید علی لطفی زاده تهیه گردیده بود بر روی سایت Bekooja.com بارگذاری شد.

مقاله ای تحت عنوان " 12 گام برای شکوفایی اقتصاد ایران" که از سوی سید علی لطفی زاده تهیه گردیده بود برای دریافت نظرات تعدادی از دوستان ارسال تا انشاءالله پس از اصلاحات بر روی سایت Bekooja.com بارگذاری شود.

نرم افزارهای موردنیاز توسط جناب آقای مهندس تنگستانی بر روی سِرور (Server) سامانه اتوماسیون اداری نصب و با حضور نماینده محترم شرکت آی کن، سامانه اتوماسیون اداری فرزین نیز بر روی سرور نصب و آماده بهره برداری شد.

ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 1399/02/03 جلسه ای با جناب آقای مهندس محمودزاده معاونت محترم مسکن وزارت راه و شهرسازی برگزار و درخصوص ضرورت تولید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی و رفع موانع پیش روی آن شامل واگذاری زمین های منابع طبیعی از سوی دولت با حفظ مالکیت برای دولت و ایجاد شهرک های جدید و متعدد، استفاده از خانه های خودکفا برای عدم وابستگی شهرک ها و منازل جدید به خدمات زیربنایی و روبنایی به صورت مستقیم، استفاده از منابع مالی مختلف موجود از جمله استفاده از ظرفیت خیرین و موضوع وقف، همچنین در ارتباط با ضرورت تفکیک دو بخش حمل و نقل و مسکن و شهرسازی در قالب وزارتخانه های جداگانه و تشکیل وزارت مسکن و شهرسازی از ادغام بخش های مختلف ذیربط که در دستگاه های مختلف وجود دارد از جمله دفتر حمل و نقل وزارت کشور، سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، سازمان امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی، موضوع آمایش سرزمین در سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ... مذاکرات مفصلی صورت گرفته و مقرر شد تا ضمن انعکاس ضرورت همراهی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با طرح "خانه پیش ساخته و شهرک خودکفا" از سوی آقای مهندس محمودزاده به جناب آقای دکتر شکرچی زاده، نشست مشترکی نیز با سرکار خانم صادق مالواجرد معاونت محترم شهرسازی و معماری وزارتخانه در هفته بعد برگزار گردد. همچنین بر ضرورت سازماندهی و تجهیز انبوه سازان و شرکت های دارای توان ساخت واحدهای مسکونی پیش ساخته و شرکت های صنعتی ساز ساختمان به منظور امکان ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال تاکید شد.

ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 1399/02/03 جلسه ای با جناب آقای مهندس ایرج رهبر نایب رییس محترم انجمن انبوه سازان استان تهران در دفتر ایشان برگزار شد. در این جلسه با تبیین وضعیت اقتصادی کشور و ضرورت فعالیت سازندگان و انبوه سازان مسکن با تمام قوا برای ایجاد حرکت در اقتصاد کشور، از ایشان خواسته شد تا نسبت به سازماندهی مجدد انبوه سازان با اولویت صنعتی سازان اقدام و در این ارتباط جلسه ای را با حضور نمایندگان این مجموعه ها برای هفته های آینده برنامه ریزی نمایند.

جناب آقای محمدحسین فراتی زاده که مسئولیت انجام ردیف های 4-5-6 و7 شرح خدمات "خانه پیش ساخته و شهرک خودکفا" را بر عهده دارند در ساعت 13:45 روز چهارشنبه 1399/02/03 در دفتر بکوجا حضور یافته و گزارشی از اقدامات خود در رابطه با 4 ردیف فوق الذکر ارائه و پس از بحث و تبادل نظر، مقرر شد تا گزارشات خود را تکمیل و مدون و مجددا ارائه نمایند.

ساعت 14:00 روز چهارشنبه 1399/02/03 جلسه "استعدادیابی" با حضور جناب آقای مهندس وحید محمدی، سرکار خانم فرشته لاله، سرکار خانم شهرزاد پاپی و سرکار خانم پریسا پیرحاجاتی برگزار شد. در این جلسه ضمن مرور وضعیت پیشرفت کار و نتایج استعدادیابی آزمایشی برای رده سنی 18 تا 30 سال مقرر شد تا:

جناب آقای مهندس محمدی، سوالات مربوط به ارزیابی فرد در تخصص های رشته ساختمان شامل معماری، عمران، تاسیسات مکانیکی و برقی را با حدود 10 سوال در هر رشته با کمک همکاران خود تهیه و تا جلسه بعد ارائه نمایند.

سرکار خانم پاپی، سوالات مربوط به ارزیابی فرد در تخصص های رشته خودروسازی شامل مکانیک، صنایع، پلیمر، متالورژی و الکترونیک را با حدود 10 سوال در هر رشته با کمک دوستان خود تهیه و تا جلسه بعد ارائه نمایند.

سرکار خانم پیرحاجاتی، سوالات مربوط به ارزیابی فرد در تخصص های رشته کشاورزی و دام پروری شامل زراعت، باغبانی، آبیاری و زهکشی، مرتع و علوم دامی را با حدود 10 سوال در هر رشته با کمک دوستان خود تهیه و تا جلسه بعد ارائه نمایند.

سرکار خانم پاپی، نسبت به اصلاح سوالات سرفصل ازدواج و تولید پاسخنامه ها براساس جدول ترکیب نتایج هر آزمون و اصلاح فایل آزمون با توجه به نوع سوالاتی که در هر رشته بایستی پاسخ داه شود اقدام و نتیجه را تا جلسه بعد ارائه نمایند.

جلسه روش های تامین منابع از ساعت 19:00 روز چهارشنبه 1399/02/03 با حضور جنابان آقایان حیدری و صادق پور تشکیل و درخصوص اضافه شدن موضوع اجاره داری به روش های تامین مسکن که از منابع کمتری از ناحیه متقاضی نیازمند می باشد اتفاق نظر حاصل و مقرر شد تا جناب آقای صادق پور نسبی به تهیه مقاله مربوطه اقدام فرمایند. در این روش، زمین از سوی دولت تامین و خانه های خودکفا یا غیر خودکفا از سوی سرمایه گذار (نهادهای حمایتی یا بخش خصوصی) بر روی این زمین ها احداث و درچارچوب سیاستی که مشخص خواهد شد در اختیار اقشار مختلف جامعه از جمله جوانان و محرومان به صورت اجاره ای قرار داده خواهد شد و نهادهای حمایتی و یا خیرین می توانند پرداخت بخشی از اجاره بهای مسکن افراد را بر عهده گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *