یکشنبه-21دی ماه1399-آغاز فعالیت شبکه ملی-مردمی بکوجا در غرب استان مازندران

به نام خدا

آغاز فعالیت شبکه ملی-مردمی بکوجا در غرب استان مازندران


روایط عمومی و امور بین الملل بکوجا از آغاز فعالیت شبکه ملی-مردمی بکوجا در غرب استان مازندران خبر داد.

براساس این گزارش، آقای مهندس محسن سلطانی نماینده بکوجا در استان مازندران نمایندگان تعدادی از شهرستان های غرب این استان را به شرح زیر معرفی نمود:


ردیف

نام شهرستان

نام نماینده بکوجا در شهرستان

ردیف

نام شهرستان

نام نماینده بکوجا در شهرستان

1

محمودآباد

آقای مهدی جلالی- آقای کریم شکری

5

عباس آباد

آقای مهندس یحیایی

2

نور

آقای مهندس صدرالدین حق جو

6

کلاردشت

آقای پوربهرام

3

نوشهر

آقای مهندس سید شعاع موسوی

7

تنکابن

آقای مهندس شریف دینی

4

چالوس

آقای مهندس معصومی

8

رامسر

آقای مهندس حقایق



همچنین آقای مهندس اسماعیل شهسواری به عنوان نماینده بکوجا در بخش مرکزی شهرستان چالوس و آقایان محمدعلی نجف پور و مصطفی عباسپور به ترتیب به عنوان نمایندگان بکوجا در بخش های مرکزی و سرخرود از توابع شهرستان محمودآباد معرفی گردیدند.

این گزارش اضافه می نماید که جلسه ویدیویی با نمایندگان بکوجا در شهرستان های نوشهر و چالوس از ساعت 14:30 روز یکشنبه مورخ 1399/10/21 با حضور مهندس سیدعلی لطفی زاده موسس بکوجا، خانم مهندس لیلا زاده موسی جانشین مدیر شبکه سازی بکوجا، مهندس محسن سلطانی نماینده بکوجا در استان مازندران، مهندس سید شعاع موسوی نماینده بکوجا در شهرستان نوشهر و مهندس معصومی نماینده بکوجا در شهرستان چالوس برگزارشد.


مهندس محسن سلطانی- مهندس سیدعلی لطفی زاده-مهندس معصومی


آقای مهندس سلطانی نماینده بکوجا در استان مازندران نیز با اشاره به سوابق ارزشمند و تلاش های خالصانه آقای موسوی و معصومی در تحقق اهداف جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی در غرب استان، از حضور این افراد به عنوان نمایندگان بکوجا در شهرستان های نوشهر و چالوس به عنوان نقطه قوت یاد کرد و از آنان خواست تا تاز همه جربیات خود را برای تحقق اهداف بکوجا استفاده نمایند.


لیلا زاده موسی

براساس این گزارش، آقایان مهندس موسوی و مهندس معصومی با اشاره به سوابق خود در فعالیت های جهادی استان مازندران از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، از نبود انسجام در برنامه های اجرا شده برای بخش کشاورزی در 40 سال گذشته گلایه داشتند و نبود صرفه اقتصادی برای فعالیت های کشاورزی در اراضی بسیار گران قیمت غرب استان مازندران را عامل تمایل کشاورزان و باغداران به فعالیت های مرتبط با گردشگری در غرب استان دانستند. ایشان کوچک بودن زمین های کشاورزی و وجود خرده مالک ها، ممنوعیت استقرار فعالیت های صنعتی در گذشته استان، پرت 30درصدی برنج در شالیکوبی های سنتی استان و عدم استقرار صنایع تبدیلی برای حمایت از محصولات باغی در غرب استان را از دیگر عوامل بی انگیزگی برای فعالیت های تولیدی در غرب استان مازندران برشمردند.



مهندس معصومی


در ادامه این جلسه مهندس لطفی زاده موسس بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی به تبیین اهداف و برنامه های کلان بکوجا در سطح کشور پرداخت.

لطفی زاده ضرورت توجه به آینده و برنامه ریزی برای تولید ثروت بیشتر در کشور را یادآور شد و شرط دستیابی کشور و مردم به ثروت بیشتر را استفاده از دانش و فناوری و ورود مردم به فالیت هایی که از ارزش اقتصادی بالاتری برخوردار هستند دانست و افزود، کشاورزی برای کشور نقش حیاتی داشته و امنیت غذایی برای اقتدار کشور بسیار تعیین کننده می باشد و از این رو بایستی با تکیه بر دانش و فناوری روز، به سمت تولیدات بیشتر و کم هزینه تر و با کیفیت بهتر در محصولات کشاورزی قدم برداشت و در این راه وظیفه اصلی بکوجا، آگاه سازی کشاورزان از شیوه های نوین کشت و برقراری ارتباط کشاورزان با محققان برای تولید ثروت بیشتر در کشور می باشد.

لطفی زاده خاق ثروت بیشتر توسط فعالان اقتصادی را دارای برکات چندگانه دانست که علاوه بر افزایش درآمد تولیدکنندگان، موجب افزایش ثروت ملی، کاهش وابستگی به واردات و امکان دستیابی به منابع ارزی حاصل از صادرات مازاد تولید کشور می شود.

لطفی زاده اشاره ای هم به روند تغییر مشاغل و حذف برخی از فعالیت ها و تولد گونه های دیگری از کسب و کار در گذشت زمان داشت و افزود: بایستی با هوشمندی و آینده نگری نسبت به تثبیت و تقویت و یا تغییر و جایگزینی فعالیت های مختلف تصمیم گیری نمود و به گونه ای رفتار نمود تا در یک بازه میان مدت و بدون بروز هرگونه آسیبی به فعالان اقتصادی، مشاغل پر بازده و آینده دار در دستور کار فعالان اقتصادی قرار گیرد.

روابط عمومی و امور بین الملل بکوجا همچنین از درخواست مدیران بکوجا از نمایندگان شهرستان های غرب استان مازندران برای تشکیل هر چه سریعتر شبکه ملی-مردمی بکوجا در بخش ها و دهستان ها و روستاهای تابعه این منطقه خبر داد.


 -اخبار مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *