اخبار بکوجا 1399.03.08






به نام خدا

1) جلسه درخواست اطلاعات و نقشه های هواشناسی برای تکمیل مطالعات و جانمایی شرک های خودکفا در قالب "طرح خانه پیش ساخته و شهرک خودکفا" در دفتر سرکار خانم دکتر تاجبخش مسلمان ریاست محترم سازمان هواشناسی کشور برگزار شد و با موافقت ایشان مقرر شد تا اطلاعات درخواستی مربوط به خطوط هم دما (بیشینه- کمینه و متوسط) و خطوط هم بارش و نقشه سرعت و جهت باد و سایر اطلاعات درخواستی طرف مدت ده روز در اختیار بکوجا قرار گیرد. ضمنا جهت پیگیری و هماهنگی دقیق تر موضوع مقرر شد تا نماینده بکوجا (سرکار خانم پاپی) صبح روز شنبه مورخ 1399/03/10 به دفتر ریاست محترم سازمان هواشناسی کشور مراجعه نمایند.لیست ارائه شده به سازمان به شرح زیر است:
نقشه ،جداول آماری و اطلاعات جوی مربوط به حداقل 10 سال گذشته :
۱-نقاط هم دما
۲-نقاط هم بارش
۳- سرعت وزش باد در نقاط مختلف کشور
۴-دمای هوا در گرم ترین و سردترین شرایط در مناطق مختلف کشور در فصول مختلف
۵-مناطق مستعد در زمینه سیل(نقاط آبگیر)
۶-سردترین و گرم ترین شهرهای ایران
۷- میزان رطوبت و درصد شرجی در حاشیه سواحل خلیج فارس
۸-درجه تابش نور خورشید در مناطق مختلف کشور از کمترین تا بیشترین درجه احتمالی و ثبت شده


2)جناب آقای مهندس رضا فرخی راد مدیرعامل محترم شرکت داده پردازان احداث، طی تماس تلفنی، آمادگی خود برای تولید سامانه مدل اقتصاد ایران را اعلام نمودند.

3)جلسه هماهنگی و معرفی کامل بکوجا به آقای مهندس قدیم برگزار شد و از ایشان جهت همکاری بیشتر دعوت به عمل آمد.

4) لوگوی شرکت فرانگاشت نوآور که سامانه اطلاعات مکانی خود را برای ایجاد بانک های اطلاعتی زیرساخت های تولیدی کشور (بدون دریافت وجه) در اختیار بکوجا قرار داده است در بخش همیاران سایت bekooja.com  بارگذاری گردید.


4) به منظور تقویت سرور موجود در بکوجا، 64 گیگابایت رم جدید تهیه و به ظرفیت سرور اضافه گردید.


6) دسترسی به سرور (از راه دور) در اختیار شرکت فرانگاشت نوآور قرار گرفت تا مراحل نصب سامانه اطلاعات مکانی این شرکت بر روی سرور بکوجا طبق زمانبندی توافقی در جلسه مورخ 1399/03/06 انجام گردد.


7) طی تماس تلفنی با آقای مهندس زنگنه مدیرعامل محترم شرکت هوشمند سازه آروین آرا، موضوع خانه پیش ساخته و شهرک خودکفا برای ایشان تشریح و با استقبال ایشان و بیان برخی سوابق و تجربیات در کشورهای مختلف بویژه تجربه تولید خانه پیش ساخته و صادرات آن به ارمنستان، توافق شد تا آقای مهندس هاشمی ضمن تماس با ایشان، هماهنگی لازم را برای برگزاری جلسه با ایشان به عمل آورند 


8) جلسه بررسی پیشنهاد مسکن استیجاری و اجاره داری حرفه ای با حضور جناب آقای صادق پور برگزار شد و ضمن بررسی گزارش اولیه تهیه شده توسط ایشان، نتایج زیر حاصل شد:
1-8) گزارش طرح با لحاظ مشخصات کلی و براساس طرح تفصیلی مصوب در هر محدوده سکونتی تنظیم گردد.
2-8) در تدوین جزئیات به ساز و کار تعمیر و نگهداری با بهره گیری از تجربیات تعمیر و نگهداری خانه های سازمانی توجه شود.
3-8) در تدوین جزئیات به تاثیرات اقتصادی اجرای چنین طرح هایی در مناطقی که قبلا شکل سکونتی به خود گرفته اند توجه گردد.
4-8) هماهنگی لازم با شهرداری ها به منظور استفاده از این مدل در نوسازی بافت فرسوده و اختصاص بخشی از بوستان ها و فضای سبز منطقه به استقرار واحدهای پیش ساخته و اسکان موقت ساکنین بافت در این خانه ها طی دوره نوسازی بافت و واحدهای مسکونی آنان صورت پذیرد.
5-8) از مدل تامین زمین رایگان توسط دولت و تشکیل شرکت پروژه در سازمان بورس اوراق بهادار و تامین مالی از محل فروش سهام این شرکت پروژه در بورس و نهایتا امکان معامله اوراق سهام در طی دوران بهره برداری از این واحدها به صورت استیجاری و واریز سود سهام به حساب سرمایه گذاران استفاده شود.
6-8) به موضوع برندسازی و تشکیل شرکت های بزرگ استیجاری که در سراسر کشور فعالیت می نمایند توجه گردد تا با برندهایی مشخص در سراسر کشور شهرک های استیجاری شکل گیرد.
7-8) برای مدیریت و بهره برداری و نگهداری از این مجموعه ها ضوابطی تدوین تا شرکت هایی در قالب کارگذار این مجموعه فعالیت را عهده دار گردند.
8-8) با توجه به اینکه مالکیت این واحدها به صورت سهام در پروژه بوده و به عبارتی هر خانه متعلق به شخص یا اشخاص مشخصی نمی باشد، لذا طبیعت موضوعی به نام موجر آنچنان که در املاک با مالکیت خصوصی متداول می باشد وجود ندارد فلذا در تدوین ضوابط بهره برداری به لزوم نگهداری صحیح و مناسب واحدهای مسکونی از سوی مستاجرین توجه جدی صورت پذیرد.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *