سه شنبه-21مردادماه1399-فروشگاه اینترنتی بکوجا

به نام خدا

فروشگاه اینترنتی بکوجا

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بکوجا، از ساعت 10:00 روز دوشنبه مورخ 1399/05/20 جلسه بررسی آخرین وضعیت فروشگاه اینترنتی بکوجا به صورت ویدیویی و با حضور آقایان مهندسین سیدعلی لطفی زاده، امیرحسین مینایی مدیر اجرایی بازار بکوجا، محسن سلطانی نماینده بکوجا در استان مازندران و آقای محمد تاروردی زاده نماینده بکوجا در استان گیلان لاله برگزار شد. به موجب این گزارش محور اصلی مذاکرات این جلسه، بررسی وضعیت تامین کالا برای عرضه در فروشگاه اینترنتی از طریق تولیدکنندگان استان های مازندران و گیلان بوده است.

همکار افتخاری بکوجا- مهندس امیرحسین مینایی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بکوجا، در ادامه این جلسه آقای مینایی هدف بکوجا از تاسیس فروشگاه اینترنتی را حمایت از تولیدکنندگان و فراهم آوردن بستری برای عرضه مستقیم کالاهای ایشان عنوان نمودند و از نمایندگان بکوجا در استان های گیلان و مازندران خواستند تا وجود چنین زیرساختی را به اطلاع تولیدکنندگان این دو استان برسانند.

همچنین مهندس مینایی نکاتی را درخصوص ضرورت پایبندی تولیدکنندگان به انجام تعهد فروش بر روی سایت یادآور شدند و تاکید نمودن که تولیدکننده بایستی خود را مقید به تحویل کالای عرضه شده بر روی سایت به مشتری بداند و چنانچه به هر دلیلی از انجام این تعهد خودداری نماید، معضلات آن متوجه اعتبار سایت و کاهش اعتماد مشتریان خواهد شد.

بکوجا- محصول برنج ایرانی

مهندس مینایی با تاکید بر ضرورت حفظ مشتریان و جلب اعتماد مستمر ایشان، به آمادگی بکوجا برای پرداخت قیمت مورد نظر تولیدکنندگان و تهیه و نگهداری مقداری محصول در انبار بکوجا به منظور اطمینان از تحویل بموقع و با قیمت مندرج در سایت به مشتری اشاره نمودند و از نمایندگان بکوجا در استان های مازندران و گیلان خواستند تا در این زمینه فعالیت نمایند.

مهندس مینایی به موضوع قیمت محصولات هم اشاره نمودند. ایشان ضمن تاکید بر حمیت از تولیدکنندگان، به لزوم وجود قیمت مورد استقبال مشتریان هم اشاره نمودند و اعلام کردند که اگر کالایی با قیمتی بالاتر از قیمت کوجود در بازار ارائه گردد، در این صورت استقبالی از سوی مستریان صورت نخواهد گرفت و چنانچه کالایی که برای کسب اطمینان از امکان عرضه توسط بکوجا تهیه و هزینه آن به تولید کننده پرداخت شده است با قیمتی بالاتر از قیمت واقعی خریداری شده باشد، در این صورت زیان متوجه بکوجا خواهد شد، بر لزوم تهیه محصولات از تولیدکنندگان با قیمت منصفانه تاکید نمودند.

بکوجا- شالیزار

مهندس مینایی اولویت عرضه محصول را برنج و تخم مرغ محلی روز و سایر محصولاتی که توسط تولیدکنندگان روستایی در قالب مشاغل خانگی و یا صنایع دستی تولید می شود عنوان نمودند و بر رغبت بیشتر بکوجا جهت عرضه محصولات توسط خود تولیدکنندگان و تعهد ایشان نسبت به تحویل کالا به خریداران مشروط به ایفای تعهدات تاکید نمودند.

همکار افتخاری بکوجا-مهندس محسن سلطانیهمکار افتخاری بکوجا- محمد تاروردی زاده

در بخش هایی از جلسه آقای مهندس سلطانی و آقای تاروردی زاده نکاتی را درخصوص فروش کیسه های بین 70 تا 80 کیلویی برنج توسط کشاورزن به عنوان حداقل میزان فروش و نیز کوچک بودن زمین های کشاورزی شالیکاران عموما کمتر از یک هکتار و در نتیجه کم بودن محصول سالانه هریک از آنان اشاره نمودند. ایشان کشاورزان را دودسته دانستند، یک دسته آنهایی که پس از برداشت برنج کل محصول خود را می فروشند و یم دسته کشاورزانی که محصول خود را تگه داشته و به مرور زمان و نیاز به پول به فروش می رسانند. ایشان همچنین به وجود مشتریان ثابت برای برخی کشاورزان از شهرهای مختلف اشاره نمودند و به نوعی بر وجود یک ساختار فروش شکل گرفته و نانوشته برای هر کشاور اشاره داشتند.

نمایندگان بکوجا در استان های مازندران و گیلان، به عدم اعتماد کشاورزان در تحویل بخشی از محصول خود به نمایندگان استانی بکوجا بابت تضمین اجرای تعهد فروش خود در سایت اشاره نمودند و شکل گیری این روند را مستلزم گذشت زمان و ایجاد اعتماد دانستند.

آقای مهندس مینایی به کاهش قیمت برنج متناسب با برداشت محصول هم اشاره داشتند و گفتند که معمولا پایین ترین قیمت در زمان بیشترین عرضه یعنی در شهریورماه بوجود می آید و شاید بهترین زمان ممکن برای خرید محصول همان شهریور ماه باشد.

در پایان جلسه مهندس لطفی زاده ضمن تشکر از تلاش های ارزشمند نمایندگان بکوجا در استان های مازندران و گیلان بر ضرورت ادامه این تلاش ها تاکید نمود و مقرر شد تا نحوه و میزان تهیه برنج از تولیدکنندگان توسط آقای مینایی به نمایندگان استانی اعلام گردد.

-اخبار مرتبط:
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *