اخبار بکوجا 1399.02.14

به نام خدا

1) اولین جلسه توجیهی برای اجرای آزمایشی طرح "بکوجا" در استان مازندران با همت جناب آقای مهندس سلطانی و جناب آقای مهندس ابوالحسن ولی پور از ساعت 9 صبح روز شنبه 1399/02/13 در محل دفتر معاونت محترم برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان مازندران برگزار شد. بزرگواران به شرح ذیل در جلسه شرف حضور داشتند:

  1) جناب آقای مهندس محسن سلطانی
  2) جناب آقای مهندس سبطی
  3) جناب آقای مهندس ابوالحسن ولی پور
  4)جناب آقای مهندس محمدرضا اسفندیاری
  5) جناب آقای مهندس سعید زارع
  6) جناب آقای مهندس شبستانی 
  7) جناب آقای مرادعلی ولی پور
  8) جناب آقای احمد حبیبی زیاری
  9) جناب آقای کمیل عسگری

  در این جلسه کلیات برنامه های طرح "بکوجا" برای اعضاء محترم جلسه تشریح و در حوزه کشاورزی و دام پروری توضیحات جامع تری ارائه گردید. سپس نقطه نظرات حاضرین و سوالات و ابهامات ایشان مطرح و در نهایت توضیحات تکمیلی ارائه گردید و سایت bekooja.com برای آشنایی بیشتر با اهداف و برنامه های "بکوجا" معرفی گردید.

در این جلسه کلیات برنامه های طرح "بکوجا" برای اعضاء محترم جلسه تشریح و در حوزه کشاورزی و دام پروری توضیحات جامع تری ارائه گردید. سپس نقطه نظرات حاضرین و سوالات و ابهامات ایشان مطرح و در نهایت توضیحات تکمیلی ارائه گردید و سایت bekooja.com برای آشنایی بیشتر با اهداف و برنامه های "بکوجا" معرفی گردید.

2) ساعت 16 روز شنبه 1399/02/13 جلسه "بررسی پیشرفت بندهای 1و 3 و 9 و 12 شرح خدمات "خانه پیش ساخته و شهرک خودکفا" با حضور آقایان سید امیرعباس هاشمی سهی- علی متقی پور- سید محمد سیف الله زاده و سعید عارف پناه برگزار و ضمن تاکید مجدد بر انجام کار گروهی و استفاده از تعداد بیشتر دوستان و تقسیم کار در بین آنان، به تاریخ 1399/02/18 به عنوان آخرین مهلت ارائه نتایج نهایی بندهای 3 تا 12 شرح خدمات و آغاز فعالیت ردیف 13 شرح خدمات در تاریخ 1399/02/13 اشاره شد و تصمیمات زیر اتخاذ گردید:

الف) بند1 شرح خدمات " گردآوری اطلاعات و سوابق کارهای مشابه در ایران" با مسئولیت آقای علی متقی پور

1) ضمن تاکید بر تمرکز این بخش بر سابقه ساخت خانه های پیش ساخته و شهرک خودکفا در ایران، به موضوع بازشوها به عنوان مهمترین عامل تبادل حرارتی توجه ویژه بشود و گزارش نهایی این بخش تا پایان هفته جاری (1399/02/18) ارائه گردد.


ب) بند3 شرح خدمات " شناسایی، ارزیابی و دسته بندی شرکت های ایرانی که در زمینه تولید ساختمان پیش ساخته با حداقل تبادل حرارتی تجربه دارند" با مسئولیت آقای علی متقی پور:

1) شرکت هایی که در زمینه احداث ساختمان پیش ساخته تجربه دارند اعم از اینکه بخشی از ساختمان مانند اسکلت را به صورت پیش ساخته استفاده نمایند و یا همه ساختمان را به شکل پیش ساخته تولید نمایند شناسایی و در جدولی دسته بندی و امتیازبندی شوند.

2) شرکت هایی که در زمینه احداث ساختمان با حداقل مصرف انرژی (ولو ساختمان غیر پیش ساخته) فعالیت می نمایند شناسایی و در جدولی دسته بندی و امتیاز بندی شوند.

3) از میان دو گروه قبل، شرکت هایی که در هر دو بخش پیش ساخته سازی و ساخت ساختمان های با حداقل مصرف انرژی و حداکثر ایزولاسیون فعالیت نموده اند شناسایی و در جدول جداگانه ای معرفی گردند.


ج) بند 9 شرح خدمات " شناسایی، ارزیابی و دسته بندی شرکت های ایرانی که در زمینه تولید دستگاه های تصفیه آب و فاضلاب تجربه دارند" با محوریت جناب آقای سید محمد سیف الله زاده:

1) بر ضرورت تفکیک سه موضوع تصفیه آب با هدف تامین آب شرب و تصفیه آب با هدف تامین آب بهداشتی و تصفیه فاضلاب با هدف استفاده از آب حاصله در مصارف کشاورزی و باغبانی تاکید شد.

2) ضرورت دریافت ظرفیت تولیدی هر دستگاه در ساعت و نیز ظرفیت شرکت تولیدی برای تولید هر نوع از دستگاه ها در سال و نیز محدودیت های آب و هوایی و محیطی مربوط به استفاده از هریک از دستگاه ها از قبیل دما و رطوبت و شدت تابش خورشید و نیز میزان وابستگی محصولات تولیدی به خارج از کشور و همچنین ابعاد و اندازه دستگاه ها، میزان تعمیر و نگهداری موردنیاز و طول عمر و قیمت آنها برای خرید محدود و خرید در تعداد زیاد بیان شد.

3) ضمنا از زحمات ارزنده جناب آقای سیدمحمد سیف الله زاده در جهت شناسایی مواد با تبادل حرارتی پایین و روش های جلوگیری از تبادل حرارت در ساختمان و نقطه نظرات و پیشنهادات خلاقانه ایشان تقدیر به عمل آمد.

د) بند 12 شرح خدمات "انجام مطالعات و دسته بندی اقلیمی ایران برای تیپ بندی انواع خانه ها و شهرک های خودکفا و تجهیزات متناسب" با محوریت جناب آقای سعید عارف پناه:

1) مقرر شد تا جناب آقای عارف پناه با استفاده از کمک سرکار خانم پاپی، نسبت به تهیه نقشه های خطوط هم دما(حداقل- متوسط- حداکثر) وخطوط هم بارش، خطوط هم تراز و مناطق حفاظت شده و گسل ها، مسیل ها و رودخانه ها، مناطق در مسیر تندبادها و سایر محدودیت هایی که برای زندگی انسان در نقاط مختلف کشور وجود دارد، نسبت به تولید نقشه ای که بیانگر مناطق قابل سکونت در جغرافیای ایران باشد اقدام نمایند.

2) مقرر شد تا اطلاعات مربوط به تجهیزات موردنیاز در ساختمان و شهرک خودکفا از جمله اطلاعات مربوط به پنل های خورشیدی، توربین های بادی، تجهیزات تولید آب از رطوبت هوا، تجهیزات تصفیه آب شرب و آب بهداشتی و تصفیه فاضلاب، تجهیزات زباله سوز و تولید گاز متان برای خوراک پزی، از همکارانی که مطالعات مربوطه را انجام می دهند دریافت و با لحاظ ملاحظلا اقلیمی و جغرافیایی و محدودیت های کاربرد این تجهیزات، محدوده های جغرافیایی کاربرد هریک از تجهیزات و کاربرد مشترک آنها را تهیه و ارائه نمایند.

3) مقرر شد تا با توجه به اینکه ممکن است استفاده از برخی تجهیزات در ساختمان پیش ساخته به هر دلیل میسر نباشد، برای بکارگیری روش های جایگزین هم از گروه هایی همکار اطلاعات لازم را دریافت نمایند. (مثلا تامین آب از چاه یا خرید آب و همچنین استفاده از برق سراسری یا نفت و گازوییل برای تامین انرژی.)

ه) بند 13 شرح خدمات " طراحی چند تیپ خانه و شهرک خودکفا در هر اقلیم با لحاظ ملاحظات اقلیمی در هر منطقه به لحاظ معماری و نوع مصالح مصرفی و سایر جزئیات"

با توجه به آغاز انجام این بند شرح خدمات از تاریخ 1399/02/13، بر ضرورت انتخاب هر چه سریعتر مسئول برای انجام این بند تاکید شد.

و) مقرر شد تا جلسه هماهنگی حضوری این پروژه در روز پنجشنبه 18/02/1399 با حضور آقایان هاشمی، متقی‌پور، سیف الله زاده و فراتی زاده و حضور ویدیویی آقای عارف پناه به منظور بررسی آخرین وضعیت پیشرفت کار برگزار گردد.

3) قسمت "پروژه" در منوی اصلی سایت bekooja.com تعریف و قابل بهره برداری شد. در نظر است تا در این قسمت اطلاعات مربوط به پروژه های در دست اقدام بارگذاری گردد.

4) ساعت 15:00 روز شنبه 1399/02/13 جلسه تلفنی بررسی پیشرفت پروژه "مطالعات دارویی" با جناب آقای حسام خادم صداقت برگزار شد. اهم نتایج این جلسه به شرح زیر است:

1) مقرر شد تا با توجه به تاخیر حاصل شده در روند انجام کار، تدابیر لازم جهت جبران تاخیر از سوی جناب آقای خادم اتخاذ شود.

2) فایل مطابقت لیست داروهای وزارت بهداشت با لیست تهیه شده توسط آقای خادم جهت بررسی ارسال گردید.

3) فایل انجام بند4 شرح خدمات (تعیین نحوه تهیه انواع مواد موثره دارو به لحاظ ماده اولیه (عصاره گیاهان دارویی)) و بند 5 شرح خدمات (تعیین نحوه تهیه انواع مواد موثره دارو به لحاظ تجهیزات تولید) جهت بررسی از سوی آقای خادم ارسال گردید.

4) مقرر شد تا تلاش بیشتری برای یافتن اطلاعات مورد نظر در بندهای 6 و 7 و 8 شرح خدمات (تعیین متوسط مصرف سالیانه هر دارو در کشورهای همسایه، منتخب توسعه یافته و جهان) از سوی جناب آقای خادم صورت گرفته و چنانچه مراجعه نیز توسط سایر دوستان شناسایی شد، به ایشان معرفی گردد.

5) مقرر شد تا انجام مطالعات بند 12 شرح خدمات (تعیین میزان تولید مواد اولیه هر نوع ماده موثره در کشور) و بند 13 شرح خدمات (تعیین میزان کسری تولید هر نوع ماده موثره دارو برای تامین نیاز داخلی کشور) توسط آقای خادم انجام گردد.

6) مقرر شد تا جلسه هماهنگی حضوری به منظور بررسی پیشرفت کار در ساعت 16:00 روز سه شنبه مورخ 1399/02/16 برگزار گردد.

5) هماهنگی جلسه با دبیر صنف پوشاک برای ساعت 11:00 روز چهارشنبه مورخ 1399/02/17 انجام شد.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *