اخبار بکوجا 1399.03.22

به نام خدا

1- در ساعت 12:00 روز چهارشنبه مورخ 1399/03/21 جلسه ای با حضور آقایان عرفان، قیصر، بانی و ابوالحسنی درخصوص استفاده از ظرفیت های موجود در اتحادیه های حمل و نقل همگانی برگزار شد و مطالب زیر مطرح گردید:

1-1) با توجه به نیاز به نوسازی سالیانه 30.000دستگاه تاکسی در شبکه حمل و نقل درون شهری، پیشنهاد ایجاد خط تولید تاکسی توسط اتحادیه ها با مشارکت بخش خصوصی و همکاری وزارت صمت و وزارت کشور در راستای جهش تولید خودرو مطرح و مقرر شد تا با محوریت جناب آقای قیصر، پیشنهاد اقتصادی مربوطه ظرف یک هفته ارائه گردد.

1-2) با توجه به اینکه قیمت واگذاری هر دستگاه تاکسی سمند در حال حاضر 75 میلیون تومان و تاکسی پژو 405 معادل 70 میلیون تومان می باشد و رانندگان زحمتکش تاکسی امکان پرداخت قسط بیش از یک میلیون تومان در ماه ندارند، لذا مقرر شد تا جناب آقای قیصر ضمن مذاکره با بانک رسالت، فرمولی برای استفاده از تسهیلات قرض الحسنه جهت پرداخت تسهیلات به رانندگان با دوره بازگشت 5 ساله و پلکانی تهیه و ظرف یک هفته ارائه نمایند.

1-3) درخصوص معرفی ظرفیت های نیروی انسانی در وزارت کشور و نیز در شهرها و روستاهای کشور برای ایجاد شبکه ملی- مردمی بکوجا نیز مقرر شد تا هریک از دوستان افرادی را که واجد شرایط و مورد وثوق مردم می شناسند معرفی نمایند.

2- جلسه حضوری با جناب آقای مهندس عسگری و سرکار خانم دکتر فکری در ارتباط با موضوع " ترویج گردشگری" از ساعت 17:00 روز چهارشنبه مورخ 139/03/21 در دفتر بکوجا برگزار شد و موارد زیر مطرح شد:

2-1) مقرر شد تا وضعیت موجود گردشگری داخلی در ایران تهیه و ارائه گردد.

2-2) مقرر شد تا برآوردی از تعداد سفر قابل پیش بینی در صورت رونق بیشتر گردشگری داخلی و نیز تعداد سفری که در حال حاضر صورت می پذیرد با ارائه علت سفرها ارائه گردد.

2-3) مقرر شد تا برنامه ریزی لازم برای شناسایی ظرفیت های گردشگری اعم از جاذبه های تاریخی و طبیعی و صنایع دستی و نحوه زندگی سنتی در هریک از شهرها و روستاهای کشور از طریق شبکه ملی- مردمی بکوجا صورت پذیرد.

2-4) مقرر شد تا ماتریس استان ها و شهرها و آبادی های مهم کشور تهیه و میزان گردشگرپذیری فعلی و قابل پیش بینی آنها ارائه گردد.

2-5) مقرر شد تا با دست اندرکاران گردشگری داخلی در بخش خصوصی که به صورت حرفه ای در این رشته فعالیت می نمایند مذاکره و موانع پیش روی گردشگری داخلی و راه کارهای پیشنهادی برای رفع آنها دریافت و در جلسه بعدی مورد بررسی قرار گیرد.

2-6) مقرر شد تا از ظرفیت مجلس و دولت برای رفع موانع احتمالی استفاده گردد.
2-7) مقرر شد تا محور تلاش ها بر ایجاد هم افزایی و استفاده حداکثری از نقاط اشتراک عوامل ذیربط در بخش گردشگری داخلی متمرکز گردد.

3- مقاله " رموز موفقیت برای تولید 6 میلیون واحد مسکونی در 6 سال آینده- برگرفته از تجربیات طرح مسکن مهر " از سوی سید علی لطفی زاده تهیه و پس از دریافت نقطه نظرات برخی از همکاران و اعمال تغییرات، برای یکی از دبیران هیئت رییسه مجلس ارسال و بر روی سایت bekooja.com نیز بارگذاری گردید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *