دوشنبه-18اسفند1399- استفاده از ظرفیت صدا و سیما

به نام خدا

استفاده از ظرفیت صدا و سیما

روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی(بکوجا) از برگزاری جلسه با مدیر گروه اجتماعی شبکه 3  سیمای جمهوری اسلامی ایران  به منظور استفاده از ظرفیت این نهاد در ایجاد تحول اقتصادی در کشور خبر داد.

براساس این گزارش، این جلسه حضوری از ساعت 12:30 صبح روز شنبه 1399/12/16 و با حضور سیدعلی لطفی زاده موسس بکوجا، محمدرضا نجارزاده مدیر گروه اجتماعی شبکه 3  و آقای احسان محبوبی مشاور رسانه ای بکوجا برگزار شد.

سید علی لطفی زاده
محمدرضا نجارزاده
احسان محبوبی
سیدعلی لطفی زاده
محمدرضا نجارزاده
احسان محبوبی


براساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بکوجا، در ابتدای این جلسه مهندس لطفی زاده به ارائه توضیحاتی در خصوص اهداف و فعالیت بکوجا پرداخت. وی مهمترین هدف بکوجا را بسترسازی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور از طریق رونق و افزایش تولید محصولات دارای مزیت صادراتی دانست و مناسب ترین شاخص در دسترس برای اندازه گیری این بهبود وضعیت اقتصاد را شاخص تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور عنوان نمود.

سیدعلی لطفی زاده با اشاره به محدودیت نیروی کار موجود در کشور، بهبود تولید ناخالص داخلی (GDP  ) در کشور را  مستلزم افزایش آگاهی مسئولان و توجیه افراد مشغول به کار در جامعه عنوان نمود و با توجه به نقش مهم رسانه ملی در افزایش آگاهی های عمومی نسبت به موضوع اقتصاد و نحوه بهبود وضعیت اقتصادی کشور، از آقای نجارزاده خواست تا این نکات را در تولید تمامی برنامه های تلوزیونی مد نظر قرار دهند. در ادامه مهندس لطفی زاده به ذکر مثالی در ارتباط با نقش افزایش تولید در واحد سطح در اقتصاد ملی، اقتصاد تولید کننده و اقتصاد مصرف کنندگان پرداخت و گفت: اگر یک کشاورزبتواند میزان برداشت واحد سطح و کیفیت محصول خود را با استفاده از دانش و فناوری  روز دنیا ارتقا دهد، در این صورت، افزایش میزان تولید سبب افزایش منافع کشاورز و در عین حال کاهش قیمت تمام شده و مقرون به صرفه شدن قیمت برای مصرف کننده و در عین حال افزایش میزان تولید محصولات در داخل و در نتیجه کاهش نیاز به واردات و مصرف ارز و یا درصورت تولید مازاد برنیاز کشور، زمینه ساز صادرات و تحصیل ارز برای کشور خواهد شد.

مهندس لطفی زاده به ضرورت انتخاب مشاغل دارای ارزش افزوده بالاتر توسط نیروی کار کشور اشاره نمود و معرفی اینگونه مشاغل و پیش نیازهای فنی-علمی- مهارتی و تکنولوژیکی آن مشاغل به مردم را از مهمترین مصادیق نقش آفرینی صدا و سیما در بهبود وضعیت اقتصادی کشور دانست.وی دقت به این موضوع در تولید برنامه ها و معرفی و ترویج مشاغلی که بیشترین سهم و ارزش افزوده در تولید ناخالص داخلی کشور دارند را یادآور شد و توجه به این ریزه کاری های تخصصی را در مقیاس ملی بسیار مهم و تاثیرگذار ارزیابی نمود.

به موجب این گزارش، موسس بکوجا در بخش آخر توضیحات خود به انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400 اشاره نمود و بر ایجاد گفتمان و مطالبه بهبود وضعیت اقتصادی کشور به عنوان گفتمان قالب تاکید نمود. ایشان به اقدامات بکوجا در تهیه برنامه تحول اقتصادی مبتنی بر اسناد ابلاغی مقام معظم رهبری در ارتباط با اصل 44 قانون اساسی در سال 1384، سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال 1392 و بیانیه گام دوم انقلاب در سال 1397 در کنار نام گذاری اقتصادی سال های متمادی اشاره نمود و از شناسایی و معرفی وظایف هریک از قوای سه گانه برای تحقق این موضوع خبر داد و از آقای دکتر نجارزاده خواست تا از این برنامه برای تعیین محتوای مورداستفاده برای ساخت برنامه های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری در سال  1400 استفاده نمایند.

در ادامه جلسه آقای دکتر نجارزاده مدیر گروه اجتماعی شبکه 3 سیمای جمهوری اسلامی ایران به تشریح اقدامات و برنامه های این شبکه برای تبیین مسائل اقتصادی در کشور و نیز تولید برنامه های مرتبط با انتخابات سال 1400 پرداخت.

دکتر نجارزاده ضمن استقبال از پیشنهاد بکوجا برای جهت دهی اقتصادی به ساخت تمامی برنامه های در حال تولید در شبکه3، به برنامه های موفقی چون میدون اشاره نمود و این برنامه اقتصادی را یکی از 10 برنامه پرمخاطب تلوزیون ارزیابی نمود. ایشان پیشنهاد اعمال نقطه نظرات بکوجا در برنامه میدون را به عنوان اولین قدم برای آغاز همکاری ها مطرح و آمادگی خود برای برقراری ارتباط میان مسئولین برنامه میدون و بکوجا را اعلام کرد

مدیرگروه اجتماعی شبکه3 سیما، با استقبال از پیشنهادات بکوجا در ارتباط با محتوای برنامه های در حال تولید برای انتخابات سال 1400، از مهندس لطفی زاده خواست تا برنامه پیشنهادی بکوجا برای تحول اقتصادی در کشور را در اختیار شبکه قرار دهد تا در تولید برنامه ها از آن استفاده گردد.

نجاررزاده از پر بودن کنتاکتور برنامه های شبکه3 تا نیمه سال 1401 و انعقاد قرارداد تولید برنامه برای این دوره خبر داد و در عین حال آمادگی شبکه 3 برای جایگزینی برنامه های جذاب تر با برنامه های در حال تولید را اعلام نمود.
در خاتمه جلسه آقای احسان محبوبی، مشاور بکوجا در حوزه رسانه به تشریح طرح پیشنهادی خود با عنوان " از ماست" پرداخت و آقای دکتر نجارزاده ضمن استقبال از این پیشنهاد، درخواست تولید یک ماکت از این برنامه را برای درک بهتر مفهوم پیشنهادی اعلام کرد و مقرر شد تا همکاری های دوجانبه با جدیت بیشتری ادامه یابد. 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *