اخبار بکوجا 1399.02.23

به نام خدا

1) 3 نمونه پلان جدید سه خواب، دوخواب و یک خواب ویلایی برای "خانه پیش ساخته" براساس نقطه نظرات دزیافتی از جناب آقای مهندس ادیب فر و سرکار خانم مهندس متقی‌پور وسایر همکاران تولید و برای اظهار نظر ایشان و تنی چند از دوستان دیگر ارسال گردید. به نظر می رسد که در پلان 3 خواب گزینه مطلوب در دسترس قرار گرفته و انشاءالله پلان های یک و دو خواب نیز به زودی نهایی شود. اهم نکات مطرح شده از سوی دوستان علاوه بر نکات مندرج در خبر قبلی به شرح زیر است:

1-1)بجای راهرو در قسمت خصوصی از یک نشیمن کوچک استفاده شود.

2-1)تداخل میان درب فضاهای مختلف بوجود نیاید.

3-1)سایه اندازی بر روی ساختمان در مناطق سردسیر سبب از دست دادن استفاده از نور و حرارت خورشید خواهد شد و چنانچه ضرورت ایجاب نماید، صرفا بر روی پنجره ها سایه بان ایجاد شود تا گرمای نور خورشید جذب سایر قسمت های ساختمان بشود.

4-1) بیرون زدگی های ساختمان مناسب نیست و استفاده از یک فرم و حجم یکپارچه مناسب تر است.

5-1) هم جواری سرویس ها سبب کاهش هزینه ساخت و کاهش مصرف انرژی خواهد شد.

6-1) با توجه به هدف طرح مبنی بر کاهش قیمت تمام شده برای دسترسی آسان عموم مردم بویژه اقشار کم درآمد به این خانه ها، تلاش برای حداقل نمودن مساحت و البته تامین آسایش ساکنین توصیه می گردد.

7-1) فضای نشیمن کوچک و در نتیجه چیدمان آن نامناسب گردیده است.

8-1) سازه LSF به لحاظ ایزولاسیون حرارتی و صوتی عملکرد خونی نداشته و ساکنین این نوع خانه ها از این موضوع ناراضی هستند.

9-1) پشم سنگ که معمولا برای ایزولاسیون حرارتی و صوتی در دیوارهای LSF استفاده می شود، محلی برای سکونت حشرات موذی می گردد.

10-1) تلاش برای کمتر نمودن فضاهای پرت در بخش خصوصی (راهروها و فضای مقابل درها)
11-1) تلاش برای تفکیک کامل بخش خصوصی . عمومی از طریق انتقال نشیمن به بخش خصوصی.
نمونه پلان های ارسالی برای همکاران به شکل زیر است:

2) جلسه ای با حضور جناب آقای مهندس هاشمی و سرکار خانم جواهری فارغ التحصیل رشته تغذیه در مقطع کارشناسی و رشته کشاورزی- بیولوژی در مقطع کارشناسی ارشد که در دانشگاه صنعتی شریف مشغول به کار اداری می باشند و برادر و دختر ایشان در زمینه استفاده از ظرفیت ایشان و همراهان در پیشبرد اهداف بکوجا برگزار شد و بنا به پیشنهاد سرکار خانم جواهری مقرر شد تا در شروع کار روزانه یک ساعت از وقت ایشان در اختیار بکوجا قرار گرفته و برای آن برنامه ریزی گردد



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *