چهارشنبه-هشتم مردادماه1399-هم افزایی با بسیج استان مازندران


به نام خدا

هم افزایی با بسیج استان مازندران

همکاری بکوجا با سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بکوجا، پیش از ظهر روز سه شنبه مورخ 1399/05/07 جلسه هم افزایی میان آقای مهندس سلطانی نماینده بکوجا در استان مازندران، آقای مهندس سبطی نماینده بکوجا در شهرستان بابل و آقای مهندس محمدعلی امامی رییس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری این استان در محل سازمان بسیج استان برگزار شد.



جلسه بکوجا یا بسیج استان مازندران


به موجب این گزارش، این جلسه براساس هماهنگی انجام شده در جلسه مورخ 1399/04/26 با آقای مهندس ایلخان، رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران ومعماری کشور برگزار و طرفین ضمن معرفی فعالیتهای سازمانهای متبوع خود در خصوص نحوه همکاری در موضوعات مرتبط، همفکری و تبادل نظر نمودند.



در این جلسه آقای مهندس سلطانی اهداف و برنامه های بکوجا را در قالب چهار فعالیت عمده در حوزه خودکفایی در تولید محصولات راهبردی کشاورزی، تولید 6 میلیون مسکن در 6 سال، تولید 2.7 میلیون خودرو در هرسال و خودکفایی در صنعت نساجی و پوشاک عنوان نمود و با توجه به وجود پایگاه های بسیج در روستاهای استان، از مزایای همکاری فیمابین در سرعت گیری تحقق اهداف بکوجا در روستاها سخن گفت. مهندس سلطانی با اشاره به ضرورت ایجاد بانک اطلاعات زمین های کشاورزی و زیرساخت های تولیدی به منظور فراهم شدن زمینه ها برای کنترل بازار و مدیریت تولید محصولات کشاورزی، از دیگر مزایای این اقدام را ارائه خدمات مشاوره به کشاورزان برای انتخاب نوع محصول و چگونگی افزایش برداشت محصول در واحد سطح برشمرد و به راه اندازی سامانه اطلاعات مکانی بکوجا برای این منظور اشاره و خواستار همکاری سازمان بسیج استان در این ارتباط گردید.


مهندس محمدعلی امامی- جلسه هم افزایی بکوجا و بسیج مهندسین عمران و معماری مازندران



براساس همین گزارش، آقای مهندس امامی نیز ضمن تشریح فعالیت های گسترده بسیج در روستاهای استان، از طرح "عمران روستا" به عنوان یکی از طرح هایی که در نظر است تا در سال جاری در روستاهای منتخب استان اجرا شود نام برد و هدف از این طرح را تکمیل کلیه زیرساخت های اساسی موردنیاز روستا عنوان نمودند.


جلسه بکوجا با بسیج مهندسین عمران و معماری استان مازندران
 

آقای مهندس امامی در خصوص ایجاد تعامل دو طرفه بین بکوجا و کشاورزان، به نیازها و درخواستهای کشاورزان، از جمله تامین نقدینگی، مبارزه با آفات و تهیه بذر، سم و کود مورد مصرف در کشاورزی و... اشاره نمودند. ایشان همچنین از امکان همکاری در زمینه جمع آوری اطلاعات مورد نظر از روستاییان خبر دادند.

در خاتمه جلسه، آقای مهندس سلطانی آمادگی بکوجا برای همکاری با بسیج مهندسین عمران و معماری استان مازندران را در تمامی زمینه هایی که موجب ارتقای وضعیت روستا و بهبود وضعیت معیشت روستاییان می‌شود اعلام و بر حفظ و گسترش این ارتباطات تاکید نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *