چهارشنبه-13مرداد1400-همکاری بکوجا و پژوهشگران برنج کشور به بار نشست: افزایش۷۵ درصدی برداشت برنج در بابل.

به نام خدا

همکاری بکوجا و پژوهشگران برنج کشور به بار نشست: افزایش۷۵ درصدی برداشت برنج در بابل


1400/05/13

پیشنهادات راهبردی سازمان مردم نهاد بکوجا، هم افزایی دانش پژوهشگران تحقیقات برنج کشور و همت و همراهی یکی از شالیکاران پرتلاش بابلی به ثمر نشست و افزایش ۷۵ درصدی تولید برنج در واحد سطح را در پی  داشت.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مردم نهاد بکوجا با اعلام این موفقیت تحقیقاتی_میدانی افزود؛ حبیب الله حسن پور از کشاورزان با تجربه شهرستان بابل با مشاوره و همکاری دکتر رحمان عرفانی از پژوهشگران تحقیقات برنج کشور و با بهره‌گیری از دانش و فناوری در شالیزار زیر کشت خود به این موفقیت دست یافت.

این جهش تولید در محصول برنج حاصل اجرای راهکارهای پیشنهادی بکوجا در جهت بهبود بهره‌ وری تولید با استفاده از بذر رقم پر محصول تیسا و رعایت نکات علمی و فنی توصیه شده از سوی پژوهشگر برجسته‌ی کشور  در طول دوره کاشت- داشت و برداشت می‌باشد.

افزایش بداشت واحد سطح با استفاده از دانش


گفتنی است سازمان مردم نهاد بکوجا در تلاش است تا با تلفیق دانش و فناوری با تولید، بهبود بهره وری و افزایش تولید در واحد سطح در کشور را با کمترین سرمایه گذاری و بدون تحمیل هزینه‌های اضافی به تولیدکنندگان فراهم نماید.

با افزایش ۷۵درصدی تولید برنج در واحد سطح انتظار می رود که قیمت این محصول غذایی پرارزش ۲۵ درصد کاهش یابد، در نتیجه شالیکاران نیز از ۳۰درصد درآمد بیشتر برخوردار باشند، از سوی دیگر تولید برنج در کشور به مرز خودکفایی پایدار رسیده و ضمن عدم نیاز به واردات برنج، صرفه جویی ۱/۵میلیارد دلاری در هزینه های ارزی کشور را شاهد باشیم.


رحمان عرفانی- محسن سلطانی- سید حشمت الله سبطی


سازمان مردم نهاد بکوجا در جهت توانمندی تولیدی و صنعتی کشور در تلاش است تا در زمینه های مختلف از جمله دارو ، مسکن ، خودرو ، نساجی و پوشاک ، کشاورزی و دامپروری و فناوری اطلاعات کشور را در مسیر خودکفایی یاری رساند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *