سه شنبه-سوم تیرماه 1399-جهش در تولید خودرو

به نام خدا

همکار افتخاری بکوجا- آقای مهندس عقیل قدیم
1- پیرو جلسات روزهای دوشنبه مورخ 1399/03/19 و یکشنبه مورخ 1399/04/01 در ارتباط با موضوع جهش تولید خودرو در کشور، در ساعت 12:30 روز دوشنبه مورخ 1399/04/02 جلسه ویدیویی برای پیگیری موضوع با حضور جناب آقای مهندس قدیم و جناب آقای مهندس بابائیان برگزار و مطالب زیر مطرح گردید:

1-1) ارزیابی از جلسه روز گذشته با جناب آقای غروی از سوی اعضاء حاضر در جلسه ارائه گردید و همه اعضاء بر موافقت کلی ایشان با طرح پیشنهادی و احتمال بالای همکاری ایشان در اجرای طرح اتفاق نظر داشتند.

1-2) پیشنهاد شد تا طرح 10 ساله صنعت خودرو از سوی جناب آقای غروی و همکاران ایشان تهیه و جهت ارائه به دولت و مجلس در اسرع وقت ارائه گردد.

1-3) پیشنهاد این است که در توسعه صنعت خودرو تمرکز بر روی بخش خصوصی سالم، عاقل، متعهد، متخصص، با تجربه و کارآمد باشد و سهم خودروسازان بزرگ نامحدود و به هر میزان که تولید کنند باشد و الباقی نیاز تا سقف 3 میلیون واحد در سال را بخش خصوصی با ویژگی های پیش گفته تامین نماید.

1-4) با توجه به اینکه در حال حاضر وزارت صمت با سرپرست اداره می شود و معرفی وزیر توسط دولت به زودی انجام خواهد شد، لذا تسریع در تهیه این پیشنهاد می تواند در جلسات آشنایی با وزیر جدید نیز مطرح و برای اجرای آن توافقات لازم صورت پذیرد.

همکار افتخاری بکوجا- آقای مهندس بابائیان

1-5) اجرای هر پیشنهادی نیازمند حضور مدیران معتقد و مصمم در اجرای طرح می باشد. از این رو معرفی افرادی که در سطوح مختلف مدیریتی می توانند در اجرای این طرح تاثیرگذار باشند بسیار لازم و ضروری می باشد.

1-6) استمرار پایبندی به اجرای طرح ها از ضروریات تحقق اهداف است، از این رو استفاده از ظرفیت قوه مقننه برای تصویب طرح جامع تحول در صنعت خودرو می تواند ریل گذاری مناسبی برای تضمین ادامه راه و پیشگیری از هرگونه تغییر در طول مسیر باشد.

1-7) تجربه نشان داده است که وجود قانون شرط لازم برای انجام کارهاست ولی کافی نمی باشد. یعنی اگر مدیران و کارکنان اعتقاد قلبی و تعصب و غیرت نسبت به طرح نداشته باشند، نمی توان امید زیادی به تحقق اهداف داشت، از این رو توجیه مستمر مدیران و کارکنان و ایجاد انگیزه مضاعف در آنان برای ایجاد تحول در صنعت خودرو و تبدیل ایران به یکی از تولیدکنندگان بزرگ و پیشرو در صنعت خودروسازی جهان یکی از مهمترین کارهایی است که نبایستی از آن غافل شد.

1-8) مرکز هدایت، رهبری و کنترل تحقق اهداف فرعی در زمان های مقرر، از دیگر ضروریات ارای این طرح می باشد.

1-9) سازماندهی حساب شده و با برنامه بخش خصوصی جهت تامین قطعات و مونتاژ خودرو از دیگر نکات مهم و موثر برای پیشگیری از ایجاد رانت و فساد و سوء استفاده می باشد.

1-10) با توجه به ظرفیت مناسب در تولید خودروهای موجود در کشور، طبیعتا نقطه آغاز با تکیه بر همین ظرفیت و توانمندی و تولید توسط بخش خصوصی تحت برند و در چارچوب همکاری با صاحبان برند در کشور و رعایت صرفه و صلاح آنان خواهد بود ولی این موضوع باید به نقطه شروع محدود و طی برنامه مدونی از سال پنجم اجرای، طرح شاهد ورود خودروهای جدید ملی و با فناوری روز به بازار داخلی و خارجی توسط بخش خصوصی باشیم.

همکار افتخاری بکوجا- دکتر عباس محمدی

2- ملاقات آقای دکتر عباس محمدی پس از گذشت حدود چهار ماه وقفه به دلیل شیوع بیماری کرونا (کوید-19) در ساعت 18:00 روز دوشنبه مورخ 1399/04/02 میسر گردید و از ایشان جهت ارائه ایده ها و همفکری و اعلام نظر در ارتباط با طرح های بکوجا دعوت به عمل آمد و درخواست شد تا نسبت به معرفی بکوجا و اهداف آن به دوستان و آشنایان و دعوت از ایشان برای همکاری داوطلبانه با بکوجا حتی الامکان اقدام نمایند.

3- مقاله "جهش تولید کدام کالاها؟" توسط سیدعلی لطفی زاده تهیه و در تاریخ 1399/04/02 بر روی سایت bekooja.com بارگذاری گردید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *