یکشنبه-14شهریور1400-دومین نشست با مدیران بکوجا در غرب مازندران.

به نام خدا

دومین نشست با مدیران بکوجا در غرب مازندران

یکشنبه 1400/06/14

روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از برگزار دومین جلسه مدیران بکوجا در شهرستان های غرب استان مازندران خبر داد.

در این جلسه که به صورت تصویری و از ساعت 16:00 روز شنبه مورخ 1400/06/13 برگزار شد، افراد زیر حضور داشتند:

  1. سید علی لطفی زاده موسس بکوجا
  2. محسن سلطانی نماینده بکوجا در استان مازندران
  3. معصومی نماینده بکوجا در شهرستان چالوس
  4. نجفقلی منصورکیا نماینده بکوجا در شهرستان تنکابن
  5. خانم حیدر پور از همکاران جهادکشاورزی شهرستان چالوس
  6. خانم فاطمه کاووسی از پیش کسوتان فرش بافی در کلاردشت

ضمنا آقای سید شعاع موسوی نماینده بکوجا در شهرستان نوشهر در این جلسه غایب بود.

موسس بکوجا-سیدعلی لطفی زاده
محسن سلطانی
مهندس معصومی
منصور کیا
معصومه حیدرپور
فاطمه کاووسی
سید علی لطفی زاده محسن سلطانیمعصومیمنصور کیامعصومه حیدرپورفاطمه کاووسی 


براساس این گزارش، در این جلسه مهندس منصورکیا از معرفی نمایندگان خود در بخش ها و دهستان های شهرستان تنکابن تا هفته آینده خبر داد.


گل و گیاه

همچنین پیرو مذاکرات انجام شده در جلسه گذشته پیرامون احداث پایانه صادرات گل و گیاه در روستای اسبچین شهرستان عباس آباد توسط آقای یعقوب خواجوند عابدینی و علت عدم افتتاح این پایانه پس از سال های طولانی، مقرر شد تا آقای سلطانی در اولین فرصت از این پایانه بازدید و بررسی های لازم را به عمل آورند و نتیجه را در جلسه بعدی اعلام نمایند.


گل و گیاه صادراتی



گیاهان دارویی

در این جلسه و به دعوت آقای معصومی نماینده بکوجا در شهرستان چالوس، خانم حیدرپور از جهاد کشاورزی شهرستان چالوس نیز حضور داشت و آمادگی خود را برای همکاری در حوزه گیاهان دارویی اعلام نمود.


قالی بافی در کلاردشت

همچنین به دعوت آقای معصومی، خانم فاطمه کاووسی از قالی بافان فرش کلاردشت نیز در جلسه حضور یافت و با اشاره به پیشینه فرش کلاردشت که از سال 1376 و با انتزاع استان گلستان از استان مازندران به عنوان فرش بومی استان مازندران معرفی شد، از تلاش های خود برای ثبت ملی فرش کلاردشت در سال 1395 و  نیز ثبت جهانی فرش کلاردشت در سال 1400 خبر داد.


قالی بافی کلاردشت


فاطمه کاووسی ابعاد بافت فرش کلاردشت را از یک ذرع و نیم 104*156 سانتیمتر تا 3 و 6 و 9 متری اعلام کرد و حدود قیمت یک تخته فرش 3متری را 5 میلیون تومان و یک تخته فرش 6متری را بالای 12 میلیون تومان اعلام کرد.

کاووسی فرش کلاردشت را از جمله فرش های درشت بافت و با 18 تا 25 رج دانست و از تولید سالیانه بیش از 500 مترمربع فرش در کلاردشت خبر داد.

کاووسی گفت که یک فرش 6 متری را می توان در زمان یک ماه و توسط 4 نفر قالی باف تکمیل نمود.

فاطمه کاووسی بزرگترین مشکل قال بافان را خواب سرمایه و عدم فروش بموقع فرش های بافته شده دانست و نبود نمایشگاه دائمی و حمایت مستمر از فروش فرش های تولیدی را مهمترین مشکل قالی بافان شهرستان دانست.


قالبی بافی کلاردشت


خانم کاووسی از تلاش های خود برای تامین نخ و سایر وسایل موردنیاز قالی بافی در سراسر منطقه و حمایت از قالی بافان سخن گفت و خواستار حمایت جدی از تولید فرش دست بافت در کشور و بویژه کلاردشت شد.

در نهایت آقای معصومی نماینده بکوجا در شهرستان نوشهر از موسس بکوجا خواست تا با سفر به کلاردشت و بازدید از کارگاه های قالی بافی در این شهرستان، در جهت رفع مشکلات قالی بافان از ظرفیت های بکوجا استفاده نماید.

 

-اخبار مرتبط با احداث و بهره برداری از فاز یک پایانه صادراتی گل و گیاه غرب مازندران (روستای اسبچین عباس آباد)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *