شنبه-8خرداد1400-استفاده از ظرفیت دانشگاه تربیت مدرس در حوزه استعدادسنجی.

به نام خدا

استفاده از ظرفیت دانشگاه تربیت مدرس در حوزه استعدادسنجی

1400/03/07

 

روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از برگزاری جلسه هماهنگی برای استفاده از ظرفیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته روانشناسی دانشگاه تربیت مدرس برای استعدادسنجی ایرانیان خبر داد.

به موجب این گزارش در این جلسه که به صورت تصویری و با محوریت دفتر نهاد رهبری در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، علاوه بر سیدعلی لطفی زاده  موسس بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا)، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی مرشدسلوک معاون این دفتر، خانم برهان پناه مسئول آموزش، آقای خداوردی مسئول هماهنگی مجموعه معنا و دانشجویان زیر حضور داشتند:

  1. خانم آزاده حیدری- دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی
  2. آقای پیمان حاتمیان- دانشجوی دکتری روانشناسی بالینی
  3. خانم معصومه میرزاحسینی – کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی
  4. خانم نازنین فیاضی – کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی
  5. خانم نیلوفر محمدی – دانشجوی دکتری نوروساینس گرایش اعتیاد


مصطفی مرشد سلوک
موسس بکوجا- سیدعلی لطفی زاده
مهدی خداوردی
پیمان حاتمیان
مصطفی مرشد سلوک سیدعلی لطفی زاده 

مهدی خداوردیپیمان حاتمیان



تشریح اهداف بکوجا

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین مرشدسلوک به تبیین موضوع جلسه و بیان روایاتی از ائمه معصومین صلوات الله علیهم اجمعین پرداختند و سپس مهندس لطفی زاده ضمن تشکر از نهاد رهبری در دانشگاه تربیت مدرس بویژه حجت الاسلام والمسلمین مرشدسلوک، به تشریح اهداف و برنامه های بکوجا و بیان جایگاه استعدادسنجی در این برنامه ها پرداخت.


سیدعلی لطفی زاده، دستیابی به توسعه اقتصادی و افزایش تولید ناخالص داخلی (GDP) در کشور را که مهمترین هدف بکوجا می باشد، مستلزم بکارگیری افراد در زمینه هایی که استعداد و علاقه دارند دانست و شکوفایی استعدادها را نیازمند بسترسازی و آموزش علوم و مهارت های مورد نیاز دانست. وی انتخاب های آگاهانه افراد را موجب پیشگیری از بروز عوارض ناخوشایند از جمله نارضایتی تحصیلی و شغلی و طلاق دانست و از حاضرین در جلسه خواست تا به مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه عمل نمایند.

 

صفیه برهان پناه
معصومه میرزاحسینی
نیلوفر محمدی
نازنین فیاضی
صفیه برهان پناه
معصومه میرزاحسینی  
 نیلوفر محمدی
نازنین فیاضی

                    


گروه سنی هدف بکوجا در استعدادسنجی                   

 لطفی زاده، سن 14 تا 30 سال را دوره مهمترین انتخاب های زندگی اعم از انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب شغل و انتخاب همسر دانست و اولویت بکوجا در استعدادسنجی را نیز معطوف به این دوره سنی دانست.


آزمون های فعلی بکوجا

موسس بکوجا از راه اندازی فاز اول سامانه ستعدادسنجی بکوجا با چهار آزمون MBTI، هوش گاردنر، علاقمندی شغلی هالند و علاقمندی در هفته جاری خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا سامانه مذکور به تدریج خدمات گسترده تری در اختیار مردم قرار دهد.


مدل اقتصادی استعدادسنجی بکوجا

مهندس  لطفی زاده، مدل اقتصادی فعالیت استعدادسنجی را درآمد هزینه ای عنوان نمود و از دانشجویان حاضر در جلسه دعوت کرد تا برای تشکیل دفاتر استانی استعدادسنجی بکوجا پیش قدم شوند.


سازوکار اجرای استعدادسنجی بکوجا

 لطفی زاده مراحل استعدادسنجی را ابتدا انجام آزمون و سپس ارائه خدمات مشاوره و درنهایت معرفی افراد به موسسات آموزشی علمی و مهارتی عنوان نمود و ارزیابی و سطح بندی واحدهای آموزشی موجود و انعقاد تفاهم نامه با آنان با هدف ارتقای کیفی خدمات آن ها را از دیگر برنامه‌های استعدادسنجی بکوجا عنوان کرد.


دعوت به همکاری 

در ادامه این جلسه به سوالات مطرح شده از سوی حاضرین پاسخ گفته شد و پیشنهاد شد تا دانشجویان علاقمند، رزومه خود را برای بکوجا ارسال تا برای بررسی دقیق تر زمینه همکاری با ایشان ارتباط برقرار گردد.


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *