سه شنبه-اول مهرماه1399-انتخاب روستای زرویجان به عنوان پایلوت درج اطلاعات مکانی در شهرستان ساری

به نام خدا

انتخاب روستای زرویجان به عنوان پایلوت درج اطلاعات مکانی در شهرستان ساری 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بکوجا (بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی)، پیرو جلسه مورخ 1399/06/24، جلسه هماهنگی جهت تشکیل شبکه ملی- مردمی بکوجا در شهرستان ساری، از ساعت 14:00 روز دوشنبه مورخ 1399/06/31 و با حضور سیدعلی لطفی زاده موسس بکوجا، محسن سلطانی نماینده بکوجا در استان مازندران و ابوالحسن ولی پور نماینده بکوجا در شهرستان ساری مرکز استان مازندران به صورت ویدیویی برگزار شد. 


  
سید علی لطفی زاده

محسن سلطانی

شجاع ولی تبار

سید علی لطفی زاده
محسن سلطانی
الوالحسن ولی پور


براساس این گزارش، در ابتدای این جلسه مهندس لطفی زاده اشاره ای به جلسه برگزار شده با مجموعه دیرین دیرین و منابع مالی مورد نیاز برای تولید انبوه انیمیشن های فرهنگی- اقتصادی داشت و خواستار استفاده بیشتر از نقطه نظرات اقتصادی و درآمدزای مهندس ولی پور شد.

مهندس ابوالحسن ولی پور نماینده بکوجا در شهرستان ساری نیز با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم و به ویژه کشاورزان، به افزایش قیمت واحدهای مسکونی در این شهرستان در یک هفته اخیر به دلیل خارج شدن سرمایه های مردم از بازار سرمایه و ورود این منابع به بازار مسکن خبر داد.

ولی پور سرمایه گذاری برای تولید مسکن در بافت فرسوده را یکی از راه های مناسب تولید مسکن دانست و پیشنهاد نمود تا بکوجا در این حوزه نیز ورود نماید.

مهندس لطفی زاده با اشاره به سوابق کشور در نوسازی بافت های فرسوده و بیان مثال هایی از کشور ترکیه و برزیل، به مهندس ولی پور پیشنهاد نمود تا ضمن مذاکره و استفاده از تجربیات آقای مهندس رسولی مدیرکل اسبق مسکن و شهرسازی استان مازندران، بررسی لازم را جهت حضور فعال در این بخش به عمل آورند. لطفی زاده با اشاره به استقبال وزارت راه و شهرسازی از ورود بخش خصوصی به این بخش، مشکلات پیش روی این کار را تشریح و آمادگی خود جهت معرفی آقای مهندس ولی پور جهت ایجاد تحول در نوسازی بافت های فرسوده به وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری اعلام نمود و مقرر شد تا تصمیم گیری نهایی در این رابطه در جلسه بعد صورت پذیرد.

مهندس سلطانی نماینده بکوجا در استان مازندران نیز با اشاره به سوایق و توانمندی های آقای مهندس ولی پور در حوزه ساختمان، به تمرکز فعلی بکوجا بر مسئله شبکه سازی اشاره نمود و از مهندس ولی پور خواست تا تمرکز خود را بر این موضوع معطوف نماید.



مزرعه گل محمدی



در ادامه جلسه، مهندس ابوالحسن ولی پور به ظرفیت ایجاد کارخانه صنایع تبدیلی به منظور فرآوری محصولات کشاورزی در استان به ویژه در بخش دودانگه از توابع شهرستان ساری اشاره نمود و ایجاد چنین کارخانه هایی را کمک بسیار مهمی به کشاورزان دانست.

ولی پور نبود اینگونه کارخانجات در استان را موجب دورریز بسیاری از محصولات کشاورزی دانست و خواستار کمک بکوجا برای تشویق سرمایه گذاران به احداث یک نمونه از این کارخانجات در بخش دودانگه ساری شد.

نماینده بکوجا در شهرستان ساری، آمادگی خود برای همراهی نمایندگان بکوجا جهت ارزیابی اقتصادی ساخت چنین کارخانه ای را اعلام و خاطرنشان ساخت که این کارخانه بایستی تنوع لازم برای فرآوری انواع محصولات کشاورزی را داشته باشد به طوری که در فصل برداشت گل محمدی امکان تولید گلاب، در فصل برداشت گوجه فرنگی امکان تولید رب، در فصل برداشت مرکبات امکان تولید انواع آب میوه و نکتار را داشته باشد.

براساس همین گزارش، لطفی زاده موسس بکوجا با استقبال از پیشنهاد آقای مهندس ولی پور، اظهار امیدواری نمود تا بتواند یک گروه سرمایه گذار را برای ورورد به این پروژه تشویق و معرفی نماید.

در ادامه جلسه، آقای مهندس سلطانی جویای اقدامات انجام شده در رابطه با شبکه سازی در شهرستان ساری شد و آقای مهندس ولی پور پیشنهاد نمود تا نماینده روستای زادگاه خود به نام زرویجان را تا هفته آینده معرفی و اقدامات مورد نظر بکوجا را در این روستا به صورت پایلوت به انجام رساند. وی گفت که این روستا حدود 300 هکتار برنج زار و حدود 100 هکتار باغ مرکبات دارد.



شهرستان ساری استان مازندران به تفکیک روستا و بخش



مهندس ولی پور اشاره ای نیز به جلسه حضوری مورخ  99/02/13 که مصادف با ماه مبارک رمضان بود داشت و از آمادگی برادرشان که مسئول اداره آمار و انفورماتیک سازمان جهاد کشاورزی استان می باشند برای همکاری در ارائه اطلاعات مورد نیاز بکوجا خبر داد.


-اخبار مرتبط:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *