پنجشنبه-4آذر1400-هفدهمین جلسه هماهنگی نمایندگان بکوجا در استان گلستان.

به نام خدا

هفدهمین جلسه هماهنگی نمایندگان بکوجا در استان گلستان

پنجشنبه 1400/09/04

 

روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از برگزاری هفدهمین جلسه هماهنگی میان نمایندگان بکوجا در استان گلستان خبر داد.

براساس این گزارش در این جلسه که به صورت تصویری و از ساعت 22:00 روز چها شنبه 1400/09/03 و با حضور افراد زیر برگزار شد:

  1. سید علی لطفی زاده موسس بکوجا
  2. عیدمحمد فاروقی نماینده بکوجا در استان گلستان
  3. محمد حیدری نماینده بکوجا در شهرستان بندرگز
  4. سید فضل الله میرفندرسکی نماینده بکوجا در شهرستان آزادشهر
  5. غلامعلی نورا نماینده بکوجا در شهرستان گنبدکاووس
  6. محمد سبزه نماینده بکوجا در شهرستان گرگان و مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی استان گلستان
  7. آیناز سیدزاده گوکلانی نماینده بکوجا در شهرستان بندر ترکمن

 

همچنین نمایندگان زیر به دلایل مختلف موفق به حضور در این جلسه نشدند:

  1. قاسم خدری نماینده بکوجا در شهرستان کردکوی
  2. احمد حاجیلری نماینده بکوجا در شهرستان مینودشت
  3. حاجی آبادی نماینده بکوجا در شهرستان علی آباد کتول



موسس بکوجا- سیدعلی لطفی زاده
محسن سلطانیعید محمد فاروقیمحمدحیدری
سید علی لطفی زادهمحسن سلطانیعیدمحمد فاروقیمحمد حیدری
 

سیدفضل الله میرفندرسکی
غلامعلی نورامحمد سبزهآیناز سیدزاده گوکلانی
سیدفضل الله میرفندرسکی
غلامعلی نورامحمد سبزهآیناز سیدزاده گوکلانی 


معرفی کلزاکاران، پنبه کاران و دامداران پیشرو و نیز کارشناسان و پژوهشگران و مسئولین و نهادهای مردمی برای تولید برنامه های تلوزیونی ترویجی در سیمای گلستان

 در ابتدای این جلسه مهندس فاروقی نماینده بکوجا در استان گلستان ضمن تسلیت به خانم مهندس گوگلانی بابت درگذشت عموی همسر ایشان به جلسات برگزارشده در هفته گذشته در سطح استان و با حضور مهندس لطفی زاده موسس بکوجا اشاره نمود و از نمایندگان بکوجا در شهرستان های استان خواست تا افراد مورد نظر خود برای حضور در تولید برنامه های توافق شده با سیمای مرکز گلستان اعم از کلزاکاران، پنبه کاران و دامداران نمونه و کارشناسان و پژوهشگران و مسئولین و نهادهای مردمی اعم از بسیج، هلال احمر، تعاونی ها، آستان قدس را که برای حضور در این برنامه ها که ماهیت ترویجی دارد در اولین فرصت معرفی نمایند.

در ادامه جلسه مهندس فاروقی به دستور این جلسه مبنی بر ارائه گزارش از سطح زیر کشت کلزا در شهرستان ها در سال زراعی جدید و نیز معرفی روستای نمونه هر شهرستان برای اجرای آزمایشی اهداف بکوجا اشاره نمود و از نمایندگان بکوجا در شهرستان ها خواست تا گزارشات خود را ارائه نمایند.


معرفی روستای لیوان غربی در شهرستان بندرگز به عنوان روستای پایلوت و معرفی آقای عسگری به عنوان نماینده بکوجا در این روستا توسط آقای حیدری

آقای حیدری با اشاره به افزایش قابل توجه سطح زیر کشت کلزا در شهرستان بندرگز، روستای لیوان غربی در دهستان لیوان را به عنوان روستای پایلوت برای اجرای برنامه های بکوجا در این شهرستان معرفی نمود و آقای عسگری را نیز به عنوان نماینده بکوجا در این روستا معرفی کرد.

 

معرفی روستای سیجوال در شهرستان بندر ترکمن به عنوان روستای پایلوت توسط خانم مهندس گوگلانی

در ادامه این جلسه خانم مهندس گوگلانی نماینده بکوجا در شهرستان بندرترکمن با اشاره به پیشرفت خوب کشت کلزا در این استان به انعقاد قرارداد برای کشت 120 هکتار کلزا در این شهرستان اشاره نمود و از احتمال افزایش آن خبر داد. وی همچنین از عدم پرداخت خسارت خشکسالی توسط بیمه ها به عنوان نقطه نگرانی کشاورزان یاد کرد و گفت: با توجه به اینکه وضعیت بارش ها در این شهرستان معمولا خوب می باشد، افزایش زیاد هزینه بیمه خشکسالی در سال جاری سبب بی رغبتی کشاورزان به بیمه مزرعه خود گردیده و در مقابل دفاتر خدمات جهاد نیز از ارائه کود نسیه به کشاورزان فاقد قرارداد بیمه خشکسالی خودداری می نمایند که لازم است این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد و اگر هم قرار است الزامی به ارائه بیمه نامه برای دریافت کود نسیه وجود داشته باشد، بیمه نامه آتش سوزی ملاک عمل قرار گیرد.

مهندس گوگلانی در این جلسه روستای سیجوال را به عنوان روستای پایلوت در شهرستان بندر ترکمن معرفی نمود و گفت که در این روستا در سال زراعی جاری حدود 16 هکتار  از اراضی کشاورزی به زیر کشت کلزا رفته است.


معرفی روستای نصرآباد در شهرستان گرگان به عنوان روستای پایلوت توسط دکتر سبزه

دکتر محمد سبزه نماینده بکوجا در شهرستان گرگان نیز در این جلسه از انعقاد قرارداد 4100 هکتار کشت کلزا در این شهرستان خبر داد که 3800 هکتار آن تاکنون اجرایی شده و 3300 هکتار نیز از سبزی مناسب برخوردار شده است و 3200 هکتار از این اراضی به صورت مکانیزه کشت شده اند.

دکتر سبزه گفت: این میزان از کشت توسط 1700 کشاورز انجام و تقریبا 50% از پیش بینی انجام شده برای کشت کلزا در شهرستان را پوشش می دهد و علت آن هم تمایل کشاورزان به کشت گندم به دلیل قیمت بالای خرید تضمینی آن بوده است. وی افزود: بایستی کشاورزان را بسته به سطح زیرکشت آنان به سه دسته خرده مالکین، اراضی کمتر از 5 هکتار و اراضی بالاتر از 5 هکتار دسته بندی نمود و آموزش های تلوزیونی را متناسب با گروه هدف تهیه و ارائه نمود.

 

سید علی لطفی زاده-عیدمحمد فاروقی -محمد حیدری-غلامعلی نورا- محمد سبزه- آیناز سیدزاده گوکلانی-


معرفی روستای نوده در شهرستان آزادشهر به عنوان روستای پایلوت و خانم قره‌داغی به عنوان نماینده بکوجا در این روستا

سید فضل الله میرفندرسکی نماینده بکوجا در شهرستان آزادشهر نیز به کاهش سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان به دلیل عدم بازدهی مناسب بذرهای توزیعی اشاره نمود و گفت: 1300 هکتار قرارداد کشت کلزا در شهرستان منعقد گردیده که 1000 هکتار آن اجرایی و تمامی آن سبز شده است. وی افزود: 150 کشاورز این اراضی را به صورت کاملا مکانیزه زیر کشت برده اند.

مهندس میرفندرسکی روستای نوده را به عنوان پایلوت اجرای برنامه های بکوجا در شهرستان آزادشهر معرفی و خانم مهندس مینا قره داغی را نیز به عنوان نماینده بکوجا در این روستا معرفی کرد.

 

معرفی یکی از سه روستای آق آباد ، قوی لی و حاجی قوشان در شهرستان گنبد به عنوان روستای پایلوت توسط مهندس نورا

مهندس غلامعلی نورا نماینده بکوجا در شهرستان گنبد نیز از کاهش قابل توجه سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان سخن گفت و با اشاره به اینکه از 9000 هکتار انعقاد قرارداد کشت تنها 3400 هکتار تاکنون مورد کشت قرار گرفته است، کمبود بارندگی در شمال شهرستان و سرمای زودرس را عامل نگرانی کشاورزان برای کشت کلزا عنوان نمود و در عین حال از کشت 75 هکتار گلرنگ و 60 هکتار کاملیا در این شهرستان سخن گفت و پیش بینی نمود که 11 هکتار هم به سطح زیر کشت گلرنگ اضافه شود.

نماینده بکوجا در شهرستان گنبد یکی از 3روستای آق آباد، قوی لی و حاجی قوشان را به عنوان روستای پایلوت برای اجرای برنامه های بکوجا در این شهرستان معرفی کرد.

  اخبار مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *