دوشنبه-بیست و ششم خردادماه 1399-خانه پیش ساخته و شهرک خودکفا- مسکن استیجاری


به نام خدا

همکار بکوجا- آقای مهندس سید امیرعباس هاشمی سهی 1- جلسه حضوری بررسی آخرین وضعیت طرح "خانه پیش ساخته و شهرک خودکفا" با حضور جنابان آقایان مهندس هاشمی، دکتر احمدی، متقی پور و سرکار خانم مهندس احمدی از ساعت 10:00 روز یکشنبه مورخ 1399/03/25 برگزار شد که خلاصه مطالب مطرح شده به شرح زیر است:
1-1) در ابتدای جلسه گزارشی از برنامه ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در طی شش سال در سطح کشور مطرح و ساخت حدود 400هزار واحد توسط بخش خصوصی بدون حمایت دولت، ساخت 400هزار واحد با حمایت و اعطاء تسهیلات ساخت و زمین رایگان توسط دولت، ساخت 150 تا 200هزار واحد استیجاری با حمایت دولت از طریق اعظاء زمین رایگان و تسهیلات ساخت و نیز حمایت شهرداری ها و نهایتا ساخت تعدادی واحد مسکونی در قالب خانه پیش ساخته و شهرک خودکفا در مناطقی که دسترسی به تاسیسات زیربنایی دشوار و یا غیرممکن می باشد (از جمله در مناطق مرزی) مطرح گردید.
1-2) جناب آقای دکتر احمدی موضوع مشارکت در تامین منابع مالی برای ساخت واحدهای مسکونی استیجاری در سطح شهرها را نیز مطرح نمودند که مقرر شد تا به الگوهای تامین مالی پروژه های استیجاری اضافه گردد.
همکارافتخاری بکوجا - آقای علی متقی پور 1-3) مقرر شد تا اطلاعات تجهیزات مربوط به خودکفایی خانه ها و شهرک های مورد نظر برای جانمایی در واحد نمونه حداکثر تا روز سه شنبه مورخ 1399/03/27 در اختیار شرکت های سازنده داوطلب برای نمونه سازی قرار گیرد.
1-4) مقرر شد تا نواقص اطلاعات ارسالی از سوی جناب آقای فراتی زاده توسط جناب آقای متقی پور برطرف گردد.
1-5) مقرر شد تا با موضوع ارائه جزئیات اجرایی ساخت پنجره بازشو از آیروژل جهت ایزولاسیون حرارتی پنجره ها توسط آقای مهندس هاشمی از آقای سیف الله زاده پیگیری و در اختیار شرکت های داوطلب نمونه سازی ساختمان پیش ساخته قرار گیرد.
همکار افتخاری بکوجا - آقای عارف سعید پناه 1-6) مقرر شد تا اطلاعات دریافتی از سازمان هواشناسی درخصوص ویژگی های اقلیمی ایران در اختیار جناب آقای عارف پناه و سرکار خانم مهندس احمدی قرار گیرد تا در بخش پهنه بندی مورد استفاده قرار گیرد.
1-7) با توجه به توضیحات مبسوط و ارزشمند جناب آقای دکتر احمدی در ارتباط با مشکلات سازه ای در ساختمان‌های با سیستم LSF، مقرر شد تا از این نوع سازه صرفا برای ساختمان های حداکثر 2طبقه استفاده گردد.
1-8) استفاده از سیستم 3D Panel برای ساخت ساختمان های پیش ساخته یک طبقه نیز از سوی جناب آقای دکتر احمدی توصیه گردید.
1-9) با توجه به هماهنگی های انجام شده برای ساخت یک واحد نمونه از خانه خودکفا در یکی از شهرهای جدید اطراف تهران، مقرر شد تا جناب آقای مهندس هاشمی پیگیری لازم را جهت اجرای این واحد تا موعد مقرر (1399/04/27) به عمل آورند.
1-10) با توجه به اینکه تامین تجهیزات خودکفایی شامل دستگاه تولید آب از رطوبت هوا، دستگاه های تصفیه آب و فاضلاب، سیستم تامین انرژی (پنل های خورشیدی و یا توربین های بادی) و سامانه زباله سوز در ساختمان نمونه ضروری می باشد، لذا مقرر شد تا جناب آقای مهندس هاشمی مذاکرات لازم را با تولیدکنندگان این تجهیزات به منظور نصب یک نمونه در خانه خودکفا بدون دریافت وجه به عمل آورند.


همکار افتخاری بکوجا- آقای حسام خادم صداقت 2- جلسه بررسی آخرین وضعیت "مطالعات دارویی" با حضور جناب آقای حسام خادم صداقت از ساعت 15:00 روز یکشنبه مورخ 1399/03/25 برگزار و مطالب زیر مطرح گردید.:
2-1) جدول برآورد مقدار مواد طبیعی و سطح زیر کشت موردنیاز جهت تولید مواد اولیه مواد موثره داروهای مصرفی کشور (براساس آمار سال 1396) که در آن برآورد مصرف گیاه زوفا درج گردیده بود ارائه گردید.
2-2) با توجه به ثبت تمامی داروهای مصرفی کشور در سال 1396 در این جدول، مقرر شد تا برآورد مصرف سایر گیاهان نیز تا جلسه بعدی به جدول اضافه و نتایج ارائه گردد.

جدول برآورد مصرف و سطح زیر کشت زوفا برای تامین نیازهای دارویی در ایران



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *