شنبه-3مهر1400-استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد استان مازندران برای استعدادسنجی.

به نام خدا

استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد استان مازندران برای استعدادسنجی

یکشنبه 1400/07/04

روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از ملاقات سید علی لطفی زاده موسس بکوجا، محسن سلطانی نماینده بکوجا در استان مازندران، صدیقه خیرخواهان مسئول استعدادسنجی بکوجا در استان مازندران و حشمت الله سبطی نماینده بکوجا در شهرستان بابل با محمد صالحی دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد استان مازندران و مجتبی اسفندیاری معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد واحد ساری و مسئول بسیج اساتید این دانشگاه از ساعت 11:00 روز دوشنبه 1400/06/29 خبر داد.

به موجب این گزارش، این دیدار پیرو ملاقات هفته پیش موسس بکوجا با رییس دانشگاه آزاد سلامی استان مازندران و توافق برای همکاری در استعدادسنجی مردم استان صورت گرفت.

سیدعلی لطفی زاده- محسن سلطانی-سید حشمت الله سبطی- محمدصالحی- مجتبی اسفندیاری- صدیقه خیرخواهان

در این دیدار مهندس لطفی زاده به چگونگی احساس ضرورت برای ورود به موضوع استعدادسنجی پرداخت و گفت: اگرچه هدف اصلی بکوجا بهبود وضعیت اقتصادی کشور از طریق افزایش بهره وری و با استفاده از دانش و فناوری می باشد، لیکن در فرایند تولید، نقش نیروی انسانی بسیار تعیین کننده است و نیروهایی که از کارایی بالایی برخوردار نیستند، موجب عدم تحقق بهره وری حداکثر می گردند.

لطفی زاده گفت: بررسی ها نشان می دهد که اگر نیروی کار از کار خود رضایت نداشته باشد و یا رشته تحصیلی او منطبق با علاقمندی و استعدادهایش نباشد و یا در زندگی خانوادگی دچار مشکل باشد، در این صورت از بهره وری مناسب در محل کار برخوردار نخواهد بود.

موسس بکوجا، مدرسه و دانشگاه را محل مناسب دسترسی به آینده سازان کشور دانست و گفت: چنانچه روش تصمیم گیری درست و مشاوره در این رابطه را از مدرسه و دانشگاه شروع نماییم، مردم کشور را در مسیر انتخاب درست در مهمترین تصمیمات زندگی شامل تحصیل، اشتغال و ازدواج کمک نموده ایم و از خسارات مادی و معنوی فراوانی پیشگیری نموده ایم.

سید علی لطفی زاده افزود: درخواست مشخص ما از دانشگاه، همکاری در زمینه استعدادسنجی دانشجویان و ارائه شناخت مناسب از توانمندی ها و علایق ایشان به خودشان از یک طرف و استفاده از ظرفیت اساتید و متخصصین در رشته های روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی برای ارائه خدمات مشاوره به سایر مردم کشور اعم از دانش آموزان و دانشجویان و دیگران می باشد.

در ادامه این جلسه، دکتر صالحی با اشاره به جلسه هفته گذشته با ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و مروری بر مطالب مطرح شده در آن جلسه، از آقای دکتر اسفندیاری معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ساری و مسئول بسیج اساتید این دانشگاه خواست تا ضمن بیان دیدگاه های خود، هماهنگی های لازم را در این ارتباط با خانم دکتر کلثوم اکبرنتاج بیشه مسئول امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی ساری به عمل آورند.

سیدعلی لطفی زاده- محسن سلطانی-سید حشمت الله سبطی- محمدصالحی- مجتبی اسفندیاری- صدیقه خیرخواهان

دکتر مجتبی اسفندیاری نیز ضمن اظهار خوشحالی از آشنایی با مسئولین بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) و اهداف و برنامه های این سازمان مردم نهاد، از آغاز استعدادیابی از دانشجویان ورودی جدید از بعد ذاتی و حرفه ای از حدود 6 ماه قبل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری خبر داد و از برگزاری جشنواره ملی صنایع خلاق برای دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه در آینده نزدیک سخن گفت.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری به فعالیت های مرکز مشاوره امین با مدیریت خانم دکتر کلثوم اکبر نتاج بیشه که دارای لیسانس پرستاری و فوق لیسانس و دکتری در رشته روانشناسی می باشد اشاره نمود و گفت: این مرکز با اولویت ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه و در ادامه تاثیر بر زیست بوم شهر در حال فعالیت می باشد و در دوران کرونا بالغ بر 20 کارگاه روان درمانی در شهر با اولویت خانواده های شهر ساری برگزار و به تدریج در حال گسترش به شهرستان های دیگر استان است.

دکتر اسفندیاری با استقبال از برنامه استعدادسنجی بکوجا در استان مازندران گفت: هماهنگی لازم را با خانم دکتر اکبرنتاج بیشه انجام می دهد تا ارتباط ایشان با خانم خیرخواهان مسئول استعدادسنجی بکوجا در استان مازندران برقرار و زمینه های همکاری شناسایی و عملیاتی شود.

-اخبار مرتبط:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *