دوشنبه-27مرداد1399-شبکه ملی-مردمی بکوجا- استان همدان- شهرستان کبودرآهنگ

به نام خدا

شبکه ملی-مردمی بکوجا- استان همدان- شهرستان کبودرآهنگ

استقبال نماینده بکوجا در کبودرآهنگ از فروش اینترنتی محصولات کشاورزان شهرستان

روابط عمومی و امور بین الملل بکوجا (بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی) از جلسه ویدیویی سیدعلی لطفی زاده موسس بکوجا با مهندس عقیل قدیم مسئول شبکه سازی بکوجا و شعبان محمدی نماینده بکوجا در استان همدان و عزیزی نماینده بکوجا در شهرستان کبودرآهنگ از ساعت 21:30 روز یکشنبه مورخ 1399/05/26 خبر داد.

براساس این گزارش، لطفی زاده ضمن اظهار خوشحالی از آشنایی با طلبه جهادگر، آقای عزیزی، از تلاش ها و زحمات انجام شده برای شکل گیری شبکه ملی-مردمی بکوجا در استان همدان تشکر کرد. وی برضرورت تسریع در معرفی نمایندگان بکوجا بویژه در بخش های و دهستان ها و روستاهای تابعه شهرستان کبودرآهنگ تاکید کرد.

لطفی زاده با بیان راه اندازی سامانه فروشگاه اینترنتی بکوجا که با هدف حمایت از تولیدکنندگان و بویژه تولید محصولات توسط روستائیان در قالب محصولات کشاورزی و یا مشاغل خانگی و یا صنایع دستی اشاره کرد و اظهار امیدواری نمود تا این حرکت بتواند در بهبود معیشت و اقتصاد خانوارهای روستایی موثر باشد.

مهندس لطفی زاده از پیش بینی صفحه ای در سایت بکوجا برای معرفی ظرفیت های گردشگری روستاهای کشور خبر داد و از آقای عزیزی خواست تا برای چند روستای نمونه که ظرفیت گردشگری مناسبی دارند، هر چه سریعتر اطلاعات و تصاویر را ارسال نمایند.

لطفی زاده اطلاعات مورد نظر را در شش دسته کلیه به شرح زیر عنوان نمود:

1- جاذبه های طبیعی در روستا
2- جاذبه های تاریخی و فرهنگی در روستا
3- جاذبه های ویژه در روستا اعم از ویژگی خاصی در مردم (مثلا غیر سیگاری بودن همه مردم) یا وجود خصوصیتی در روستا مثلا وجود پر بازده ترین زمین کشت سیب زمینی یا وجود قدیمی ترین باغ شهرستان و امثال آن
4- محصولات تولیدی در فالب مشاغل خانگی شامل نوع و تصویر محصول و نام و شماره تماس تولیدکننده
5- محصولات تولیدی در قالب صنایع دستی شامل نوع و تصویر محصول و نام و شماره تماس تولیدکننده
6- امکانات اقامتی و پذیرایی سنتی در روستا شامل عکس و امکانات و نام و تلفن متصدی

عقیل قدیم - سیدعلی لطفی زاده-عزیزی- شعبان محمدی

آقای عزیزی نیز ضمن استقبال از اهداف و برنامه های بکوجا بویژه در حوزه ایجاد بازار برای محصولات تولیدی روستائیان و نیز تلاش برای رونق گردشگری روستایی و معرفی ظرفیت های بالقوه روستاها، به فعالیت های خود در حوزه کشاورزی علاوه بر کارهای طلبگی اشاره نمود. وی گفت که چند سالی است که در مزرعه پدری اقدام به کشت موسیر می نماید و با موضوع کشاورزی و مشکلات کشاورزان کاملا آشنا می باشد.

عزیزی به نبود برنامه در تولید محصولات کشاورزی و زیانی که به کشاورز از این محل وارد می شود اشاره نمود و از نبود خریدار مناسب برای سیر تولیدی در این منطقه در سال جاری خبر داد و از لطفی زاده خواست تا اگر می تواند در زمینه فروش محصولات روستاییان کمک فوری نماید.

آقای شعبان محمدی نیز با اشاره به محدود بودن فصل برداشت و ضرورت تعیین تکلیف هرچه سریعتر این موضوع، خواستار ورود هرچه سریعتر بکوجا برای غرضه محصولات تولیدی کشاورزان این منطقه شد و مقرر شد تا آقای مهندس مینایی مدیر اجرایی بازار بکوجا ظرف روز آتی نسبت به هماهنگی با ایشان اقدام نمایند.

آقای عزیزی با اشاره به روابط خود با بخش ها و دهستان ها و روستاهای شهرستان کبودرآهنگ، اظهار امیدواری نمود تا در اولین فرصت نسبت به معرفی نمایندگان بکوجا در این شهرستان اقدام نماید.

در خاتمه مقرر شد تا با محوریت آقای مهندس عقیل قدیم، هماهنگی لازم بین مدیر اجرایی بازار بکوجا و آقای عزیزی نماینده بکوجا در شهرستا کبودرآهنگ جهت عرضه محصولات تولیدی کشاورزان در فروشگاه اینترنتی بکوجا صورت پذیرد. همچنین مقرر شد تا سرکار خانم مهندس لاله، پیگیری لازم جهت دریافت اطلاعات مربوط به جاذبه های گردشگری در روستاهای نمونه شهرستان کبودرآهنگ را از آقای عزیزی به عمل آورند و آقای عزیزی نیز ظرف یک هفته نسبت به معرفی نمایندگان بکوجا در سه بخش تابعه این شهرستان اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که شهرستان کبودرآهنگ دارای 3 بخش و 9 دهستان و 122 روستا می باشد.

 -اخبار مرتبط:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *