پنجشنبه-نهم مردادماه1399-ترویج گردشگری

به نام خدا

ترویج گردشگری

همکار افتخاری بکوجا- دکتر فاطمه فکری


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بکوجا، هفتمین جلسه ترویج گردشگری با محوریت گردشگری روستایی از ساعت ١٧:٣٠ روز چهارشنبه مورخ 1399/05/08 و با حضور خانم فاطمه فکری و آقای سعید عسگری در دفتر بکوجا برگزار شد. براساس این گزارش، تمرکز بر گردشگری روستایی و معرفی ظرفیت های گردشگری روستاها به منظور بهبود وضعیت معیشت و درآمد روستائیان مورد تاکید قرار گرفت.

همچنین نمونه معرفی ظرفیت های گردشگری روستایی که از سوی خانم فرشته لاله و از روستای انجدان استان مرکزی تهیه شده بود مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا همین فرمت برای ٦ سرفصل زیر درخصوص سایر روستاها نیز استفاده گردد. سرفصل های مورد نظر عبارتند از:

١- جاذبه های طبیعی

٢- جاذبه های تاریخی و فرهنگی

٣- جاذبه های ویژه

٤- ظرفیت اقامت شبانه و پذیرایی

٥- محصولات تولیدی مشاغل خانگی

٦- صنایع دستی

براساس این گزارش، ارتباط ویدیویی با آقای محسن سلطانی نماینده بکوجا در استان مازندران نیز برقرار و ضمن معارفه اعضای گروه ترویج گردشگری با ایشان، تهیه ظرفیت های روستاهای استان از ایشان درخواست شد. همچنین با تاکید بر ارائه مشخصات فردی و شماره تماس افرادی که در روستاها خدمات اقامتی و پذیرایی ارائه و یا محصولات تولیدی مشاغل خانگی عرضه و یا صنایع دستی تولید می نمایند بر روی سایت درج تا امکان ارتباط مردم با ایشان فراهم گردد. تهیه عکس ها و کلیپ های کوتاه از این خدمات و جاذبه های هر روستا نیز از دیگر نکات مطرح شده در جلسه بود و مقرر شد تا به منظور ایجاد جذابیت بیشتر و در عین حال انعکاس سادگی و خلوص روستاییان این عکس و فیلم ها به واقعی ترین حالت ممکن تهیه و منتشر گردد.

در این جلسه مطالب ارسالی از سوی آقای محمد تاروردی زاده نماینده بکوجا در استان گیلان در ارتباط با جاذبه های گردشگری روستای دارستان از توابع شهرستان رودبار نیز مورد بررسی قرار گرفت و ضمن تقدیر از زحمات ایشان مقرر شد تا این مطالب بر روی سایت بکوجا بارگذاری و برای سایر روستاها نیز گزارشات مشابه به مرور تهیه شود.

ارائه فایل های سه مقاله زیر توسط خانم فاطمه فکری
  1. اثرات سرریز گردشگری بر رشد و توسعه صنعت گردشگری در استانهای مجاور
  2. وضعیت گردشگری در ایران
  3. سیاست های گردشگری جهت احیای صنعت گردشگری در دوران کرونا و پسا کرونا

 از دیگر نتایج برگزاری این جلسه بود و مقرر شد تا پس از بررسی و عندالزوم اعمال تغییرات مورد نیاز در سایت بکوجا بارگذاری گردند.

در خاتمه مقرر شد تا موضوعات مطرح شده در جلسه مورخ 1399/04/18  برای جلسه بعد ارائه گردد.

-اخبار مرتبط:

 -مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *