یکشنبه-30آبان 1400-استفاده از ظرفیت صدا و سیمای مرکز گلستان برای تحقق اهداف بکوجا.

به نام خدا

استفاده از ظرفیت صدا و سیمای مرکز گلستان برای تحقق اهداف بکوجا

یکشنبه 1400/08/30

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مردم نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از اولین دیدار مسئولین بکوجا با مدیرکل صدا و سیمای مرکز گلستان خبر داد.

به موجب این گزارش در این دیدار که از ساعت 11:30 روز چهارشنبه 1400/08/26 و در محل دفتر مدیرکل صدا و سیمای مرکز گلستان در شهر گرگان و با حضور افراد زیر برگزار شد، طرفین درخصوص همکاری های مشترک در تولید برنامه ها و جهت گیری محتوای برنامه های جاری صدا و سیمای مرکز گلستان در راستای اهداف اقتصادی و اجتماعی و با رویکرد اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم انقلاب تفاهم نمودند.

  1. سید علی لطفی زاده موسس بکوجا
  2. محمد منتظرحجت مدیرکل صدا و سیمای مرکز گلستان
  3. عیدمحمد فاروقی نماینده بکوجا در استان گلستان
  4. محمد حیدری نماینده بکوجا در شهرستان بندرگز
  5. حمید اصغری همکار بکوجا در شهرستان رامیان

سید علی لطفی زاده- محمد منتظرحجت-عیدمحمد فاروقی -


در ابتدای این دیدار مهندس لطفی زاده موسس بکوجا ضمن اظهار خوشوقتی از آشنایی و دیدار با دکتر منتظرحجت، به بیان اهداف و برنامه های بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) پرداخت و گفت: بکوجا با هدف بهبود در وضعیت اقتصادی کشور از طریق افزایش تولید ناخالص داخلی تاسیس گردیده و در گام اول تلاش می کند تا با وارد نمودن دانش و فناوری موجود در کشور به عرصه تولید، موجبات افزایش کمی و کیفی تولیدات داخلی را فراهم نماید.

لطفی زاده افزود: اولویت فعالیت های بکوجا در بخش کشاورزی تحقق خودکفایی پایدار در تولید گندم، برنج، دانه های روغنی، خوراک دام و طیور، پنبه و گوشت گوسفندی و در بخش صنعت افزایش تولید در منسوجات و پوشاک، مسکن، لوازم خانگی، خودرو، دارو و صنایع مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد.

موسس بکوجا رویکرد این سازمان مردم نهاد برای تحقق اهداف خود را ایجاد دو شبکه مردمی با عناوین شبکه ملی-مردمی بکوجا و شبکه نخبگان بکوجا عنوان نمود که شبکه اول متناظر با تقسیمات کشوری اقدام به انتخاب نمایندگانی داوطلب از آحاد مردم برای ترویج فرهنگ استفاده از دانش و فناوری در تولید می نماید و شبکه دوم اقدام به انتقال دانش و فناوری از موسسات تحقیقاتی و دانشگاه ها و افراد صاحب نظر به تولیدکنندگان می نماید.

لطفی زاده گفت: فعالیت بکوجا در استان گلستان از تیرماه سال جاری آغاز و مهمترین اهداف این سازمان در این استان، تحقق خودکفایی در تولید دانه های روغنی، افزایش تولید پنبه و بهبود بهره وری در تولید دام سبک می باشد. وی افزود: بکوجا تلاش می نماید تا با ایفای نقش نخ تسبیح، ظرفیت های ارزشمند موجود در کشور را به یکدیگر متصل و با ایجاد فضای همدلی و صمیمیت و هم افزایی در میان دستگاه ها و نهادهای مختلفی که در اقتصاد کشور ایفای نقش می نمایند، هدف خود مبنی بر افزایش تولید ناخالص داخلی را با کمترین هزینه رقم بزند.



سید علی لطفی زاده- محمد منتظرحجت -عیدمحمد فاروقی - محمد حیدری- حمید اصغری



سید علی لطفی زاده به فعالیت استعدادسنجی بکوجا برای کمک به اتخاذ سه تصمیم مهم زندگی اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا با استفاده از آزمون های استاندارد جهانی و کمک مشاورین موجود در کشور، زمینه لازم برای انتخاب صحیح رشته تحصیلی، شغل و همسر را برای جوانان کشور فراهم آوریم تا در آینده علاوه بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی، شاهد بازدهی حداکثری نیروی کار در کشورمان باشیم.

مهندس لطفی زاده  با اشاره به دیدار مورخ 1400/08/23 خود با آقای دکتر رحمتی معاون امور استان های رسانه ملی و رییس بسیج این سازمان، از تفاهمات انجام شده با ایشان برای جهت دهی به محتوای تولید برنامه های صدا و  سیمای مرکز گلستان به منظور بسترسازی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم انقلاب سخن گفت و از دکتر منتظر حجت خواست تا فرصت لازم برای تحقق این موضوع در برنامه های خبری، گفتگو محور، مستند، فیلم و سریال و برنامه های زنده و ضبط شده حوزه اجتماعی فراهم نماید و در عین حال در جلسات منظم فصلی، درخصوص رئوس برنامه های موردنظر برای تولید به تناسب مقتضیات استان اقدام نماید.

در ادامه این دیدار دکتر محمد منتظر حجت مدیرکل صدا و سیمای مرکز گلستان نیز با خوش آمدگویی و خیر مقدم به مهندس لطفی زاده و هیات همراه، از آغاز فعالیتهای بکوجا در استان گلستان استقبال کرد و گفت: استان گلستان ظرفیت تامین کل نیاز آبزیان کشور و ظرفیت فراوانی برای کشت گلخانه ای دارد، لیکن از این ظرفیت استفاده مناسبی نمی شود.



سید علی لطفی زاده- محمد منتظرحجت مدیرکل صدا و سیمای مرکز گلستان -عیدمحمد فاروقی - محمد حیدری- حمید اصغری



دکتر منتظر حجت گفت: خرده مالکی و اجرای قانون ارث موجب شده که کشاورزی در ایران از بهره وری مناسب برخوردار نباشد و لازم است در این رابطه مسئولین کشور اقدامی جدی به عمل آورند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گلستان افزود: برای سه ماه آینده موضوع برنامه های صبحگاهی را ترویج فرهنگ کار و تلاش قرار داده ایم و معتقدیم که بایستی نهضت مطالبه گری را  راه بیاندازیم.

منتظر حجت در پایان سخنان خود بار دیگر آمادگی خود برای ملحوظ نمودن محتوای مورد نظر بکوجا در برنامه ها و هدایت برنامه های خبری، اجتماعی و گفتگو محور این مرکز در این راستا و نیز تولید برنامه های مستند و فیلم و سریالی که بتواند در تحقق اهداف بکوجا موثر واقع شود اعلام کرد و از مسئولین بکوجا خواست تا همانطوریکه در توضیحاتشان اشاره نمودند، در ارائه پیشنهادات به صدا و سیمای مرکز گلستان نظر مثبت دستگاه های ذیربط بویژه سازمان جهاد کشاورزی استان را نیز دریافت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *