پنج شنبه-14اسفند1399- شبکه ملی-مردمی بکوجا- استان مازندران

به نام خدا

شبکه ملی-مردمی بکوجا- استان مازندران


روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی(بکوجا) از برگزاری جلسه هماهنگی شبکه ملی-مردمی بکوجا در استان مازندران خبر داد.
براساس این گزارش، این جلسه با حضور سیدعلی لطفی زاده موسس بکوجا، عقیل قدیم، مسئول شبکه سازی بکوجا، لیلا زاده موسی جانشین مسئول شبکه سازی بکوجا، محسن سلطانی نماینده بکوجا در استان مازندران و فرشته لاله مسئول سامانه های بکوجا و به صورت تصویری از ساعت 19 روز دوشنبه 1399/12/11 برگزار شد.



سید علی لطفی زاده
همکار افتخاری بکوجا- مهندس محسن سلطانی
همکار افتخاری بکوجا- مهندس عقیل قدیم
لیلا زاده موسی

همکار بکوجا- سرکار خانم مهندس فرشته لاله

سیدعلی لطفی زاده
محسن سلطانی
عقیل قدیم
لیلا زاده موسی
فرشته لاله

موسس بکوجا، ضمن اشاره به جلسه برگزار شده روز یکشنبه مورخ 1399/12/10 در جهاد کشاورزی استان مازندران، جلسه امروز را تصمیم گیری در تجدید نظر در نحوه شبکه سازی با توجه مذاکرات انجام شده در جلسه روز گذشته و با محوریت موارد زیر عنوان نمود:

  1. اجرای پایلوت در یک منطقه کوچکتر.
  2. انتخاب نماینده با ویژگی های مشخص از جمله سن، تحصیلات و دیگر مشخصه های فردی.
  3. فعال شدن نمایندگان در هر منطقه ای که تولید کننده فعال وجود دارد.
  4. استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان شناخته شده برای شناسایی تولیدکنندگان سایر مناطق.
  5. استفاده بیشتر از جوانان و عدم استفاده از افراد مسن و سالمند.

 

 

مهندس سلطانی با اشاره به اجرای پایلوت در روستای لدار افزود: اجرای پایلوت را در یک روستا قبلا انجام دادیم و چون به نتیجه مطلوب دست نیافتیم تصمیم گرفتیم اجرای طرح را توسعه دهیم تا بهترین مکان برای اجرای طرح شناسایی شود.

 

مهندس قدیم نیز در پی طرح موضوع جلسه توسط موسس بکوجا، به مواردی در جهت تصمیم گیری در انتخاب نماینده اشاره نمود:

  1. عدم موافقت با ایجاد محدودیت سنی
  2. توجه بیشتر به تولیدکنندگان
  3. استفاده از ظرفیت های موجود در سایر سازمان ها به جز جهاد کشاورزی از جمله سازمان آب و فضلاب، جهاد ، سپاه ، اصناف مختلف که سبب مشارکت همه اقشار در شبکه بکوجا خواهد شد.
  4. از دوستانی که در جلسه بودند نباید انتظار کار ایجادی داشت.
  5. بایستی در گفتمان خودمان به دست آوردهای این 40 سال هم با افتخار اشاره شود و ضمن قدردانی از زحمات انجام شده پیشنهاد ارائه خدمات بیشتر را ارائه نمود.
  6. معرفی افراد موفق و پذیرش گفتمان بکوجا توسط افراد موفق خودش خیلی تاثیر گذار است.

 

خانم مهندس زاده موسی نیز در تکمیل صحبت های دوستان افزود: مروری بر وضعیت معرفی نماینده برای شهرستان- بخش و دهستان و روستا نشان می دهد که در همه سطوح نمایندگانی موفق شده اند ولی در تماس هایی که با  این افراد داشته ایم پویایی و همراهی جدی، علاقه و انگیزه برای همکاری آنان دیده نمی شود، به نظر بنده بازه سنی 30 تا 60 سال مناسب ترین بازه سنی برای انتخاب نمایندگان است و مهمترین نکته برای انتخاب داشتن روحیه کار به صورت داوطلبانه می باشد.

جانشین شبکه سازی بکوجا گفت : به نظر من بایستی به دنبال افرادی رفت که کارایی داشته باشند و امید به آینده، انگیزه و حس و خوب و مثبتی به آینده داشته باشند.

 

مهندس سلطانی یکی از راه های ترغیب و ایجاد انگیزه در افراد اینست که از افراد موفق بخواهیم گزارشی مصور از فعالیت های موفق خود را در گروه قرار دهند.

 

موسس بکوجا، استفاده از ظرفیت گروه های جهادی و بارگذاری فایل های تصویری از کشاورزی مدرن بر روی سایت را با دسته بندی مناسب و همراه نمودن یک نفر از مجموعه بکوجا با گروه های جهادی و یا توجیه یکی از افراد گروه های جهادی در راستای همسویی با اهداف بکوجا را در پیشبرد اهداف بکوجا مفید دانست.

 

مدیر شبکه سازی بکوجا، درتکمیل مباحث مطرح شده به جداسازی گروه های فکری از گروه های اجرایی اشاره کرد و افزود: روستایی نه اهل مطالعه است و نه اهل فکر، بهترین حالت معرفی افراد موفق مشابه می باشد و کشاورز به عملکرد و دست آورد همسایه خود نگاه می کند و از کار او الگو برداری می کند، نیروی فکری نیروی اجرایی نیست و اینها دو گروه مختلف هستند . وی همچنین به تعداد کم نیروهای فکری در مقایسه با نیروی اجرای و همچنین پیشرو بودن همان تعداد معدود نیروهای فکری اشاره نمود.

قدیم بار دیگر به شناسایی افراد موفق در حوزه های کاری مختلف در جهت پیشبرد اهداف تاکید نمود و استفاده از پیشروهای داخلی برای توسعه فناوری در کشور به عنوان source  تکنولوژی و تشویق این گروه به عنوان محور کار و بهبود فناوری هایشان را مثمر ثمر دانست .

 

موسس بکوجا در تکمیل و جمع بندی صحبت های انجام شده افزود: بایستی به کشاورز و تولید کننده آموخت که راه حل مشکلات استفاده از دانش و فناوری است و بکوجا هم در تلاش است، فناوری های روز را در جهت بهبود تولید و کیفیت معرفی نماید و اگر کار یک گروه در بکوجا میعرفی مسشود باید مشخص شود که فعالیت معرفی شده در چه سطحی از دانش روز دنیا قراردارد.

براساس گزارش روابط عمومی بکوجا، مقرر شد جمع بندی و تصمیم گیری نهایی در خصوص موارد مطرح شده به جلسه  آینده در روز چهارشنبه مورخ 1399/12/13 ساعت 15:30 موکول شود.


 -اخبار مرتبط:


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *