جمعه-14خرداد1400-آغاز استعدادسنجی آزمایشی در روستای اُجاک سر در شهرستان بابلسر

به نام خدا

آغاز استعدادسنجی آزمایشی در روستای اُجاک سر در شهرستان بابلسر

1400/03/14

 

   روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از آغاز استعدادسنجی آزمایشی در روستای اُجاک سر از توابع دهستان بابل کنار در بخش مرکزی شهرستان بابلسر در استان مازندران خبر داد.

    بر اساس این گزارش، در دو جلسه هماهنگی که به صورت تصویری در ساعت 21:30 شامگاه چهارشنبه 1400/03/12 و ساعت 12:00 روز پنجشنبه 1400/03/13 و به صورت تصویری برگزار شد، استعدادسنجی آزمایشی در استان مازندران از روستای اُجاک سر مورد توافق قرار گرفت.

    در این جلسات که با حضور سید علی لطفی زاده موسس بکوجا، محسن سلطانی نماینده بکوجا در استان مازندران، صدیقه خیرخواهان مسئول گروه استعدادسنجی بکوجا در استان مازندران و همکاران زیر برگزار شد، درخصوص نحوه انجام کار بحث و تبادل نظر شد.

  1. خانم معصومه احمدی نیا نماینده بکوجا در بخش مرکزی شهرستان بابلسر
  2. آقای مهندس عباس قلی تبار کارشناس ارشد مهندسی کشاورزی و نماینده بکوجا در روستای اُجاک سر
  3. خانم زهره ریاضی کارشناس ارشد روانشناسی در گروه استعدادسنجی بکوجا در استان مازندران
  4. آقای حامد سرهنگ پور دانشجوی دکتری روانشناسی در گروه استعدادسنجی بکوجا در استان مازندران
  5. خانم نازنین فیاضی کارشناس ارشد روانشناسی و همکار دفتر مرکزی بکوجا در حوزه استعدادسنجی
  6. خانم معصومه میرزاحسینی کارشناس ارشد روانشناسی و همکار دفتر مرکزی بکوجا در حوزه استعدادسنجی
  7. آقای مهندس رضا فرخی راد مدیرعامل شرکت داده پردازان احداث و تولید کننده سامانه استعدادسنجی بکوجا


سیدعلی لطفی زاده
محسن سلطانی
حامد سرهنگ پور
عباس قلی تبار
سیدعلی لطفی زادهمحسن سلطانیحامد سرهنگ پورعباس قلی تبار

  

    در این جلسات، آقای مهندس عباس قلی تبار که از سوی خانم احمدی نیا به عنوان نماینده بکوجا در روستای اُجاک سر معرفی شده اند و از سال 1389 در هنرستان های کشاورزی و دانشگاه های استان مشغول تدریس بوده و عضو سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان می باشند، تعداد خانوار ساکن در روستای اجاک سر را 1135 و جمعیت ساکن در آن را 3511 نفر براساس سرشماری سال 1395 عنوان نمود و مهاجرپذیری را از ویژگی های این روستا عنوان کرد.

     مهندس لطفی زاده استعدادسنجی گروه های سنی 14 تا 30 سال به منظور راهنمایی و هدایت تحصیلی، شغلی و ازدواج را زمینه ساز پیشرفت های آتی دانست و در عین حال حمایت از تولیدکنندگان را مستلزم تناسب فعالیت آنان با استعدادها و علاقمندی های ایشان عنوان نمود و پیشنهاد کرد تا آقای مهندس قلی تبار استعدادسنجی را از افراد خانواده خود آغاز نمایند تا چنانچه در سامانه و یا فرآیند کار اشکالی وجود دارد شناسایی و بر طرف گردد. همچنین خانم خیرخواهان مسئول گروه استعدادسنجی در استان مازندران، استعدادسنجی از افراد نخبه موجود در روستا در فاز اول را نیز خواستار شد.

صدیقه خیرخواهان
معصومه احمدی نیا
نازنین فیاضی
معصومه میرزای حسینی
صدیقه خیرخواهانمعصومه احمدی نیانازنین فیاضیمعصومه میرزا حسینی


     خانم خیرخواهان با اشاره به انجام هدایت تحصیلی در مدارس از سوی آموزش و پرورش و بعضا اجبار دانش آموزان به ادامه تحصیل در رشته ای مشخص را مطرح نمودند و بر مراقبت از ایجاد تضاد در نتایج هدایت شغلی تاکید نمودند. لطفی زاده در ادامه این مطلب به هماهنگی های انجام شده با آموزش و پرورش و انتظار از نتایج مشابه در نتیجه گیری ها با توجه به مشابهت آزمون های مورد استفاده سخن گفت و اظهار امیدواری نمود تا با اجرای استعدادسنجی در سراسر کشور، شاهد توزیع استعدادها در رشته های مختلف و پیشرفت متوازن کشور در همه رشته‌های تحصیلی باشیم.

     

همچنین در این جلسه آقای حامد سرهنگ پور به بیان نکاتی که در پایان نامه کارشناسی ارشد خود در تطبیق شغل و شخصیت معلمین داشته اند پرداختند و ارزیابی تعهد شغلی، رضایت شغلی و رضایت مدیر بالادست از عملکرد معلم را از دیگر نتایج به دست آمده در این پایان نامه عنوان نمودند و استفاده از روش نگاه به گذشته برای ارزیابی افرادی که مشغول به کار می باشند را نیز پیشنهاد نمودند. ایشان همچنین از عدم توفیق در شناسایی اساتیدی که سابقه و تجربه مناسبی در حوزه استعدادسنجی داشته باشند را نیز مطرح نمودند و در عین حال از مجموعه ای به نام آفرینه که با استفاده از سه آزمون گلاسر، MSI و MBTI به ارائه خدمات مشاوره می پردازند اشاره و مقرر شد تا زمینه لازم برای استفاده از تجربیات آنان را فراهم نمایند.

در خاتمه این جلسات مقرر شد تا استعدادسنجی و ثبت نام در سامانه و انجام آزمون ها توسط همه اعضاء حاضر در جلسه انجام تا چنانچه اشکالی در این مراحل وجود دارد برطرف گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *