یکشنبه-4دی 1401-اولین جلسه هماهنگی برای اجرای تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد استان بوشهر.

به نام خدا

اولین جلسه هماهنگی برای اجرای تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد استان بوشهر

یکشنبه 1401/10/04

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مردم نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از برگزاری اولین جلسه هماهنگی برای اجرای تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد استان بوشهر خبر داد.

به موجب این گزارش این جلسه از ساعت 14:00 روز شنبه مورخ 1401/10/03 و با حضور سیدعلی لطفی‌زاده موسس بکوجا، محمدرضا میری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر، عبدالرحمن برزگر نماینده بکوجا در استان بوشهر، علی پاکیزه مسئول استعدادسنجی بکوجا در استان بوشهر، مسلم ملیت معاونت کارآفرینی و اشتغال کمیته امداد استان بوشهر، کامبیز عبدالهی معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان بوشهر و مژگان داریونی از همکاران این اداره کل در ساختمان اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر برگزار شد و مهندس لطفی زاده به صورت مجازی در جلسه حضور یافت.



موسس بکوجا- سید علی لطفی زادهمحمدرضا میری- بکوجا
عبدالرحمن برزگر
کامبیز عبدالهی- بکوجا
سید علی لطفی زاده
محمد رضا میریعبدالرحمن برزگر کامبیز عبدالهی
علی پاکیزه- بکوجامسلم ملیت- بکوجامژگان داریونی- بکوجا
علی پاکیزه
مسلم ملیت
مژگان داریونی

تقدیر دکتر میری از نیت خیرخواهانه بکوجا در خدمت به مردم استان بوشهر

در ابتدای این جلسه دکتر محمدرضا میری ضمن تقدیر و تشکر از سازمان مردم نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) و تلاش های این سازمان برای خدمت به مردم استان بوشهر، اظهار امیدواری کرد که با توجه به آرام شدن اوضاع کشور، زمینه برای آغاز همکاری های دوجانبه فراهم شده باشد.

معرفی دکتر داریونی به عنوان نماینده اداره کل کمیته امداد بوشهر برای اجرای تفاهم نامه

دکتر میری همچنین خانم دکتر مژگان داریونی را به عنوان نماینده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر برای اجرای تفاهم نامه فیمابین معرفی کرد.

اعلام آمادگی معاون اشتغال و کارآفرینی کمیته امداد استان بوشهر برای دریافت آموزش های لازم

مسلم ملیت نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال و کارآفرینی در استان، به ارائه اسامی کارشناسان اشتغال کمیته امداد استان به آقای برزگر نماینده بکوجا در استان بوشهر اشاره نمود و آمادگی این نهاد برای دریافت آموزش های لازم از سوی بکوجا را اعلام کرد. وی همچنین درخواست نمود تا پس از آموزش کارشناسان اشتغال، موضوع آموزش جامعه مددجویان و کارکنان کمیته امداد نیز در دستور کار قرار گیرد.

ضرورت تهیه برنامه زمانبندی اجرای مفاد تفاهم نامه توسط نمایندگان طرفین

در ادامه جلسه سیدعلی لطفی زاده موسس بکوجا ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت جدی و جهادی مدیرکل کمیته امداد بوشهر و همکاران ایشان و پیگیری مجدانه برای اجرای مفاد تفاهم نامه فیمابین، پیشنهاد نمود تا محور مذاکرات این جلسه بر مفاد تفاهم نامه متمرکز باشد و برنامه زمانبندی اجرای تعهدات هریک از طرفین براساس مفاد ماده شش در اولین فرصت از سوی نمایندگان طرفین تهیه و به تایید امضاکنندگان آن برسد.

اولین جلسه هماهنگی برای اجرای تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد استان بوشهر

تقدیر از تلاش ها و شخصیت آقای برزگر ماینده بکوجا در استان بوشهر

مهندس لطفی زاده با اشاره به اینکه در آغاز همکاری ها و پیش از امضای تفاهم نامه، آقای عبدالرحمن برزگر به عنوان نماینده بکوجا در استان بوشهر به صورت کتبی به ادارات مختلف از جمله کمیته امداد استان معرفی شده اند، از تلاش‌ها و شخصیت والای ایشان تقدیر نمود.

معرفی دکتر علی پاکیزه به عنوان نماینده بکوجا در حوزه استعدادسنجی در استان بوشهر

وی افزود: در کنار آقای برزگر که نمایندگی بکوجا در کلیه فعالیت های استان را بر عهده دارند، آقای دکتر پاکیزه نیز که از چهره های علمی و جهادی و خدوم دانشگاه خلیج فارس می باشند، مسئولیت بخش استعدادسنجی بکوجا در استان بوشهر را متقبل شده اند و انشاءالله با محوریت این بزرگواران، فعالیت‌های بکوجا در استان عملیاتی خواهد شد.

مرور مفاد تفاهم نامه و اظهار امیدواری برای فراهم شدن شرایط اجرای آن

لطفی زاده همچنین مروری هم بر مفاد مواد 3 و 4و 5 و 6 با عنوان تعهدات بکوجا، تعهدات کمیته امداد بوشهر، تعهدات مشترک و روش اجرای تفاهم نامه داشت و با اشاره به امضای تفاهم نامه در تاریخ 1401/08/10، از نارسایی های بوجود آمده در اینترنت و ملتهب شدن فضای عمومی جامعه در چند ماه اخیر به عنوان عوامل اصلی برای آغاز همکاری ها نام برد و اظهار امیدواری کرد تا با بهبود شرایط و پایداری آن، امکان خدمتگذاری به مردم استان بوشهر فراهم آید.

پیش نیاز فعالیت بکوجا در استان انجام آزمون های  استعدادسنجی است

موسس بکوجا پیش نیاز آغاز فعالیت های بکوجا در استان را ترغیب کارکنان و مددجویان و خانواده های ایشان برای استعدادسنجی و انجام آزمون های مربوطه در وبگاه سازمان بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی به نشانی talent.bekooja.com  دانست و با اشاره به اینکه این آزمون ها به صورت برخط انجام و بلافاصله نتایج آن نیز در اختیار مخاطب قرار می گیرد، از دکتر میری خواست تا اقدامات لازم در این رابطه را به عمل آورند.

گام دوم استعدسنجی ارائه گزارش تلفیقی از نتایج آزمون ها و خدمات مشاوره به متقاضیان است

وی بررسی نتایج آزمون ها و اطمینان از صحت نتایج آن را گام بعدی در فرآیند استعدادسنجی دانست و از تهیه گزارش تلفیقی نتایج آزمون ها و ارائه آن به مشاورین برای اعلام نظر تخصصی به عنوان قدم بعدی سخن گفت. لطفی‌زاده نقش اصلی دکتر پاکیزه و همکارانشان را دراین بخش دانست و گفت: براساس نتایج تلفیقی آزمون های انجام شده، متخصصین ذیربط با محوریت آقای دکتر پاکیزه پیشنهاد نهایی به آزمون دهنده را که مشتمل بر هدایت شغلی و هدایت تحصیلی براساس توانمندی ها و علایق فرد می باشد ارائه و راهنمایی های لازم برای کسب دانش و مهارت های موردنیاز برای مشاغل مختلف را ارائه می نمایند. وی همچنین از امکان ارائه خدمات مشاوره در صورت درخواست متقاضی خبر داد.


اولین جلسه هماهنگی برای اجرای تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد استان بوشهر


وجود یازده آزمون بر روی وبگاه استعدادسنجی بکوجا

دکتر پاکیزه نماینده بکوجا در استعدادسنجی استان بوشهر نیز با اشاره به ظرفیت های موجود در استان و بررسی وبگاه استعدادسنجی بکوجا (talent.bekooja.com)، از وجود یازده آزمون بر روی این وبگاه خبر داد و خواستار ارائه توضیحات بیشتری درخصوص آزمون های مورد نظر برای استعدادسنجی و نحوه تفسیر و جمع بندی نتایج آن شد.

ضرورت انجام آزمون های گاردنر، MBTI، NEO و هالند برای هدایت تحصیلی و شغلی

لطفی زاده با اشاره به هدف بکوجا از استعدادسنجی کارکنان و مددجویان کمیته امداد استان بوشهر در دو حوزه هدایت تحصیلی و شغلی، انجام آزمون های هوش گاردنر، شخصیت شناسی MBTI و NEO و نیز آزمون رغبت‌سنجی هالند را برای ارائه این مشاوره ها ضروری دانست و بر ضرورت حضور افراد بالغ و مسلط به توضیح طوالات و پاسخ های آزمون ها برای کودکان با سن کمتر از 13 سال تاکید کرد و گفت: دستورالعمل مربوط به انجام آزمون های استعدادسنجی را برای دکتر پاکیزه ارسال و در عین حال بر روی وبگاه استعدادسنجی بکوجا نیز بارگذاری می نمایند تا امکان دسترسی عموم افراد به آن فراهم آید.

انجام مطالعات ظرفیت سنجی در کلیه روستاهای استان در حوزه اشتغال با محوریت مشاغل بدون آب در روستا

آقای ملیت به انجام مطالعات ظرفیت سنجی روستاهای استان در حوزه اشتغال براساس قراردادی فیمابین سازمان برنامه و بودجه استان و دانشگاه خلیج فارس با محوریت دکتر رضا روشن و دانشگاه پیام نور استان بوشهر با محوریت خانم دکتر مهتا بذرافکن که به موضوع مشاغل بدون آب در روستاها توجه ویژه داشته است اشاره نمود و پیشنهاد کرد که در پیشنهاد شغل به افرادی که مورد استعدادیابی قرار می گیرند، از نتایج این مطالعات که بر روی سایت سازمان برنامه و بودجه استان نیز منتشر شده است استفاده شود.

پیشنهاد برگزاری جلسه اختصاصی اشتغال و کارآفرینی با حضور تهیه کنندگان اسناد و مطالعات اشتغال استان

در پایان این جلسه آقای برزگر نماینده بکوجا در استان بوشهر پیشنهاد کرد تا موضوع اشتغال و کارآفرینی و نحوه معرفی مشاغل مبتنی بر سند اشتغال استان در جلسه دیگری که با حضور آقایان دکتر مصلح و دکتر روشن و خانم دکتر بذرافکن برگزار در دفتر آقای دکتر میری برگزار خواهد شد مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد که این پیشنهاد مورد استقبال اعضای جلسه قرار گرفت و مهندس لطفی زاده نیز آمادگی خود برای حضور در استان در زمان برگزاری این جلسه را اعلام نمود.

اخبار مرتبط:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *